کارشناسان داوری: ترکی باید پنالتی را تکرار می‌کرد

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۵:۲۴:۱۹
کد خبر: ۲۶۰۵۱۷
کارشناسان داوری: ترکی باید پنالتی را تکرار می‌کرد
بنابر اعلام کارشناسان داوری، مازیار زارع هنگام ضربه پنالتی، مرتکب خطا شد و ضربه باید تکرار می‌شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ایرج نظری و نوذر رودنیل در ارزیابی عملکرد تیم داوری در صحنه زدن ضربه پنالتی اعلام کردند؛ با توجه به خطای دروازه‌بان ملوان، ضربه باید تکرار می‌شد.

ایرج نظری در این ارتباط گفت: دروازه‌بان باید در لحظه زدن ضربه پنالتی، روی خط دروازه باشد و در صورت جلو آمدن و کم شدن فاصله توپ با دروازه‌بان تکرار ضربه باید توسط داور مسابقه اعلام شود. این پنالتی هم باید تکرار می‌شد.

رودنیل هم در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: مهمترین نکته این است که هنگام زدن ضربه پنالتی کمک داور دو وظیفه دارد. وظایف او عبارتند از اینکه عبور توپ از خط دروازه و همچنین قرار داشتن دروازه‌بان روی خط دروازه هنگام زدن ضربه را کنترل کند. داور هم مراقب زننده ضربه پنالتی است که اقدام به فریب دروازه‌بان نکند.

وی افزود: در بازی پرسپولیس – ملوان، هنگام ضربه پنالتی خطا شد. مازیار زارع که درون دروازه بود قبل از زدن ضربه دو متر جلو آمده بود. در واقع فاصله یازده متری به 9 متر کاهش یافت و این گرفته شدن حق از زننده ضربه پنالتی بود. داور و کمک داور باید جلوی این اتفاق را می‌گرفتند. پنالتی را تکرار می‌کردند و دروازه‌بان را توجیه می‌کردند که روی خط بماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز