هماهنگی بازیکنان جدید زمان می‌برد

درخشان: خریدهای ما هنوز کامل نشده است/ بازیکنی می خواهم که خودش را قبول داشته باشد

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۲۱:۳۷:۰۳
کد خبر: ۲۵۵۶۵۳
درخشان: خریدهای ما هنوز کامل نشده است/ بازیکنی می خواهم که خودش را قبول داشته باشد
سرمربی پرسپولیس گفت: این حق طبیعی من است که از بازیکنان انتظار بالاتری داشته باشم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا پرسپولیس بعد از برگزاری اردوی تدارکاتی در امارات دور جدید تمرینات خود را برای حضور موفق در نیم فصل دوم لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ادامه می دهد. حمید درخشان سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس به آخرین سوالات درباره این تیم پاسخ داد:

در اردوی امارات به اهدافی که داشتید رسیدید؟
اردوی خوبی بود. با توجه به زمان یک هفته‌ای، اردوی بدی نبود و ما تلاش کردیم با استفاده بهینه از این اردو به اهدافی که داشتیم برسیم و به اندازه زمانی که داشتیم برنامه‌ریزی کردیم.

چه اهدافی؟
بخشی از کار به آماده‌سازی بدنی مربوط می‌شد. همچنین می‌خواستیم در بازی‌های دوستانه شرایط تیم را ارزیابی کنیم. بعد از تمرینات پرفشاری که در تهران داشتیم، در این اردو به دنبال دستیابی به یک ترکیب مناسب بودیم. البته باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری را انجام دهیم تا بتوانیم به ترکیب ایده‌آل برسیم و نفرات با هم هماهنگ شوند.

توانستید به ترکیب اصلی نزدیک شوید؟
خریدهای ما هنوز کامل نشده است. تازه قرار است دو بازیکن دیگر به جمع ما اضافه شوند. طبعا این بازیکنان باید اوایل نقل و انتقالات به ما اضافه می‌شدند. متاسفانه به خاطر مشکلاتی که باشگاه با آن مواجه شد، این اتفاق صورت نگرفت و ما با توجه به اینکه این دو بازیکن نظر نهایی ما را جلب کرده و آماده باشند باید در وقت باقیمانده نسبت به ایجاد هماهنگی اقدام کنیم.

هواداران برای شروع بازی‌ها لحظه‌شماری می‌کنند. با شرایطی که گفتید به نظر می‌رسد، حداقل برای چند بازی به فرصت نیاز دارید؟
وقتی یک تیم می‌خواهد از نظر فنی کامل شود باید سه هفته جلوتر از فصل تکمیل شده و چند بازی دوستانه انجام دهد تا به ترکیب اصلی برسد. با توجه به شرایطی که ما داشتیم مسلما این هماهنگی با تاخیر به مرز آمادگی مورد نظر می‌رسیم. البته هدف ما جمع‌آوری امتیازات با شروع بازی‌ها است ولی کیفیت مورد نظر ما با گذشت زمان به دست می‌آید.

به نظر می‌رسد شما در تمام خطوط ترکیب اصلی، تغییراتی ایجاد می‌کنید، این مساله دستیابی به هماهنگی را طولانی نمی‌کند؟
تغییرات ما خیلی زیاد نیست. ترکیب را به هم نمی‌زنیم بلکه نفراتی را اضافه می‌کنیم. بازیکنانی در حال وارد شدن به ترکیب هستند که قوانین و قواعد بازی در پست‌های خودشان را می‌دانند. ما امیدواریم خودشان را با شرایط تیم ما تطبیق بدهند. همچنین خارجی‌ها باید با فرهنگ و آب و هوای کشور و ندانستن زبان کنار بیایند و این مساله کمی کار را برای آنها سخت‌تر می‌کند و این مسائل همه جای دنیا کمی زمان می‌برد.

ولی با توجه به بازی‌هایی که در اردوی امارات داشتید، به نظر می‌رسد تادئو سریع جا افتاد؟
خوب بود ولی من هنوز انتظار بیشتری دارم و باید این فاصله تا رسیدن به خواسته‌های ما را طی کند.

به نظر می‌رسد این مساله برای سایر بازیکنان هم وجود دارد. احساس ما این است که شما دنبال بازیکنانی مثل خودتان و هم نسل‌هایتان هستید که بخواهند از هر مانعی بگذرند؟
طبیعی است که اینطور فکر کنم. این حق طبیعی من است که دنبال چنین بازیکنانی باشم و از بازیکنانی که هستند بخواهم اینگونه باشند. این همان چیزی است که هواداران می‌خواهند. بازیکنانی که «نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» در فکرشان هم نباشد.

آیا چنین خواسته‌ای از سوی شما به این معنی است که پتانسیل موجود در نفرات را بالا می‌بینید؟
طبعا وقتی من از بازیکنانم می‌خواهم اینگونه باشند، یعنی اعتقاد دارم که آنها این پتانسیل را دارند ولی این آنها هستند که به من و هواداران نشان می‌دهند که آیا واقعا در این حد قرار دارند یا خیر. مثل معلمی که سر کلاس درس می‌دهد. یکی شاگرد اول می‌شود، یکی مردود می‌شود. این بستگی به شاگرد دارد که چقدر حواسش جمع باشد و چقدر تلاش کند. ضریب هوشی مهم است. بعضی هوش کمتری دارند، حتی شاید بعضی در حدی که فکر می‌کنند نباشند اما با تلاش و همت بیشتر، با کلاس فوق‌العاده و با درس خواندن بیشتر، گاهی از شاگرد با هوش کلاس بالاتر می‌شوند. برای فوتبالیست هم اینطور است. بازیکنی که تا این حد بالا آمده یک استانداردهایی دارد. آنچه من از آنها می‌خواهم اول به سود خود آنها، آینده و زندگی حرفه‌ای آنها است و بعد سودش به تیم می‌رسد. من می‌خواهم آنها، آنچه در وجودشان را دارند باور کنند و آن را بروز بدهند.

فکر می‌کنید این نفراتی که جذب می‌کنید، مثل همین هافبک برزیلی که تازه آمده، بتواند شما را به خواسته‌ای که دارید نزدیک کند؟
هنوز که او را ندیدیم. منتظریم نشان بدهد چگونه بازیکنی است.

بعد از اردو و بازی‌هایی که در امارات داشتید فکر می‌کنید در صورتی که این هافبک و مدافع چپی که می‌آیند نظر شما را جلب کنند و جذب شوند، تیم کامل خواهد شد؟
بله، اگر توقعات ما را بر آورده کنند با جذب این دو بازیکن مجموعه ما خوب خواهد بود.

درباره پیشنهاد خارجی طارمی چه نظری دارید؟
پیشنهاد ارایه شده برای مهدی طارمی پیشنهاد کمی است. او بازیکن خوبی است و شکی نداریم با ادامه همین روند با پیشنهادهای به مراتب بالاتری چه از جهت فنی و چه از نظر مبلغی روبرو خواهد شد. ما که قصد از دست دادن طارمی را نداریم، اما اگر هم قرار باشد منتقل شود باید شأن و سطح باشگاه و بازیکن ما حفظ شود و در نهایت با همفکری مدیریت، آنچه به نفع پرسپولیس باشد انجام شود. بازیکن نباید با اولین پیشنهاد شل شود و طارمی بازیکنی است که 3 تا 6 ماه دیگر با پیشنهادهایی روبرو خواهد شد که قابل مقایسه با پیشنهادهای امروز نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز