در نقل‌وانتقالات باید ایجنت‌های رسمی فعالیت کنند

ترابیان: فیفا زمان بازی ایران و ونزوئلا را اشتباه اعلام کرده بود

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۹:۳۷:۲۵
کد خبر: ۶۳۱۲۸
ترابیان: فیفا زمان بازی ایران و ونزوئلا را اشتباه اعلام کرده بود
سرپرست تیم ملی فوتبال ایران گفت: سایت فیفا در اعلام تاریخ بازی ایران و ونزوئلا اشتباه كرده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، عباس ترابیان درباره كذب بودن بازی با ونزوئلا و همچنین مسائل مربوط به ایجنت های فیفا صحبت كرد. 

وی درباره بازی ایران و ونزوئلا كه لغو شده است اما همچنان در سایت فیفا وجود دارد گفت: مطمئنم به یاد دارید كه ونزوئلایی ها خلف وعده كردند و بازی با ما را به هم زدند و برزیل را جایگزین ایران كردند و من نمی دانم چرا سایت فیفا این خبر را كار كرده و زمان بازی را روی خروجی اش گذاشته است. این روزها به نظر می رسد اداره فیفا نظم قبلی را ندارد و در موارد مختلف منظم عمل نمی كند. 

ترابیان با ذكر یك مثال گفت: پس از انتخابات فیفا و مسائلی كه پیش آمد، كمیته های حقوقی و مالی پیگیری های گذشته را ندارند و منظم عمل نمی كنند و چه بسا كه در ماجرای غرامت گیری ما از سایت نیجریه با اینكه هنوز پرونده باز است اما هنوز فیفا تصمیم گیری نكرده در حالی كه حق با فدراسیون فوتبال ایران است یا اینكه در برنامه ریزی هم به مشكلاتی خورده اند. با اینكه بازی ما با مالدیو 29 جولای است اما باید كارلوس كی روش و بنده سی ام در ریودوژانیرو باشیم تا در كلاس توجیهی فیفا برای رقابت های جام جهانی، قرعه كشی و سید بندی شركت كنیم. 31 جولای هم قرعه كشی انجام می شود. شما فكرش را بكنید كه ما باید چطور از مالدیو خودمان را به برزیل برسانیم و 30 جولای در ریودو‍ژانیرو باشیم؟مشخص است كه این روزها فیفا برنامه ریزی هایش بدون توجه به محدودیت هاست.

سرپرست كمیته روابط بین الملل درباره نحوه كار ایجنت ها گفت: این روزها شاهد هستیم كه بحث كارگزاران رسمی فیفا مطرح شده است. باید در این باره بگویم كمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال، تنها كارگزاران رسمی فیفا را به رسمیت می شناسد و اعلام می كند كه به هیچ شخص حقیقی كه كارگزار فیفا نبوده است و در هر مقامی كه بوده، مجوز كارگزاری داده نشده است. كارگزاری فیفا آزمون سختی دارد كه توسط كمیته بین الملل انجام می شود و تنها كسانی می توانند در نقل و انتقال بازیكن شركت داشته باشند كه در این امتحان قبول شده باشند. ضمن اینكه بر اساس قوانین فیفا این كارگزاران 10 درصد از قرارداد بازیكن یا مربی با باشگاه را تا پایان مهلت قرارداد دریافت می كنند و بر همین اساس و بر اساس مدركی كه دارند می توانند از طریق فدراسیون و مجاری قانونی فیفا پی گیر حق و حقوق خود باشند. باز هم تاكید می كنم هر گونه انعقاد قرارداد با كسانی كه مجوز فیفا را ندارند و در كار نقل و انتقال بازیكن و مربی هستند خلاف قانون است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز