هفته اول لیگ قهرمانان آسیا

پاختاکور - نفت/ اگه می‌تونی منو ببر

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۳:۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۶۴۷۳۰
پاختاکور - نفت/ اگه می‌تونی منو ببر
در چارچوب هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا، نفت تهران میهمان تیم پرقدرت پاختاکور ازبکستان خواهد بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در چارچوب هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه دو تیم پاختاکور ازبکستان و نفت تهران در ورزشگاه ملی شهر تاشکند به مصاف هم خواهند رفت. شروع خوب برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دو تیم دیگر این گروه از قدرت‌های چند سال اخیر آسیا هستند ولی با این حال نمی توان پیش بینی درستی از این که کدام تیم به مرحله بعد صعود می‌کند داشت چرا که هر 4 تیم حاضر در این گروه وضعیت خوبی در لیگ‌ کشورهای خود دارند.

موقعیت: پاختاکور میزبان این دیدار، بی شک سال فوق‌العاده‌ای در لیگ ازبکستان داشته و با قاطعیت و بدون حتی یک شکست در 26 بازی توانسته فاتح لیگ برتر کشورش شود. نماینده ازبک‌ها با 23 برد و 3 تساوی و کسب 72 امتیاز و اختلافی 8 امتیازی با تیم دوم، قدرت مطلق فصل اخیر ازبکستان بوده و با ستارگانی که دارد حتما برای شاگردان علی منصوریان مشکل ساز خواهد شد. البته با توجه به اینکه لیگ این کشور ماه نوامبر به پایان می رسد نمایندگان ازبکستان از شرایط مسابقه دور هستند ولی با حضور در اردوهای بلند مدت و انجام دیدارهای تدارکاتی که آخرین آنها در ترکیه بود کمی خود را با شرایط مسابقه وفق داده‌اند. اما در آنسوی میدان نماینده شایسته کشورمان نیز بدون شک بهترین تیم حال حاضر لیگ ایران است و با ترکیبی از جوان‌ها و باتجربه‌ها حریف آسانی برای شیرها نخواهد بود. نفت هم اکنون با 39 امتیاز از 21 بازی صدرنشین است. آنها فصل گذشته نیز عملکرد خوبی داشته و با سومی در لیگ به عنوان سهمیه چهارم به پلی‌آف رفتند و چندی پیش با غلبه بر الجیش قطر آسیایی شدند. البته نباید لیگ ایران را با ازبکستان مقایسه کرد چرا که در آن کشور 3 یا 4 تیم همیشه مدعی هستند و ستارگان این کشور در همین تیم‌ها حضور دارند. اما در ایران اینگونه نیست و با توجه به اینکه بازیکنان خوب در همه تیم‌ها پخش شده اند قهرمان را نمی توان پیش بینی کرد. نکته ای که کار نفت را دشوار می کند این است که پاختاکور در 5 بازی مقابل تیم های ایرانی در تاشکند 5 پیروزی کسب کرده و هرگز به رقبای ایرانی خود اجازه خود نمایی نداده است.

نیمکت: مراد اسماعیلوف سرمربی 46 ساله پاختاکور است که از سال 2012 هدایت این تیم را برعهده گرفته و قبل از آن نیز هدایت هیچ تیمی را در کارنامه خود نمی بیند. اما او در اولین تجربه حرفه‌ای خود کارنامه قابل قبولی داشته و نتایج خوبی نیز کسب کرده است. در تیم نفت نیز علیرضا منصوریانی حضور دارد که تجربه مربیگری در تیم المپیک ایران را در کارنامه دارد. مربی 43 ساله و با دانش نفت امسال خود را خوب اثبات کرده و نتایج و نحوه بازی تیمش نیز این امر را نشان می دهد.

حاشیه: با توحه به اینکه لیگ ازبکستان به اتمام رسیده، پاختاکور از حاشیه‌ها دور بوده و از لحاظ روحی نیز کاملا آماده این بازی است. اما نماینده کشورمان چند وقت اخیر چند حاشیه داشته که از لحاظ روحی روانی کمی شاگردان منصوریان را دچار افت کرده است. یکی از آنها این است که مرتضی پورعلی‌گنجی که بی شک یکی از مهره های کلیدی نفت و تیم ملی ایران به شمار می رود با تیم تیانجین تدا چین به توافقات اولیه رسیده و ممکن است در ادامه رقابت‌ها نتواند در ترکیب این تیم حضور پیدا کند. مورد دیگر جنگ لفظی علیرضا بیرانوند گلر شایسته نفت با مدیرعامل باشگاه است که گویا این مشکل حل شده است. این روزها نفت از لحاظ مالی حال و روز خوبی ندارد ولی مشکل بلیط برای حضور در تاشکند حل شده و آنها به زودی راهی تاشکند خواهند شد.

ستاره: دو تیم بازیکنان با کیفیت، جوان و باتجربه کم ندارند. بازیکنی به نام جمشید اسکندروف که بازی‌های خوبی را در جام ملت ها نیز انجام داده بی شک ستاره پاختاکور است. البته نباید کاخی ماخارادزه کاپیتان گرجستانی آنها را نیز از یاد برد چرا که او با قدرت بالای رهبری خود در میانه میدان شیرها از عوامل موفقیت های اخیر آنها نیز بوده است. ایگور سرگیف جوان نیز در نوک پیکان حمله مهره خطرناکی به نظر می رسد. درسوی دیگر نیز ایمان مبعلی، مغر متفکر نفتی ها در میانه میدان را می‌توان ستاره این تیم نیز قلمداد کرد. ارسال‌های خطرناک و شوت های پرقدرت این هافبک خوزستانی و 32 ساله در تیم جوان نفت نقطه اتکایی است که منصوریان نیز اعتقاد زیادی به وی دارد. البته بازیکنانی مثل پورعلی‌گنجی،امیر ارسلان مطهری و لئوناردو پادوانی نیز از مهره های کلیدی تیم نفت به شمار می روند.

آنها که نیستند: دو تیم برای این بازی محرومی ندارند. اما لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی نفت به علت مصدومیت در تمرینات یکی دو روز اخیر حضور نداشته و حضور او در این بازی در هاله‌ای از ابهام است.

نمایش آخر: پاختاکور در آخرین دیدار خود در لیگ ازبکستان 3-2 بنیادکار را از پیش رو برداشت. نفت نیز مقابل پیکان که حال و روز خوبی ندارد 1-1 متوقف شد ولی پس از آن با برتری 1-0 مقابل الجیش در پلی‌آف به استقبال این بازی خواهد رفت. این دیدار روز سه‌شنبه از ساعت 15 به وقت تهران در تاشکند آغاز خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز