سیامند رحمان در گفتگو با برنا:

هدفم زدن رکورد پاراآسیایی، جهان و پارالمپیک است/ رای مردم وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌کند

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۰۹:۲۸:۳۳
کد خبر: ۲۴۲۹۴۶
هدفم زدن رکورد پاراآسیایی، جهان و پارالمپیک است/ رای مردم وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌کند
دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی پارااینچئون گفت: هدف بعدی من کسب سهمیه پارالمپیک است.

سیامند رحمان در اینچئون هم توانست مدال طلای بازی های آسیایی گوانگژو را تکرار کند. قوی ترین مرد جهان سالهاست خیالمان را برای کسب مدال طلای دسته سنگین وزنه برداری راحت کرده و طلاهای ارزشمندی برای کشورمان به ارمغان آورده است.

گفتگوی رحمان با خبرنگار ورزشی برنا را در ادامه می خوانید.

*از بازیهای آسیایی اینچئون شروع کنیم. سطح مسابقات چطور بود؟
سطح مسابقات نسبت به دوره های قبل بسیار بالا بود. قبل از این مسابقات به آلمان رفته بودم و در کره هم تمرینات بسیار خوبی داشتم. خدا را شکر می کنم که زحمات خودم و کادر فنی جواب داد و توانستم علاوه بر کسب مدال طلا 3 بار هم رکورد دنیا را جا به جا کنم.

*سیامند رحمان همیشه قاطعانه وزنه می‌زند و خیال مردم از بابت طلای او راحت است. اینطور نیست؟
خدا را شکر که زحمات ما جواب می دهد و باعث خوشحالی مردم می شویم. یک روز هم یک ورزشکار دیگری پیدا می شود و رکوردهای من را می زند. من سختی و زحمت زیادی را متحمل می شوم و در اکثر ماههای سال از خانواده ام دور هستم. طلا و نقره ای که در بازیهای آسیایی امسال گرفتیم واقعا برایمان ارزشمند بود و رکورد خوب تاریخی از خودمان به جای گذاشتیم.

*هدف بعدی‌ات چیست؟
هدف بعدی من کسب سهمیه پارالمپیک است. باید برای کسب سهمیه در مسابقاتی شرکت کنم و بعد از آن هم انشاالله اردوهای پارالمپیک آغاز می شود.

*به کسب مدال طلا هم فکر می‌کنی؟
صد در صد. هدف من کسب طلای پارالمپیک است. واقعیت این است که وزنه برداری در سالهای اخیر رشد زیادی داشته و اطمینان دارم در المپیک و پارالمپیک هم می توانیم نتیجه بگیریم. شخصا امیدوارم در پارالمپیک هم طلا بگیرم و بتوانم وزنه بالای 300 کیلوگرم را هم بزنم. این بار هدفم زدن رکورد پارآسیایی، جهان و پارالمپیک است.

*ماه گذشته هم به عنوان برترین ورزشکار جهان انتخاب شدی و افتخار با ارزشی به دست آوردی. در این باره صحبت کن.
از کسب این عنوان بسیار خوشحال شدم. 6 ورزشکار انتخاب شده بودند که برای اولین بار 2 نفر از ایران بودند. از مردم خوب کشورم ممنونم که به من رای دادند و به عنوان برترین ورزشکار ماه اکتبر جهان انتخاب شدم. امیدوارم بتوانم جواب محبت های آنها را بدهم. تک تک رای هایی که مردم به من دادند وظیفه من را سخت تر می کند. وظیفه ام این است که تلاش کنم بهترین عناوین را کسب کنم و افتخاراتم را ادامه دهم.

*این روزها از بهداد سلیمی هم انتقادات زیادی می‌شود. نظرت درباره اینکه نتوانست در مسابقات جهانی طلا بیاورد چیست؟
اول از همه بابت کسب مدال نقره جهان را به سلیمی تبریک می گویم. من بهتر از همه او را درک می کنم چون وزنه برداری رشته سنگینی است و بهداد هم بعد از حضور در بازیهای آسیایی خسته بود. وزنه برداری رشته ای است که نیرو و قدرت زیادی می طلبد و من اطمینان دارم مدال نگرفتن بهداد فقط به خاطر خستگی بود. سلیمی حتما در مسابقات آتی جبران می کند و طلا می گیرد. او همیشه دل ملت ایران را شاد کرده و الان نباید ناراحت باشد. نقره هم مدال کمی نیست اما می دانم که سلیمی از خودش توقع طلا داشته و در مسابقات آینده حتما طلا می گیرد.

*اگر صحبتی مانده بفرمایید...
من همیشه گفته ام مسئولان باید کاری کنند ورزشکارانی که برای ایران افتخار می آورند دغدغه فکری و مالی نداشته باشند. نباید به ورزشکاران بی توجهی شود چون باعث دلسردی آنها می شود. کمبودها روی روحیه ورزشکاران تاثیر می گذارد و امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به قهرمانان داشته باشند.

نظر شما