مراسم یادبود کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال فردا برگزار می شود

۱۳۸۹/۱۲/۲۴ - ۱۴:۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۹۵۲۲
مراسم یادبود کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال فردا برگزار می شود
انجمن پیشکسوتان ورزش ایران مراسم یادبود امیر مسعود برومند کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان را فردا برگزار می کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، امیر مسعود برومند از بزرگان باشگاه و مکتب شاهین بود. شاهین باشگاهی بود که در سال 1321 به دست یک معلم بزرگ به نام عباس اکرامی با همکاری و همراهی گروهی از بهترین جوانان کشور که عمدتا دانشجو بودند، بنا نهاده شد و مفاخر بزرگی چون امیر مسعود برومند، امیر عراقی، شکیبی، فاخری، انصاری، نادر افشار و مرحوم پرویز دهداری را تربیت کرده و به جامعه فوتبال تقدیم کرده است.

شادروان برومند دارای لیسانس حقوق قضایی و دکترای حقوق سیاسی از دانشگاه تهران و لیسانس و فوق لیسانس رشته علوم اداری از دانشگاه آمریکایی بیروت بود.
وی از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۴۰ عضو تیم ملی بود و در جریان بازی های آسیایی سال ۱۹۵۰ که تیم ملی ایران نایب قهرمان این دوره از بازی ها شد، عنوان کاپیتان تیم ملی را در اختیار داشت. وی به مدت ۱۰ سال کاپیتان تیم ملی بود و عنوان "آقای گل" را در چندین دوره لیگ بدست آورد.

مرحوم برومند در جریان تحصیل در لبنان عنوان کاپیتانی تیم ملی لبنان را در سال دوم اقامت خود بدست آورد و در این کشور بنام امیر الایرانی شهرت یافت.
برومند که به دلیل عفونت ریه و التهاب عضله قلب به بیمارستان منتقل شده بود، سه شنبه 17 اسفند ماه جاری دار فانی را وداع گفت.

به همین منظور انجمن پیشکسوتان ورزش ایران مراسم یادبودی را از ساعت 14/45 فردا در مسجد الرضای تهران واقع در خیابان خرمشهر، خیابان شهید عشقیار، میدان نیلوفر با حضور پیشکسوتان، قهرمانان و مسئولین ورزشی کشورمان برگزار خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز