شک دارم ˝آقامیری˝ بتواند با این ˝آقا˝ کار کند!

سلیمی: نمی‌خواستم در فدراسیون کاراته مثل یک مترسک باشم

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۳:۲۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۵۳
سلیمی: نمی‌خواستم در فدراسیون کاراته مثل یک مترسک باشم
رییس مستعفی کمیته فنی کاراته گفت: امیدوارم محمدباقر آقا میری که به عنوان رییس کمیته فنی فدراسیون کاراته انتخاب شده است، بتواند با این فدراسیون کار کند.

جمشید سلیمی یکی از پیشکسوتان کاراته و رییس مستعفی کمیته فنی فدراسیون که چندی پیش به نشانه اعتراض نسبت به عملکرد عباس احمدپناهی رییس فدراسیون از سمت خود کناره گیری کرد، این روزها محمد باقر آقامیری را به عنوان جایگزین خود در کمیته فنی می بیند.

از همین رو با این پیشکسوت کاراته که چیزی حدود 50 سال در این رشته فعالیت کرده است، به گفت‌وگو پرداختیم که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

* محمدباقر آقامیری طی حکمی از سوی عباس احمد پناهی به عنوان رییس کمیته فنی منصوب شده است. فکر می کنید آقا میری بتواند در سمت جدید خود موفق ظاهر شود؟
- آقامیری یکی از مردان قدیمی کاراته است و مطمئناً می تواند در کار خود موفق ظاهر شود. البته شک دارم که او نیز بتواند با این آقا (عباس احمدپناهی) کار کند.
من نتوانستم با رییس فدارسیون کار کنم؛ چون او هر کاری که دلش می خواست می کرد. نمی خواستم مثل یک مترسک باشم، برای همین نتوانستم با فدراسیون احمد پناهی همکاری کنم.

* چرا دیگر معترضان فدراسیون مثل شما اعتراض خود را علنی نمی‌کنند؟
- آقامیری نیز همچون من نسبت به عملکرد فدراسیون کاراته معترض بود، اما اعتراض خود را علنی نکرد. نمی دانم چرا او این کار را نکرد. حتماً حکمتی در این کار بوده است.

* به نظر می رسد که افسانه باقری نایب رییس فدراسیون کاراته در امور بانوان نیز با رییس فدراسیون مشکل دارد.
- خانم باقری یکی از زحمت کشان رشته کاراته است؛ اما نمی دانم چرا کسانی که هیچ گونه سابقه ای در کاراته ندارند، مدام این فرد را تحت فشار انتقادات خود قرار می دهند.
دلم بابت این موضوع می سوزد که چرا مرضیه اکبر آبادی معاون سازمان تربیت بدنی نمی خواهد که خانم باقری در کاراته باشد؛ اما دلیل این موضوع را اعلام نمی کند.
سوال من از معاون سازمان این است چرا فردی چون باقری که سالیان سال برای کاراته زحمت کشیده، در این رشته نباشد؟

* دلیل اینکه شما اعتراض خود نسبت به فدارسیون کاراته را علنی کردید، چه بود؟
- من 25 سال به عنوان رییس کمیته فنی در خدمت کاراته بودم و در دوره ریاست آقایان ناظریان، سمندر و ... از من خواسته شد که در این بخش فعالیت کنم و من به آنها پاسخ مثبت دادم؛ اما دیگر تمایلی ندارم با عباس احمدپناهی که حتی شاگرد شاگرد شاگرد من هم نیست، همکاری کنم.
من 50 سال برای این رشته زحمت کشیدم، از همین رو دوست ندارم که بازیچه دست یکسری از افراد که حتی یک بار لباس کاراته را به تن نکرده اند، بشوم.

* تیم ملی کاراته مسابقات مختلفی از جمله پیکارهای جهانی را پیش رو دارد. فکر می کنید این رشته در مسابقات پیش رو چه نتیجه ای کسب کند؟
- ما همواره برای کاراته آرزوی موفقیت داشته و داریم و امیدواریم که این ورزش در مسابقات مختلف موفق ظاهر شود.
رییس فدراسیون کاراته باید به حرف ما که سال‌ها در این رشته زحمت کشیده و تجربه کسب کرده‌ایم، گوش می کرد تا موفقیت کاراته تضمین شود، اما این کار را نکرد.
کمیته فنی باید در انتخاب ملی پوشان، سرمربی، مربی، مدیر تیم های ملی و ... تاثیر گذار باشد، اما متاسفانه این طور نبود و عباس احمد پناهی هر کاری که خودش دوست داشت، می کرد.
رییس فدراسیون برای خود می برید و می دوخت و دوست داشت که اطرافیان در خدمت او باشند، برای همین نتوانستم با او همکاری کنم.

نظر شما