امین قاسمی‌پور در گفتگو با برنا:

رقیبی ندارم/ در آسیا دیواری کوتا‌هتر از بوکس ایران نیست

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۰۹:۲۵:۰۵
کد خبر: ۲۴۲۹۶۰
رقیبی ندارم/ در آسیا دیواری کوتا‌هتر از بوکس ایران نیست
ملی‌پوش بوکس کشورمان گفت: امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا دیگر شاهد حق کشی نباشیم.

امین قاسمی پور بوکسور تیم ملی ایران در چند سال اخیر موفقیت های خوبی را کسب کرده است. قاسمی پور در بازی های آسیایی اینچئون هم عضو تیم ملی ایران بود اما با ناداوری از کسب مدال محروم ماند.

قاسمی پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا در خصوص برگزاری مسابقات کشوری اظهار داشت: در مسابقات این دوره بر خلاف دوره های گذشته همه استان ها با قدرت شرکت کردند. قبلا فقط چند استان در مسابقات حاضر بودند اما الان بوکس در همه جای کشور مطرح شده و سطح مسابقات امسال بسیار بالا بود.

وی در خصوص اینکه به عنوان نفر اول مسابقات کشوری انتخاب شد، افزود: 5 بازی در مسابقات کشوری انجام دادم و توانستم نفر اول شوم. از نظر روحی و بدنی شرایط خبی نداشتم چون تازه از اینچئون آمده ام و فقط به خاطر احترام به مربیان و جامعه بوکس در مسابقات شرکت کردم.

قاسم پور درباره اینکه سطحش نسبت به سایر بازیکنان بالاتر است، گفت: فکر می کنم از لحاظ تجربه بالاتر از بقیه بودم. طی یکی دو سال اخیر هم در وزن من رقیبی نبوده و مشکلی نداشته ام.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری مسابقه ملی نداریم اما در سال 2015 مسابقات قهرمانی آسیا و سهمیه المپیک برگزار می شود. طبق آنچه شنیده ام مسابقات کشوری که برگزار شد هم انتخابی تیم ملی را داشته و بوکسورهایی که در این مسابقات حضور نداشتند، به تیم ملی دعوت نمی شوند. شاید در آینده انتخابی های دیگری هم داشته باشیم اما اصلی ترین انتخابی همین مسابقات کشوری بود. فکر می کنم خودم هم با توجه به اینکه توانستم در وزنم نفر اول شوم حتما به اردوی تیم ملی دعوت می شوم مگر اینکه نظر کادر فنی تغییر کند.

قاسمی پور با اشاره به حق کشی هایی که در اینچئون شد، خاطرنشان کرد: در اینچئون واقعا به بوکسورهای ایرانی ظلم شد. تا وقتی در آسیا کرسی نداشته باشیم وضعیت همین است. داوران هم دیواری کوتاهتر از دیوار بوکسورهای ایرانی نیست و همیشه حق ما را می خورند. امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

بوکسور تیم ملی کشورمان در خصوص وضع قانون جدید در این رشته گفت: این قانون که در جریان بارزه امتیازات را اعلام نمی کنند و در نهایت داور فرد برنده را انتخاب می کند دست داوران را برای حق کشی باز گذاشته است. این قانون، قانون خوبی است اگر داوران درست قضاوت کنند که متاسفانه این طور نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز