گمانه‌‎زنی رسانه‌ها را تایید نمی‌کنم

کفاشیان: دستیاران کی‌روش تحمیلی نیستند

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۵:۰۵:۳۱
کد خبر: ۲۰۶۴۲۷
کفاشیان: دستیاران کی‌روش تحمیلی نیستند
رییس فدراسیون فوتبال گفت: دستیار اول کی‌روش در تیم ملی ایران یکی از مربیان بومی خواهد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی کفاشیان درباره بحث ماندن کی روش در ایران اظهار داشت: توافق فدراسیون فوتبال با کی روش نهایی شده اما به دلیل اینکه قرارداد قبلی ایشان تا آخر ماه جولای پایان می یابد، قرارداد جدید امضا نشده است. طرفین برای ادامه همکاری به توافق نهایی رسیده اند و کی روش فعلا در پرتغال به سر می برد.

وی درباره گمانه زنی رسانه ها از مبلغ قرارداد کی روش افزود: مبلغ قرارداد جدید این مربی آنچنان که برخی رسانه ها گمانه زنی کرده اند، افزایش نیافته است. البته قرارداد کی روش، ارزی است و با افزایش یا کاهش قیمت دلار در کشور، ارزش این قرارداد نیز تغییر می کند.

کفاشیان، قرارداد قبلی کی روش را یک میلیون و پانصد هزار دلار اعلام کرد و گفت: زمانیکه این قرارداد منعقد شد قیمت دلار، هزار تومان بود و مبلغ آن به واحد پول ما یک میلیارد و پانصد میلیون تومان می شد اما وقتی قیمت دلار، سه برابر افزایش یافت، قرارداد کی روش نیز به واحد پول ایران سه برابر افزایش یافت. 

وی درباره دستیاران کی روش در تیم فوتبال ایران نیز گفت: توافق کرده ایم که وی از دو دستیار ایرانی در کادر فنی تیم ملی استفاده کند و دستیاران خارجی خود را کاهش دهد. براساس توافق انجام شده، کی روش به هنگام برگزاری اردوهای تخصصی و یا دیدارهای خاص می تواند از دستیاران خارجی استفاده کند اما نحوه پرداخت دستمزد آنها بصورت روز مزد خواهد بود. ضمن اینکه دستیار اول او در تیم ملی ایران یکی از مربیان بومی خواهد.

وی درباره انتخاب دستیاران ایرانی کی روش گفت: در این باره کی روش از ما لیست خواست اما ما نیز دست او را برای انتخاب دستیاران ایرانی اش باز گذاشتیم زیرا حق سرمربی است که دستیارانش را خود انتخاب کند و تحمیلی نباشند. 

رییس فدراسیون با بیان اینکه ممکن است برای مسابقات جام 2015 ملت های آسیا از برخی بازیکنان باتجربه و مسن در تیم ملی استفاده شود، افزود: اما به یقین برای آماده سازی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، 50 درصد تیم کنونی ایران جوان خواهند شد.

کفاشیان با بیان اینکه فوتبال مورد علاقه مردم و سرمایه گذاری در این رشته برای مردم است، افزود: فوتبال اثرات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی دارد و این آثار در کشورمان با حضور تیم ملی در جام جهانی 2014 احساس شد.

وی درباره رعایت سقف قراردادها توسط باشگاهها نیز گفت: سازمان لیگ سقف بودجه ای را برای قرارداد بازیکنان با باشگاهها در نظر گرفته است و از آنها خواسته است تا مبلغ قرارداد بازیکنان خود را اعلام کنند. باشگاه ها موظفند قرارداد بازیکنان خود را اعلام کنند و چنانچه سقف قرارداد تعیین شده از سوی سازمان لیگ را رعایت نکرده باشند با قاطعیت با متخلفان برخورد می شود.

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که باید به جایی برسیم که باشگاه های فوتبال در ایران خودکفا بشوند:فوتبال برخلاف اعتقاد برخی افراد، زیان ده نیست و با سرمایه گذاری در فوتبال ضرر نمی کنیم اما باید زمینه فعالیت اقتصادی باشگاه ها را فراهم کنیم. فوتبال درآمدزایی خوبی دارد و می تواند به استقلال مالی باشگاه ها کمک کند اما متاسفانه در کشورمان به درآمدزایی باشگاه ها کم توجهی شده است. اگر هزینه تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی مسابقات پرداخت شود، باشگاه های ما نیازی به کمک دولت ندارند و به راحتی می توانند همانند سایر کشورهای جهان استقلال مالی داشته باشند. باید برنامه هایی را تدوین کنیم که بر اساس آن باشگاه های فوتبال خود کفا شوند.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز