نماینده اتحادیه جهانی کشتی:

ایران میزبان بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا بود

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۵:۵۱:۱۹
کد خبر: ۲۶۰۵۴۹
ایران میزبان بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا بود
عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی گفت: از دیدن مسابقات عمومی کشتی در ایران واقعاً حیرت زده شده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ماریا یاکشی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، درمورد مسابقات عمومی کشتی آزاد و فرنگی به عنوان بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا افزود: در ابتدا تردید داشتم که بتوان یک چنین مسابقاتی را در سه رده ای سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بروی پانزده تشک برگزار شود و یا این که احساس می کردم در صورت برگزاری شاید از استانداردهای بین المللی دور باشد اما انصافاً آنقدر رقابت های عمومی کشتی ایران جذابیت داشت که از دیدن آن حیرت زده شدم و به جرأت می توانم بگویم در ایران شاهد بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا بودم.

نماینده اتحادیه جهانی درباره این که آیا تاکنون یک چنین مسابقاتی را از نزدیک تماشا کرده است گفت: من بزرگترین مسابقه ای که دیدم روی 8 تشک بوده آن هم روی زمین نه روی رینگ ولی رقابت های عمومی کشتی ایران روی 15 تشک برگزار شد که کار بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: البته انجام کارهای بزرگ برای ایرانی ها که در کشتی خیلی بزرگ هستند کار چندان سختی نباید باشد اما به هر حال مدیریت بیش از سه هزار کشتی گیر و مربی و انجام مسابقات متعدد اقدامی است که بسیار تحسین برانگیز است.

یاکشی ادامه داد: کشتی ایران در تثبیت این رشته در المپیک نقش بسزایی داشت و در ادامه نیز ما برای رسیدن به اهداف بزرگتر نیاز به حمایت تماشاگران و علاقه مندان ایرانی داریم که امیدوارم این تعاملات همچنان تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید بهترین گزارش را به مسئولان رده بالای اتحادیه جهانی کشتی منعکس می کنم و در واقع این حداقل کاری است که به عنوان ناظر مسابقات می توانستم برای دوستداران کشتی ایران انجام دهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز