بیژن مقانلو در گفتگو با برنا:

در اینچئون بهترین نتیجه تاریخ تکواندو را گرفتیم/ بازی‌های منچستر سخت‌تر بود

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۰۹:۲۶:۲۱
کد خبر: ۲۴۲۹۵۴
در اینچئون بهترین نتیجه تاریخ تکواندو را گرفتیم/ بازی‌های منچستر سخت‌تر بود
سرمربی تیم ملی تکواندو در رابطه با مسابقات پیش روی تکواندو گفت: سال 2015 برای تمام کشورهای صاحب نام در تکواندو ارزش فوق العاده‌ای دارد.

تیم ملی تکواندو ایران بعد از بازیهای آسیایی اینچئون در تورنمنت جایزه بزرگ منچستر شرکت کرد.

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان در گفتگو با خبرنگار برنا درباره سطح مسابقات منچستر صحبت کرد: مسابقات منچستر به مراتب از بازیهای آسیایی اینچئون سخت تر بود. چون افرادی در این بازی ها شرکت می کردند که رنکینگ اول تا هشتم وزن خود را دارا بودند و همین باعث می شد قهرمانی و کسب مدال در آن بسیار سخت باشد. از طرفی این مسابقات، انتخابی المپیک ریو هم بود و باعث حساسیت دو چندان آن می شد. در کل از عملکرد بچه ها راضی هستم و فکر می کنم کسب دو مدال طلا و دو برنز می تواند نتیجه ای ایده آل برای تکواندوی ایران باشد.

مقانلو همچنین از حساس بودن سال پیش روی تکواندو گفت: سال 2015 برای تمام کشورهای دنیا سخت است چون نفرات المپیکی در این سال برگزیده خواهند شد و با توجه به افزایش سهمیه هر کشور، از لحاظ مدالی هم تکواندو ارزش دو چندانی بین تیمهای مختلف پیدا کرده است. تیم ملی در حال آماده سازی خود برای حضور در بازی های قهرمان قهرمانان جهان و همچنین جام جهانی مکزیک است.

مقانلو درباره این دو رقابت بزرگ توضیحاتی داد: 8 نفر برتر هر وزن برای رقابتهای فاینال گرندپریکس مکزیک به این کشور دعوت شدند. این نفرات بهترین عملکرد را در سال 2014 داشتند. فردای این بازیها، مسابقات جام جهانی آغاز خواهد شد که نحوه برگزاری آن با گذشته متفاوت شده است. دورهای اول در سه تایم برگزار می شود. زمان اول 5 دقیقه ای است و دو زمان بعدی سه دقیقه ای خواهد بود. از دور یک چهارم نهایی به بعد، بازی های در سه وقت 5 دقیقه ای به انجام خواهد رسید.

مقانلو درباره رابطه خوبش با بازیکنان تیم ملی گفت: صداقت باعث شده رابطه من با بازیکنانم خوب و مساعد باشد. وقتی بازیکن تکلیف خودش را بداند، می تواند بهتر کار کند و بدون چالش، به تمرینات بپردازد. به همین دلیل بود که موفق شدیم بهترین نتایج تاریخ تکواندو را در بازی های اینچئون بگیریم.

وی در رابطه با اینکه فکر می کرد در اینچئون به 4 طلا برسیم تاکید کرد: دوره قبل که سه مدال طلا در بازی های آسیایی گرفتیم، حاصل 5/2 سال کار و اردو بود ولی برای اینچئون، 10 ماه بیش تر کار نکردیم و این نتیجه حاصل شد. حمایت های همه جانبه فدراسیون هم مزید بر علت شد تا ما 4 طلای با ارزش را در کره بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز