قلعه‌نویی من را در لیست مازاد قرار داد

مجیدی: برای رسیدن به تیم‌ملی متوسل کسی نشدم

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۲:۲۷:۳۶
کد خبر: ۲۳۰۷۶۹
مجیدی: برای رسیدن به تیم‌ملی متوسل کسی نشدم
کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال گفت: در زمان حضور مرفاوی و مظلومی بهترین سال‌های من بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فرهاد مجیدی بعد از مدتها که فردوسی پور اصرار به حضور او در برنامه 90 داشت، کاپیتان سابق استقلال این دعوت را پذیرفت و درباره اتفاقات مختلفی که در تیم ملی و استقلال برایش رخ داده بود صحبت کرد.

مجیدی در برنامه 90 دوشنبه شب درباره اینکه آیا دلش برای فوتبال تنگ نشده است عنوان کرد: از سن 14 سالگی فوتبال را در سن نوجوانی شروع کردم. طبیعتا دلم برای فوتبال تنگ شده است ولی فکر می کنم نیاز به استراحت داشتم.

وی درباره اینکه آیا مربیگری را قصد دارد جدی بگیرد گفت: تنها هدفم همین است که به کلاس های مربیگری بروم.کلاس هایم را در مقطع B در انگلیس گذراندم.FA یکی از مهم ترین کلاس های مربیگری در دنیاست.کلاس B دو مرحله دارد.خیلی سخت است که در کلاس مربیگری در انگلیس شرکت کنم و به همین دلیل قصد دارم به اسپانیا یا پرتغال بروم.

مجیدی درباره حضورش در باشگاه اسپانیول گفت: توسط یکی از دوستانم که با مدیر باشگاه دوست بود قرارداد همکاری امضا کردیم. آنها برای نونهالان و نوجوانان آکادمی فوتبال دارند.قرار شد ما بازیکنانی از خاور میانه را به آنجا بفرستیم تا در آنجا آموزش ببینند.

وی درباره اینکه بهترین گل هایش را کدام گل ها می داند تصریح کرد: همین گزینه سه (گل دربی 69) در برنامه که گل من به پرسپولیس بود کافی بود.طبیعتا همین گل را خیلی دوست دارم.این بازی هم برای هواداران استقلال و هم پرسپولیس مهم است.

مجیدی درباره اینکه گفته می شود پدرش پرسپولیسی بوده است تصریح کرد: پدر من سخت استقلالی بود.خانواده من استقلالی است.

وی درباره اینکه روزنامه خبرورزشی تیتر زده بود که او در سال 76 گفته است می خواهد از استقلال برود گفت:من هیچوقت این صحبت را نکردم.نمی دانم چه کسی این مطلب را زد. عابدینی یک بار با من صحبت کرد اما بحثی برای رفتنم نبود.

مجیدی درباره شروع دوران فوتبالش اظهار داشت: پدر من نظامی بود و فوتبال را از نوجوانان صنایع پارچین شروع کردم.آن زمان پارچین دسته سه بود.پرویز ابوطالب بازی من را اتفاقی در مرغوبکار دید و من را به تیم نوجوانان دعوت کرد.بعد به تیم کشاورز پیوستم.هفته ای سه جلسه تمرین می کردیم و شرایط سختی داشتم و به دلیل مخالفت خانواده ام یواشکی تمرین می کردیم.آن زمان باشگاه کشاورز در میدان فاطمی بود.من همیشه پس از پایان تمرین التماس محمد رضا طهماسبی می کردم که پشت موتورش بنشینم ولی او می گفت به موتور براوو اش فشار می آید.من و فرشاد ماجدی با اتوبوس می رفتیم.هنوز آن روزها را به یاد دارم.

