فستیوال ملی با حضور ۴۰ هزار فوتبال‌آموز برگزار خواهد شد

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۶:۰۳:۳۵
کد خبر: ۱۸۰۷۹۹
فستیوال ملی با حضور ۴۰ هزار فوتبال‌آموز برگزار خواهد شد
رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره سفر خود به کشور مالزی، حضور در نشست کمیته توسعه فوتبال و برگزاری فستیوال بزرگ ملی و بین المللی به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد حسین علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره حضور در نشست کمیته توسعه فوتبال به میزبانی مالزی گفت: این نشست با حضور تمامی اعضاء و به همراه سه عضو جدید از كشورهای عمان، كره شمالی و فیلیپین تشكیل شد و با عضویت عربستان سعودی و افغانستان نیز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت شد.

وی افزود: این كمیته برنامه های جدیدی را دنبال می كند كه مهم ترین آن تشكیل آكادمی Kick OFF است و این همان فرمتی است كه ایران از ٤ سال پیش آغاز کرده و خوشبختانه ثمرات خوبی نیز در برداشته است. بر همین اساس برای همسان سازی فعالیت های این كمیته قرار شد تا موضوعات مورد نیاز كشورها با كمك AFC و آكادمی های Kick OFF دنبال شود. معتقدم كه ایران در این زمینه تجربه موفقی دارد كه منجر به تشكیل آكادمی های ده گانه باشگاه های لیگ برتر شده است.

وی همچنین از دعوت شیخ سلمان به ایران خبر داد و گفت: در جلسه ای که با شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال داشتم، ضمن شرح برنامه فستیوال ملی و بین المللی و تحویل آلبوم و بروشور فستیوال بین المللی از وی دعوت كردم كه در فستیوال های مورد نظر شركت کند كه وی ضمن تشكر، تصمیم در این مورد را موكول به برنامه هایش كرد. همچنین در جلسه ای که با پرنس علی نایب رییس كمیته توسعه داشتم علاوه بر شرح اجرای فستیوال سال گذشته و برنامه دو فستیوال ملی و بین المللی، از وی دعوت کردم تا در این فستیوال ها حضور داشته باشد كه با موافقت وی همراه بود.

علیزاده درباره نشست خود با مسئول بخش فوتبال پایه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: در جلسه ای كه با ماساهیرو سوگیاما مسئول بخش فوتبال پایه داشتم، موضوع برگزاری دو فستیوال ملی و بین المللی را مطرح و مقرر شد كه وی پیگیری لازم را در خصوص چگونگی كمك و حمایت AFC انجام و اعلام می کند.

رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره نشست خود با مسئول بخش همكاری های اجتماعی گفت: در ادامه نشستها، جلسه ای با حضور دكتر اناثتورایی رنگاناتان مسئول بخش همكاری های اجتماعی AFC و استفان ساندرمن از شركت One world football درخصوص توپ های اهدایی داشتم. پس از بحث و تبادل نظر مشخص شد كه توپ های مذكور توسط رییس شركت و با حمایت شركت جنرال موتورز آمریكا تولید شده است و درواقع توپ مورد نظر از جنس چرم نیست بلكه شكل توپ فوتبال با جنس لاستیك خاص است كه نیاز به باد زدن ندارد و حمل و نگهداری آن نیازمند جای وسیعی است. این توپ ها با هدف كمك به بچه های بسیار فقیر ساخته شده است كه نیازمند وسیله بازی هستند. مقرر شد تا پس از گزارش استیفن به شركت خود و اتخاذ تصمیم، بر همین اساس تعداد 5000 توپ به ایران داده شود كه تحویل آن مدت 3 ماه بطول می انجامد.

علیزاده در ادامه گفت: جلسه ای دیگر به منظور برگزاری برخی از دوره های تربیت مدرس پروژه Kick OFF با اسام كارمند بخش توسعه فوتبال برگزار کردیم که پس از بحث و تبادل نظر، قرار شد تا دوره تربیت مدرس پروژه در خصوص مهم ترین نیازهای ایران با كمك AFC در ایران برگزار شود. ما نیز آمادگی ایران را برای برگزاری این دوره ها برای كشورهای منطقه نیز اعلام کردیم.

وی در خصوص برگزاری فستیوال ملی و بین المللی فوتبال پایه گفت: در خصوص برگزاری فستیوال ملی فوتبال پایه باید اعلام کنم که این فستیوال با حضور 40 هزار فوتبال آموز از سراسر کشور و با پایان رسیدن سال تحصیلی دانش آموزان، این فستیوال آغاز و تا شهریور ماه که مرحله نهایی آن خواهد بود، ادامه خواهد داشت. امیدوار هستم با مذاکراتی که با وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش انجام شده، شاهد برگزاری فستیوال مثمر ثمری باشیم. همچنین فستیوال بین المللی زیر 12 سال با حضور 10کشور آسیایی و دو تیم ملی از ایران که این دو تیم از فستیوال ملی انتخاب می شوند، برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز