تیم ملی کاراته در اندیشه فتح سکوی جهانی

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۸:۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۳۰۹۷۷
تیم ملی کاراته در اندیشه فتح سکوی جهانی
تیم کاراته ایران در حالی گام به بیست و دومین دوره مسابقات جهانی به میزبانی آلمان می گذارد که در ادوار گذشته برگزاری این پیکارها، 4 طلا، 5 نقره و 14 برنز صید کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بیست و دومین دوره رقابتهای جهانی در حالی به میزبانی کشور آلمان برگزار می شود که پیش از این هم این کشور در سال 2000 میزبان این پیکارها بوده است.

سهم کاراته ایران از پیکارهای جهانی تاکنون کسب 4 مدال طلا، 5 نقره و 14 برنز بوده که در سالهای 1977 ژاپن،1994 مالزی، 1996 آفریقای جنوبی، 1998 برزیل، 2000 آلمان، 2002 اسپانیا، 2004 کانادا، 2006 فنلاند، 2008 ژاپن، 2010 صربستان و 2012 فرانسه کسب شده است.

در سال 1977 توکیو ژاپن میزبان بازیها بود. تیم ایران در این سال در کومیته تیمی مدال برنز را بر گردن آویخت. محمود آرین خو، جمشید سلیمی، هوشنگ اتحاد، علیرضا احسانی، محمود شیری و مرتضی کاتوزیان نفرات حاضر در کومیته تیمی بودند.

در1994 مالزی، مهدی عموزاده مدال برنز این رقابتها را از آن خود کرد تا کاراته ایران در مکان چهاردهم قرار گیرد. از این پس بود که تیم ایران در تمامی ادوار برگزاری این رقابتها دست پر از میادین به خانه بازگشت.

در سال 1996 که رقابتهای جهانی در سان سیتی آفریقای جنوبی برگزار شد، مهدی عمو زاده صاحب مدال طلا شد. او اولین فردی بود که برای ایران در رقابتهای جهانی مدال طلا گرفت و نام خود را در تاریخ برگزاری این رقابتها ثبت کرد.

سال 1998 مسابقات در ریودوژانیرو بزریل برگزار شد. مرحوم علی شاطر زاده نقره گرفت و علیرضا کتیرایی به مدال برنز رسید.

در سال 2000 مونیخ آلمان، مهدی عموزاده، مهران بهنام فر و سعید آشتیان مدالهای برنز را گرفتند.

در سال 2002 که مادرید اسپانیا میزبان بود.جاسم ویشگاهی نقره گرفت، حسین روحانی، مهدی عمو زاده، کومیته تیمی(علیرضا کتیرایی، مهدی عموزاده، حسن شاطر زاده، مازیار الهامی، ناصر خواجه حسینی، مهران بهنام فر و جاسم ویشگاهی) برنزی شدند.

مونتری کانادا در سال 2004 میزبان کاراته کاهای سراسر جهان بود. حسین روحانی در این دوره بر سکوی دوم ایستاد و نقره ای شد، مهران بهنام فر هم برنز گرفت.

اما بهترین نتیجه کاراته ایران از این رقابتها به سال 2006 بازمی گردد جایی که حسین روحانی و جاسم ویشگاهی موفق شدند 2 مدال طلا برای کاروان ایران به ارمغان آورند، سعید فرخی و اسماعیل ترکزاد هم بر سکوی سوم قرار گرفتند تا تیم ما در جایگاه پنجم جهان بایستد.

سال 2008 که توکیو ژاپن میزبان بازیها بود حسین روحانی توانست به مدال برنز برسد.

بیستمین دوره این مسابقات در سال 2010 در بلگراد صربستان برگزار شد که حامد زیگساری مدال نقره را از آن خود کرد.

سال 2012 پاریس فرانسه میزبان این رقابتها بود. برای تیم ایران در این دوره امیر مهدی زاده مدال طلا کسب کرد. سعید احمدی نقره گرفت و کومیته تیمی با ترکیب(سعید فرخی، ذبیح اله پورشیب، مازیار الهامی، سامان حیدری، سجاد گنج زاده، ابراهیم حسن بیگی و علی فداکار) صاحب مدال برنز شدند.

تیم ایران در بیست و دومین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی جهانی که طی روزهای 14 تا 18 مهر ماه برابر با4 تا8 نوامبر 2014 در برمن آلمان برگزار شود با ترکیبی کامل در دو بخش کاتا و کومیته تیمی و انفرادی مردان و زنان شرکت می کند.

تیم بانوان ایران هم برای نخستین بار با مجوز حجاب در رقابتهای جهانی به روی تاتامی خواهد رفت.

باید منتظر شد و دید تا حدود 15 روز دیگر تا آغاز برگزاری این رقابت ها، کاراته کاهای کشورمان که نتیجه قابل قبولی از هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی کسب کردند، با انگیزه ای بالا و در اندیشه فتح قله جهانی پای به تاتامی برمن آلمان می گذارند چه سهمی از مدالهای کسب شده خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز