خوشحالم از استقلال و پرسپولیس به تیم ملی نرسیدم

مکانی: با فرکی به لیگ یک می‌روم!

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۳:۲۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۰۷۴
مکانی: با فرکی به لیگ یک می‌روم!
دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: کی‌روش به همه اهدافی که در اردوی آفریقا داشت، رسید.

سوشا مکانی در گفت و گویی که با خبرنگار سرویس ورزشی برنا داشت درباره شرایط تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی و رضایت کی روش از این اردو صحبت کرد. مکانی اعتقاد دارد کی روش در این اردو به اهداف خود دست پیدا کرد و توانست ملی پوشان را از نظر میزان آمادگی فنی و بدنی محک بزند.

*اردوی تیم ملی با توجه به تعداد زیاد غایبان چطور گذشت؟
نمی توان گفت د راین اردو بازیکنان اصلی حضور نداشتند چون فقط لژیونرهایی که در خارج از کشور بازی می کنند غایب بودند. اگر بخواهیم نسبت بگیریم نسبت بازیکنان اصلی به آنهایی که غایب بودند بیشتر بود. طبیعی بود که لژیونرهایی که برای باشگاه ارزشمند بودند نتوانند در این اردو شرکت کنند اما تعداد زیادی از بازیکنانی که قرار است در ترکیب اصلی حاضر باشند در این اردو بودند.

*ظاهراً برنامه های بدنسازی در این اردو در اولویت قرار داشت.
بله همین طور است. این اردو نوعی تست بود برای اینکه کی روش میزان آمادگی بدنی بازیکنان را بسنجد. نتایج بازی های دوستانه اهمیتی نداشت چون همه می دانند وقتی بازیکنی وزنه می زند روز بعد از آن بازی نمی کند و تنها هدف کی روش از انجام بازی های دوستانه این بود که به همه بازیکنان میدان بدهد و آنها را از نظر آمادگی فنی و جسمانی بسنجد. بازیکنان تیم ملی چون از سطح آمادگی جسمانی متناسب با استانداردهای بین المللی فاصله داشتند باید در کلاس های بدنسازی شرکت می کردند تا حساب کار دست کی روش بیاید که آنها چقدر آماده هستند و به بدنسازی نیاز دارند. در بازی های دوستانه هم به اکثر بازیکنان میدان داده شد تا بعداً کسی این بهانه را نداشته باشد که به او میدان داده نشده است.

*فکر می کنی کی روش به اهدافی که در این اردو داشت، دست پیدا کرده است؟
به نظر من کی روش صددرصد به اهدافی که داشت رسید. شاید در اوایل اردو به دلیل کامل نبودن بازیکنان ناراحت بود اما با حضور همه ملی پوشان اوضاع مساعد شد و بازیکنان هم با انرژی زیادی که در اردو گذاشتند کمبودها را جبران کردند. ملی پوشان در اردوی آفریقا با دل و جان کار کردند تا کی روش راضی باشد.

*این روزها بحث است که از بین تو و لک یک نفر به جام جهانی می رود. نظرت در این باره چیست؟
بحث که همیشه هست. نه تنها درباره من و حامد لک بلکه درباره همه بازیکنان به هزار و یک دلیل ممکن است بحث هایی مطرح شود. هدف از دعوت شدن بازیکنان به اردو فقط در ذهن سرمربی است و مطبوعات نباید در این باره گمانه زنی کنند. سرمربی تیم ملی تشخیص می دهد کدام بازیکن نفر اول باشد و کدام بازیکن نفر بیست و پنجم. همین که یک بازیکنی بتواند در جام جهانی حضور داشته باشد و حتی به عنوان ذخیره کارش را انجام دهد موضوع ارزشمندی است و این نشان می دهد آن بازیکن شایسته بوده است.

*از نیم فصل خوبی که در فولاد گذراندی و منجر به قهرمانی این تیم شد صحبت کن.
نیم فصل بسیار خوبی در فولاد سپری کردم همین که کادر فنی و بازیکنان از حضور کنار من احساس آرامش داشتند برای من خوشایند بود. رضایت هم بازیکنان و کادر فنی ام برای من آرامش بخش است و مهمتر از همه چیز شادی و خوشحالی مردم خوزستان برایم اهمیت داشت. چون کاملاً در جریان بودم که بخش بزرگی از مردم خوزستان که تنها دلخوشی شان فوتبال است چقدر از قهرمانی فولاد شاد شدند.

*قراردادت را با فولاد تمدید می کنی؟
فعلاً که درگیر بازی های آسیایی و تیم ملی هستم عجله ای هم برای تمدید ندارم. اولویت من تیمی است که حسین فرکی سرمربی آن باشد. حتی اگر فرکی به لیگ یک برود که البته نمی رود من هم با او خواهم رفت. البته اگر مرا بخواهند.

*بسیاری از بازیکنان با حضور در تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس به تیم ملی رسیدند اما شرایط برای تو این طور نبود.
به نظر من ارزش اینکه از تیمی جز استقلال و پرسپولیس به تیم ملی برسیم بیشتر است. بازیکنانی به دنبال حضور در استقلال و پرسپولیس هستند که از نظر فنی ضعف دارند من 10 سال است در لیگ برتر بازی می کنم و همه مرا می شناسند نیازی ندارم فقط با حضور در استقلال و پرسپولیس دیده شوم در هر تیمی که بودم با تمام وجود تلاش کردم و می توانید صحت و سقم این موضوع را از کسانیکه با آنها کار کرده ام بپرسید. اینکه مربی از عملکرد من راضی باشد و هر کجا می رود من گزینه اول او باشم برایم ارزشمند است. نه تنها کی روش بلکه همه سرمربی های تیم های ملی اکثر بازیکنانشان را از تیم های پرطرفدار که رسانه ها روی آنها زوم می کنند، انتخاب می کنند اما خوشحالم که خودم شخصاً توانستم از تیم هایی جز استقلال و پرسپولیس به تیم ملی برسم.

*ماجرای جعلی بودن کارت پایان خدمت برخی از بازیکنان فولاد چیست؟
این موضوع آن قدر بی ارزش و خنده دار است اصلاً نمی خواهم در مورد آن حرف بزنم. همه چیز مشخص است.

نظر شما