وی درباره اینکه آیا فرزاد مجیدی پرسپولیسی بوده است خاطرنشان کرد: فرزاد استقلالی بود ولی پدر و مادرم زیاد استقلال و پرسپولیسی نبودند.مادرم آنالیزور خوبی است و هر وقت خانه می روم باید صحبت کنم که چرا آن توپ را آن طور زدم.من مدیون دعای پدر و مادرم هستم.روزی مادرم باید زانویش را عمل می کرد و وقتی شنیدم روز یکی از مسابقات به امامزاده صالح رفته است مطئن شدم گل می زنم.

مجیدی درباره اینکه اولین نفری که در زمان پیوستن به استقلال با او صحبت کرد چه کسی بود بیان داشت: اولین نفری که با من صحبت کرد آقای منزوی بود و بعد هم ناصرخان.آن شب خوابم نمی برد که با با ناصر خان صحبت کردم.آقای منزوی گفت که ناصر خان می خواهد صحبت کند برایم باورکردنی نبود.او گفت به استقلال بیا و من هم آمدم.

وی درباره تعداد نسبتا کم بازی هایش در رده ملی عنوان کرد: من همیشه دوست داشتم به تیم ملی بروم اما دعوت نمی شدم.نمی خواهم زیاد باز کنم ولی مردم می دانند که در ورزش ما ضابطه جای رابطه را می گیرد.من بهترین بازیکن خارجی امارات شدم ولی هرگز به این و آن متوسل شوم تا به تیم ملی برسم.

مجیدی درپاسخ به این پرسش که در چند بازی ملی خوب ظاهر نشد به فردوسی پور گفت: شما آنالیز کردید؟اینطور نیست.در کل زیاد به من بازی داده نشد.



وی درباره اینکه بهتر بود به جای حضور زودهنگام در فوتبال کشورهای عربی در اروپا بماند اظهار داشت:آن مقطع همه چیز دست خودم نبود.من بازیکن استقلال بودم.دوست داشتم در راپیدوین بمانم اما پیشنهاد خوبی از امارات آمد که آن را پذیرفتم.کشورهای عربی خوب است اما برای سال های آخر فوتبال.من خودم در 22 سالگی به امارات رفتم.تجربه الان را نداشتم.وقتی در راپیدوین بودم هم یک بازیکن آماتور بودم.

10 سال پیش پدر شما گفت که عادل و برادرش هر جمعه با پرچم پرسپولیس به استادیوم می رفتند.این را که نمی توانید تکذیب کنید؟پس قبول کردید پرسپولیسی هستید؟شما جمعه ها با پرچم قرمز به استادیوم آزادی می رفتید.

وی درباره خداحافظی اش از تیم ملی در زمان برانکو اظهار داشت: من زمان برانکو آمدم که بازی با پاناما بود.در کل خیلی کم پیش آمد که به تیم ملی دعوت شوم.برانکو اصلا من را نمی خواست.اگر یک بار هم دعوت شدم به خاطر این بود که بگوویچ سرمربی تیم ما هموطنش بود.

مجیدی افزود: در زمان حضور مرفاوی و مظلومی بهترین سال های من بود.وقتی قلعه نویی رفت،مرفاوی شانس بیشتری به من داد.هواداران استقلال از من توقع داشتند و من هم سعی کردم بیشتر تمرین کنم.لذتی که در آن سال ها بردم در دوران جوانی ام هم نبرده بودم.

وی گفت: یک روز باشگاه من را خواست و گفت من و دو بازیکن دیگر در لیست مازاد هستم.زمان قلعه نویی بود.الان آن دو بازیکن در جام جهانی بازی کردند.واعظ با این بحث مخالفت کرد.

مجیدی درباره حکایت 4 تایی ها خاطرنشان کرد: این رجزخوانی ها همیشه وجود دارد.سال 52 پرسپولیس به استقلال 6 گل زد.این فرصت را استقلالی ها دادند که پرسپولیسی ها این کری شش تایی ها را بخوانند.خوشبختانه ما 4 تایی ها را داریم.رجز خوانی اگر توهین در آن نباشد ایرادی ندارد.چون فوتبال ما مرده است.اگر این ها نباشد که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند.

