در گفت‌وگو با برنا

مربی تیم کیک‌بوکسینگ: رزمی کاران ایران در جهان حرف اول را می‌زنند

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۱:۴۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۴۸۱۰
مربی تیم کیک‌بوکسینگ: رزمی کاران ایران در جهان حرف اول را می‌زنند
مربی تیم کیک‌بوکسینگ گفت: ایران ورزشکاران خوبی در رشته‌های رزمی دارد و ما در بیشتر رشته‌ها حرف اول را در جهان می زنیم.

رضا آزرده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا سطح رقابت‌های سومین دوره فستیوال هنرهای رزمی را مطلوب توصیف کرد و گفت: حضور 15 رشته در کیک بوکسینگ در هر 11 وزن بیانگر اهمیت این رقابت‌هاست. خوشبختانه بهترین‌های این رشته در این رقابت‌ها از اروپا و آسیا حضور یافته‌اند و همین مساله قطعاً باعث ارتقای سطح کیفی مسابقات خواهد شد.

وی افزود: این رقابت‌ها ضمن اینکه میزان آمادگی ملی پوشان کشورمان را در محک آزمون قرار می‌دهد بلکه می‌تواند اردوی آمادگی خوبی برای کیک بوکسینگ کاران باشد.

مربی تیم کیک بوکسینگ گفت: اردوها برای این رقابت‌ها به طور نیمه متمرکز برگزار شد و ما یک اردوی 10 روزه در مجموعه کبکانیان داشتیم.

وی در مورد علت برگزاری اردوهای نیمه متمرکز گفت: ما چندی پیش مسابقات جهانی یونان را پشت سر گذاشته‌ایم و ملی پوشان کشورمان برای حضور در این رقابت‌ها اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته بودند بنابراین ما ترجیح دادیم اردوها نیمه متمرکز برگزار شود و بچه‌ها تمرینات خود را زیر نظر مربیان پیگیری کنند.

آزرده ادامه داد: خوشبختانه آنچه که در مسابقات شاهد بودم بسیار مطلوب بود و بچه‌ها به لحاظ فنی کاملاً آماده بودند.

مربی تیم کیک بوکسینگ افزود: ورزشکاران بسیار خوبی در رشته‌های رینگی داریم ملی پوشان کشورمان در این رشته‌ها در جهان حرف اول را می‌زنند و سکوهای اول تا سوم رقابت‌های مهم بین المللی همیشه از آن رزمی کاران ایرانی است و من بدان افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: این مسابقات نیز برای رشته‌های رزمی رویداد مهمی است چرا که برترین‌های 5 قاره جهان در این مسابقات حضور دارند و این اتفاق مهمی برای این رشته است.

آزرده عدم پوشش تصویری این مسابقات را مورد انتقاد قرار داد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم رسانه‌ای شدن این رقابت‌ها به ویژه از سوی تلویزیون باعث شده که مردم شناخت کمتری نسبت به افتخار آفرینی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این رشته داشته باشند و این معضل مهمی برای توسعه رشته‌های رزمی با وجود پتانسل بالقوه‌ای که در ایران وجود دارد، شده است.

وی تصریح کرد: باید دیدگاه مسوولان و مردم جامعه تغییر داده شود و این امکان پذیر نخوهد بود مگر با حمایت رسانه‌های گروهی به ویژه رسانه ملی.

آزرده در پایان گفت: امیدوارم در این چند روز شاهد مسابقات مختلفی از ورزشکاران رزمی کار جهان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز