فلسفه ما کنترل بازی و استفاده از موقعیت‌هاست

درخشان: نمی‌دانیم هجومی بازی می‌کنیم یا تدافعی/ با یک تیم بین‌المللی بازی داریم

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۶:۳۰:۳۰
کد خبر: ۲۶۴۹۴۶
درخشان: نمی‌دانیم هجومی بازی می‌کنیم یا تدافعی/ با یک تیم بین‌المللی بازی داریم
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به خبرنگار برنا گفت: بازی مهمی در لیگ قهرمانان آسیا داریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، با شروع لیگ قهرمانان آسیا فردا پرسپولیس به مصاف لخویا می رود. 

حمید درخشان در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار مقابل لخویا قطر در لیگ قهرمانان آسیا در ابتدای صحبت‌های خود گفت: فردا یک بازی متفاوتی در پیش داریم. با یک تیم خوب که دارای بازیکنان گران قیمت هستند بازی می‌کنیم. برخی بازیکنان این تیم تبعیت قطر را گرفتند.

وی افزود: بازی متفاوتی نسبت به لیگ خواهیم داشت نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز کردیم شرایط بازیکنان ما خوب است و به غیر از یکی دو مصدوم سایرین خوب هستند. این بازی‌ها متفاوت از لیگ برتر هستند این مسابقه برون مرزی است و امیدوارم از تمام امکانات به خصوص هوادارانمان استفاده و در نهایت برنده شویم. 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به پرسش برنا مبنی بر اینکه با توجه به جدایی پزشک تیم شما چه تصمیمی گرفتید و چه کسی قرار است جایگزین دکتر مرتضوی شود، گفت: باشگاه در این مورد تصمیم می گیرند و امیدوارم به زودی تکلیف دکتر تیم مشخص شود. به احتمال زیاد دکتر حقیقت، به این تیم برگردد. 

درخشان در مورد اینکه آیا تمرکز لازم برای پیروزی مقابل لخویا را دارند یا خیر، تصریح کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در این بازی به پیروزی برسیم. در چند هفته اخیر شرایط خوبی نداشتیم و فشار روی ما زیاد بود اما در دو سه روز گذشته سعی کرده‌ایم تمرکز بازیکنان را حفظ کنیم زیرا بازی مهمی در لیگ قهرمانان آسیا داریم و بازیکنان هم این مسئله را می‌دانند به همین دلیل تمرکز خود را حفظ خواهند کرد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا در بازی فردا تدافعی ظاهر خواهند شد یا به دنبال بازی هجومی هستند، گفت: لخویا تیمی نیست که بخواهیم از همان ابتدای بازی هجومی بازی کنیم یا به این تیم به عنوان یک تیم ضعیف نگاه کنیم. آنها بازیکنان باتجربه و خوبی دارند. بازیکنان اروپایی و آسیایی دارند که تبعیت قطر را گرفته‌اند. ما باید فکورانه بازی کنیم نباید ریسک کنیم و از همان ابتدا حمله کنیم. باید ارزیابی کنیم که ببینیم چگونه بازی را شروع کنیم چگونه ادامه دهیم و چگونه به پایان برسانیم.

وی در مورد شرایط لخویا تصریح کرد: این تیم در هر سه خط شرایط خوبی دارد. نقطه قوت لخویا خط هافبک این تیم است که البته بازیکنان تهاجمی خوبی هم در کناره‌ها دارد که سرعت خوبی دارند. باید این تیم را در تمام نقاط تحت کنترل خود قرار دهیم زیرا هر کدام از بازیکنان آنها باتجربه هستند اگر غفلت کنیم کار دست ما می‌دهند. فلسفه ما این است که هم بازی را کنترل کنیم و هم از نقاط ضعف لخویا به سود خود بهره ببریم.

درخشان در مورد حضورش به عنوان سرمربی در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به اینکه قهرمانی در آسیا را در دوران بازیکنی خود تجربه کرده است، گفت: بازی در آسیا با بازی‌های داخلی تفاوت دارد. بازیکنان خوبی در تیم‌های مختلف حضور دارند و مربیان تیم‌ها هم به دنبال نتیجه هستند و این موضوع به ما کمک می‌کند که مقابل تیم‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم. به همین دلیل هم کیفیت بازی‌های آسیایی نسبت به بازی‌های داخلی بالاتر است. تیم‌ها در این بازی‌ها به فکر دفاع مطلق نیستند و امیدوارم بازی فردا هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه محمد نوری در خط حمله نسبت به خط هافبک عملکرد بهتری داشته، تصریح کرد: با نظر شما موافق نیستم. نوری در بازی ما مقابل پدیده و صبا در خط هافبک دفاعی عملکرد خوبی داشت در واقع این بازیکن در هر پستی که برای او در نظر می‌گیرم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد زیرا توانایی بالایی دارد. ما در بازی با صبا فشار زیادی روی دروازه حریف آوردیم اما نتوانستیم به گل برسیم. گابریل هم طراح خوبی است و می‌تواند به خط حمله کمک کند. به نظر من بازی کردن نوری در یک خط عقب‌تر یا جلوتر تأثیری نداشته است. در هر حال امیدوارم بتوانیم از فرصت‌های به دست آمده استفاده کنیم. نکته کلیدی سوال شما اینجاست که اگر نوری یک خط عقب‌تر بازی کند می‌تواند بازی را به دلیل تجربه‌اش کنترل کند و دستور حمله یا دفاع را به خوبی صادر کند.

درخشان در مورد اینکه آیا از تادو که تجربه بین‌المللی دارد استفاده خواهد کرد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه شرایط تادو خوب نیست بهتر است که از او در این بازی استفاده نکنیم و به جوان‌ها فرصت بدهیم. خیلی دوست ندارم که به ترکیب تیمم دست بزنم. در دو بازی اخیر به هشتاد درصد ترکیب تیم دست یافته‌ام و در این بازی هم هشتاد درصد همان بازیکنانی خواهند بود که در بازی گذشته به میدان رفتند.

وی در مورد اینکه سرمربی حریف اعلام کرده به دنبال مالکیت توپ و میدان هستند،‌گفت: طبیعتا ما با یک سیستم بازی نمی‌کنیم. آنالیزی که ما در بازی‌های گذشته لخویا انجام دادیم متوجه شدیم آنها با سیستم 3-3-4 بازی می‌کنند. ما هم به ترکیب تیم مقابل نگاه می‌کنیم که با چه سیستمی بازی می‌کند تا عملکرد آنها را بتوانیم خنثی کنیم. لخویا در خط حمله و دفاع متفاوت ظاهر شده و به دنبال کنترل بازی هم هستند. ما سعی می‌کنیم که در جریان بازی هم تغییر روش دهیم که این موضوع را در بازی‌های گذشته هم انجام دادیم.

درخشان در خصوص اینکه چرا یک جلسه تمرین را پیش از بازی در ورزشگاه آزادی برگزار نکردند،‌گفت:‌معمولا تیمی که در زمین خودش بازی نکرده یک جلسه قبل از مسابقه در آن زمین تمرین می‌کند اما ما هر هفته در ورزشگاه آزادی تمرین داریم و این ورزشگاه مثل خانه ماست. با این ورزشگاه غریبه نیستیم.

سرمربی پرسپولس در پایان از هواداران درخواست کرد که با حضور در ورزشگاه از تیم پرسپولیس حمایت کنند و گفت: خواهش می‌کنم هواداران ما را تنها نگذارند و به ما کمک کنند تا بتوانیم سربلند از این بازی خارج شویم.

نظر شما