وی افزود: تیمی که در آن در سال آخر حضور داشتم خیلی کامل بود.سال آخر حضورم در استقلال دوست داشتم با قهرمانی در آسیا بازی را به پایان برسانم که این بحث میسر نشد.

مجیدی افزود: همیشه دوست داشتم خودم را مدیریت کنم.از تجارب افراد مختلف استفاده کردم.از یک مدیر پرسیدم که استعفا را چی تعریف می کنید؟او گفت که استعفا فراموش شده است.گروه ها می آیند کار می کنند ولی روز به روز کار خراب تر می شود.من اصول حرفه ای گری را انجام دادم و در هر دو مقطع خداحافظی و قطر رفتنم نخواستم سوهان روح باشم.یک روز با آمدنم به استقلال کمک کردم یک روز با رفتنم.بعضی وقت ها بودن و نبودن آدم ها خیر است و گاهی اوقات بودن و نبودن آدمها شر است.

وی درباره اینکه زمان پرویز مظلومی چه مشکلی وجود داشت گفت:در همین حد بیان کردم بهتر بود.وقتی در فضایی نتوانی خوب تمرین کنی کیفیت پایین می آید.من در هر دو مقطع رفتن را انتخاب کردم و دوست نداشتم برای تشکیلات استقلال حاشیه درست کنم.بینندگان از صحبت های من متوجه همه چیز شدند.دوست ندارم جزییات را بگویم.این اواخر یک مصاحبه نکردم.

مجیدی درباره اینکه با فتح الله زاده رابطه صمیمانه داشت گفت: من با همه رابطه صمیمانه داشتم.اگر می توانستم در بازی با مس کرمان هم به میدان نمی رفتم.

وی افزود:یک مصاحبه از من پیدا کنید که درباره تیام صحبت کرده باشم.در آن مقطع چیزهایی دیدم که ترجیح دادم بروم.اصلا صحبتی از تیام نبود.

مجیدی درباره اینکه فتح الله زاده گفته بود او به خاطر دخترش از استقلال رفت اظهار داشت:این را از آقای فتح الله زاده سوال کنید.موضوع به من مربوط نمی شود.

وی درباره اینکه چه شد به استقلال بازگشت گفت:من فقط به هواداران فکر کردم.آن مقطعی که به الغرافه رفتم باید می رفتم و هواداران باعث بازگشتم شدند.

مجیدی درباره اینکه برخی هواداران ناصر حجازی گفتند که او لایق مکتب حجازی نیست اظهار داشت:این ها که 4 نفر بودند 40 هزار نفر هم بودند به استقلال برمی گشتم.این ها برای من مهم نیست.صد در صد کار درستی کردم که به استقلال برگشتم.اصلا به این فکر نکردم که خوب است یا بد.

وی درباره اینکه برخی گفتند مکتب مهم مکتب استقلال است نه مکتب حجازی اظهار داشت: مکتب استقلال چیست.مکتب حجازی صداقت بود.خیلی ها برای اینکه محبوب شوند خریداری می کنند شاید مشهور بشوند ولی محبوب نمی شوند.ناصر خان اگر محبوب شد به خاطر صداقتش بود.آدم هایی که سعی می کنند مشهور شوند با عواملشان چند صباحی را بیشتر در فوتبال نمی مانند.پروین هم همین طور است.با 4 تا آدمی که شخصیت و قیافه شان را دیدید من حرفم را عوض نمی کنم.

مجیدی درباره اینکه با رفتن او از استقلال یک سهمیه جذب بازیکن برای آبی پوشان از بین رفت خاطرنشان کرد: من نمی دانم.وقتی انگیزه لازم را نداشته باشی و خسته شوی نمی توانی کمک کنی.همیشه دوست داشتم در مقطع خوبی خداحافظی کنم.

نظر شما