هومن افاضلی در گفتگو با برنا:

تفکر کی‌روش در بازی با امارات جواب داد/ با این طرز بازی مدعی قهرمانی نیستیم

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۰۲:۵۲:۰۷
کد خبر: ۲۵۵۲۳۴
تفکر کی‌روش در بازی با امارات جواب داد/ با این طرز بازی مدعی قهرمانی نیستیم
کارشناس کشورمان درباره بازی با امارات گفت: پیروزی مهم ترین اتفاق ممکن برای ایران در بازی امروز بود که حاصل شد.
هومن افاضلی کارشناس برجسته کشورمان با خبرنگار برنا درباره بازی ایران و امارات که منجر به پیروزی کشورمان شد و درباره مدعیان قهرمانی در این دوره صحبت کرد.

وی در ابتدا گفت: در ابتدا باید بگویم، خوشحالم که توانستیم بازی را ببریم. این مهمترین فاکتور در یک تورنمنت اینچنینی است. از طرفی خوشحالی مردم ایران باارزشترین اتفاق ممکن است که خوشبختانه این طور شده است.

وی ادامه داد: اما در مورد بعد فنی بازی امروز باید بگویم که آقای کی روش برخلاف نظر اکثر کارشناسان تیم خود را با همان تاکتیک جام جهانی به میدان فرستاد و آن هم این است که ابتکار عمل را در اختیار تیم حریف قرار دهد و با استفاده از اشتباهات تیم حریف و همچنین سود بردن از ضربات ایستگاهی بتواند به گل برسد که خوشبختانه در این امر تا به اینجا موفق بوده ایم.

کمک مربی سابق تیم ملی بزرگسالان کشورمان درباره این موضوع که به نظر می رسید ایران با تفکر برد به میدان نیامده بود و کی روش دوست داشت با ژاپن در مرحله بعد بازی کند خاطرنشان کرد: تصورم این نیست. امارات تیم خیلی خوبی بود. آن ها توپ را به خوبی در زمین به گردش در می آوردند. درصد مالکیت بازی در انتها 70 به 30 به سود امارات بود و این اصلا برای فوتبال ایران خوب نیست و دلیل آن را باید در لیگ کشورمان و مشکلات سخت افزاری ای که در آن وجود دارد جستجو کرد.

افاضلی در پاسخ به اینکه تغییرات به وجود آمده در تیم ملی در بازی امروز توانست مثمر ثمر باشد یا خیرگفت: آقای کی روش به دو مساله در این بازی پی برده بود. یکی اینکه امکان ندارد همه بازی ها را بدون ایجاد تغییر در ترکیب اصلی برد و باید تغییراتی به وجود آورد. کی روش تاکتیک خوبی را در نظر گرفت و آن هم این بود که ابتدا از جوان ها استفاده کند و سپس در 20، 30 دقیقه پایانی با ورود بازیکنان باتجربه تر به دروازه امارات فشار بیاورد و به گل برسد و این تفکر در این بازی خدا را شکر جواب داد.

سرمربی سابق تیم ملی امید درباره اینکه بهتر است در ترکیب اصلی تیم ملی از سردار آزمون و یا قوچان نژاد استفاده شود خاطرنشان کرد: هر دو نفر می توانند به نوعی به تیم ملی کمک کنند. با توجه به اینکه توانایی این دو نفر با هم متفاوت است می توان از هر کدام در بازی های متفاوت استفاده کرد و از وجود آن ها سود برد.

افاضلی در مورد اینکه امکان دارد به دلیل سیستم بازی تیم ملی که مبتنی بر دوندگی زیاد است و همچنین با در نظر داشتن میانگین بالای سنی تیم ملی، ایران در بازی های مرحله بعد از لحاظ بدنی به مشکل بخورد توضیح داد: پیش از شروع بازی ها گفته بودم که این مشکل در تیم ملی به وجود خواهد آمد. به این دلیل که آندو تیموریان، جواد نکونام و سید جلال حسینی سه مهره اصلی تیم ملی هستند و هیچ کدام از این بازیکنان جایگزین مناسبی ندارند و ما به شدت به آن ها وابسته ایم.

وی در ادامه نظر خود را درباره مدعیان اصلی جام شانزدهم گفت: من برداشتم این است که تیم های ژاپن، کره و استرالیا مدعیان اصلی این دوره خواهند بود. ایران باید طرز بازی خود را تغییر دهد در غیر این صورت نمی توان روی ایران به عنوان مدعی قهرمانی حساب باز کرد.

افاضلی برداشت خود را مبنی بر اینکه ایران بهتر بود در نیمه نهایی احتمالی با کره بازی کند یا با استرالیا تاکید کرد: تصور می کنم کره گزینه بهتری برای ایران خواهد بود. چرا که ما آن ها را در سه رویارویی اخیر شکست داده ایم و از طرفی جدال با استرالیای میزبان با حمایت تماشاچی هایش و همچنین امتیازات میزبانی سخت تر است و من به شخصه ترجیح می دهم با آن ها روبرو نشویم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز