تازه فهمیدم یزدانی خرم مدیر لایق و تاثیر گذاری است

یوسفی افشار: احتمالاً همین روزها مجسمه محمد بنا را هم می‌سازند

۱۳۹۰/۰۷/۱۴ - ۱۳:۴۵:۰۳
کد خبر: ۸۰۶۰۰
یوسفی افشار: احتمالاً همین روزها مجسمه محمد بنا را هم می‌سازند
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: آنطور که اهالی کشتی از موفقیت های کشتی فرنگی یاد می کنند، احتمالا همین روزها تندیس محمد بنا در یکی از میادین شهر نصب خواهد شد.

حسن یوسفی افشار، قهرمان سابق کشتی فرنگی آسیا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی برنا ضمن بیان این مطلب افزود: منصفانه نیست که بخواهیم تمام موفقیت های کنونی کشتی فرنگی را به یک نفر نسبت دهیم. با این حساب پس زحمات مربیان سازنده و آنهایی که سال های قبل در این عرصه زحمت کشیده اند، چه می شود؟

وی ادامه داد: اگر کشتی فرنگی ایران امروز به جای زنگ تفریح مدعیان خود یک مدعی در جهان به حساب می آید، بی شک حاصل تلاش و ممارست مربیان گذشته کشتی فرنگی نیز بوده است. کشتی گیری که الفبای کشتی را بلد نباشد، چگونه می تواند روی سکوی جهانی قرار بگیرد؟ چرا کسی از مربیان حال حاضر تیم ملی کشتی فرنگی نمی پرسد چه کسی کشتی کلاسیک، دفاع خاک و یا گارد صحیح را وارد کشتی فرنگی کرد؟

قهرمان اسبق آسیا خاطرنشان کرد: البته هرچه حرص بخوریم، فایده ندارد. در بعضی ها این امر تلقین شده که محمد بنا ناجی کشتی فرنگی است. پس در این میان زحمات رئیس فدراسیون کشتی و صد البته پتانسیل و استعداد خود بچه ها چه می شود؟ من روزگاری یکی از منتقدان سرسخت یزدانی خرم بودم، اما تازه فهمیدم او مدیری لایق و انسانی دوست داشتنی است. یزدانی خرم امکاناتی را وارد کشتی ما کرد که در طول تاریخ کشتی ایران سابقه نداشته است.

یوسفی افشار در ادامه تصریح کرد: به نظر من که البته معمولا در این سال های اخیر هیچ گاه این نظر دیده و شنیده نشد، محمد بنا مبصر خوبی است. او به خوبی می تواند مواظب بچه ها باشد و آن ها را اداره کند، اما نتیجه گرفتن تیم ملی کشتی فرنگی با این همه مهره و امکانات بی نظیری که یزدانی خرم مهیا کرده است، کار دشواری نیست.

این مربی سازنده کشتی فرنگی در پایان درباره احتمال برگزاری رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی گفت: برگزاری لیگ برتر کشتی فرنگی در سال 90 تقریبا شبیه به یک شوخی است. سرمربی تیم ملی با لیگ مخالف است و من مطمئنم امسال به هیچ عنوان لیگ برتر برگزار نخواهد شد.

نظر شما