حداقل سهمیه بگیرند

پاشازاده: قلعه‌نویی به فکر تازه نیاز دارد

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۵:۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۷۳۴۶۲
پاشازاده: قلعه‌نویی به فکر تازه نیاز دارد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: الان باید تمرکزشان را بگذارند روی قهرمانی لیگ و گرفتن سهمیه که مبادا سهمیه را هم از دست بدهند.

دومین شکست تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده این تیم در شرایط بحرانی قرار بگیرد. حالا نه تنها کار استقلال برای صعود از لیگش در لیگ قهرمانان آسیا دشوار شده بلکه قهرمانی و گرفتن سهمیه برای این تیم هم ممکن به نظر نمی رسد. مهدی پاشازاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی برنا، درخصوص شرایط اخیر استقلال صحبتهای زیر را مطرح کرده است.
 
خون تازه به تیم تزریق نشد
از اوایل فصل گفتم که درست نیست بازیکنان برای استقلال تعیین تکلیف کنند. تا کی استقلال می تواند با دست خالی و خواهش و تمنا با بازیکنان برخورد کند؟ 2سال است که استقلال دارد با دست خالی قهرمان می شود اما تا کی می شود؟ استقلال حتما باید در ابتدای فصل تقویت می شد. و خون تازه ای که اول فصل از دست داد به تیم تزریق می شد. وقتی بعضی بازیکنی از ابتدای فصل گفته بود نیم فصل حتما می رود باشگاه باید جایگزینی برای او پیدا می کرد. تعداد زیاد بازیها بازیکنان زیاد می خواهد. استفاده مداوم از بازیکنان مصدومیتها را چند برابر کرد و استقلالی که باید در 3 جبهه سخت می جنگید ضعیف شد. استقلال و پرسپولیس همیشه حاشیه هایی هم دارند که مزید بر علت می شود و کار را سخت می کند.

کنترل تیم سخت شد
استقلال از اول فصل افت کرده بود و زیبا بازی نمی کرد. با مدیریت فتح الله زاده و توانمندی قلعه نویی تیم تا یکجایی خودش را کشاند اما تا کجا باید اینطور باشد؟ همیشه که چنین سیستمی جواب نمی دهد. باشگاه پول ندارد و باید مدام بازیکنان را با خواهش و تمنا راضی کرد. الان هم استقلال با 2 شکست وارد بحران نشده اما شرایط سخت شده است. بارها انتقاد کرده ام که تیم قلعه نویی زیبا بازی نمی کند اما فقط قلعه نویی است که می توانست این استقلال را با چنین مشکلاتی تا همین الان مدعی نگه دارد. شاید اگر مشکلات استقلال در جای دیگری بود زودتر شرایط سخت می شد و حتی کار به تغییر مدیریت کشید که در پرسپولیس همین اتفاق افتاد. استقلال از فصل گذشته مشکلاتی داشت که حل نشد و امسال هم چند معضل دیگر اضافه شد. علاوه بر این مشکلات مالی باعث شد کنترل تیم سخت شود. قلعه نویی هم تا چه حد می تواند روی مسایل فنی بازیکنان کار کند؟

حداقل سهمیه بگیرند!
متاسفانه استقلال روی بحث دفاع 4 نفره مشکل دارد. من خودم در دفاع 4 نفره بازی کرده ام و می دانم چقدر سخت است. نمی خواهم خیلی وارد این بحث شوم که کسی ناراحت نشود اما در دفاع 4 نفره باید مسایل زیادی رعایت شود که در استقلال نمی شود. توپهای بدی روی دروازه استقلال می آید و تبدیل به گل می شود. البته یادمان نرود که همین دروازه بان و خط دفاع استقلال پارسال بهترین عملکرد را داشتند. الان هم اتفاقی نیفتاده و استقلال به بحران نرفته است. الان باید تمرکزشان را بگذارند روی قهرمانی لیگ و گرفتن سهمیه که مبادا سهمیه را هم از دست بدهند. استقلال الان چوب از دست دادن زمان در ابتدای فصل را می خورد که فقط دو نفر در تمرین حاضر می شدند. امیدوارم مسئولان زودتر به فکر سر و سامان دادن شرایط استقلال باشند چون بسیاری از مردم با این تیم زندگی می کنند و برد و باختش در زندگی مردم عادی تاثیر دارد.

قلعه‌نویی تنهاست!
امیر قلعه نویی همیشه عادت دارد به تیم خوب بستن اما وقتی جیبش خالی است باید چکار کند؟ استقلال در نیم فصل نتوانست بازیکنان خوبی بگیرد و مهره های فصل گذشته اش را هم حفظ نکرد. اگر استقلال تمام نفراتش در فصل گذشته را در اختیار داشت هم قهرمان لیگ می شد و هم در لیگ نتایج بهتری می گرفت. قلعه نویی تنهاست و نیاز به فکر تازه دارد. او در سالهای اخیر بهترین نتایج را گرفته و الان نیاز دارد به یک فرد اعتماد کند و کسی را کنار خودش داشته باشد که بتواند بخشی از بار کار را روی دوش او بگذارد. قلعه نویی واقعا تحت فشار است و به کمک نیاز دارد. خواه ناخواه باید تغییراتی در نیمکت استقلال پیش بیاید و بقیه هم بتوانند شانس خود را امتحان کنند. خود قلعه نویی یا پورحیدری چطور سرمربی شدند؟ یک مدیر آمد و به آنها اعتماد کرد. خود من چند سال است که در حال کسب تجربه هستم چون می خواهم روزی سرمربی استقلال شوم. مدیران باید بیایند و اعتماد کنند. شاید در سال اول تیم جوان شده استقلال نتواند نتیجه بگیرد اما تیم در سالهای آینده بیمه خواهد شد.

نظر شما