مسابقات فینال گرندپریکس ۲۰۱۴ - مکزیک

خدابخشی نقره ای شد/ طلا از چنگ مهدی درآمد

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۱۷:۰۷:۲۹
کد خبر: ۲۴۳۱۲۴
خدابخشی نقره ای شد/ طلا از چنگ مهدی درآمد
مهدی خدابخشی تکواندوکار شایسته وزن سومی کشورمان به مدال نقره رقابتهای فینال گرندپریکس دست یافت و 48 امتیاز را به اندوخته های رنکینگ المپیک خود اضافه کرد.
به گزارش سرویس ورزشی برنا،مرحله فینال مسابقات گرندپریكس در سال 2014 از عصر دیروز (چهارشنبه) به میزبانی "کوئرتارو" مكزیك آغاز شد. در این رقابت‌ها که تنها 8 تكواندوكار برتر رنكینگ المپیك مجاز به حضور هستند، نفر اول 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز، نفر سوم 28.80 امتیاز، نفر چهارم 17.28 امتیاز و نفرات پنجم نیز 12.10 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل دریافت خواهند كرد.

در نخستین روز این رقابتها، پیکارهای اوزان 58- و 80- كیلوگرم (وزن اول و سوم المپیك) مردان و 49- و 67- كیلوگرم زنان پیگیری شد که مهدی خدابخشی دیگر نماینده فینالیست کشورمان در روز نخست به مدال نقره بسنده کرد.

تکواندوکار وزن سومی کشورمان در حالی گام به دیدار پایانی گذاشت، که ابتدا "لوتالو محمد" از انگلیس (دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن، طلای قهرمانی اروپا و طلای گرندپریکس منچستر 2013) را در یک دیدار جذاب و پرامتیاز با نتیجه 20 بر 10 شکست داد، سپس برابر "سباستین کریسمیچ" از آرژانتین (قهرمان المپیک 2012 لندن و دارنده مدال طلای 2 دوره مسابقات قهرمانی امریکا) با نتیجه 7 بر 3 به برتری رسید اما در مرحله فینال، برابر "البرت گائون" از روسیه (نایب قهرمان جهان، قهرمان اروپا و دارنده 2 مدال نقره گرندپریکس) در ثانیه های پایانی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و مدال نقره را بدست آورد.

خدابخشی با این مدال ارزشمند 48 امتیاز را به اندوخته های رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.

در این وزن، "سباستین کریسمیچ" از آرژانتین به مدال برنز رسید و "ادریانو رویز" از مکزیک نیز عنوان چهارم را بدست آورد.

رقابتهای روز نخست فینال گرندپریکس در حالی دقایقی پیش به پایان رسید که ایران و روسیه طلاییان بخش مردان بودند و در بخش بانوان نیز سوئد و کرواسی بر سکوی نخست ایستادند.

گفتنی است؛ بهنام اسبقی و سجاد مردانی نیز از ساعت 9 صبح به وقت محلی (18:30 به وقت ایران) مبارزات خود را در روز پایانی این رقابتها پیگیری خواهند کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز