/جنجال در لیگ برتر تکواندو/

کریمی: پیگیر شکایات خود هستیم

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۲۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۰۳
کریمی: پیگیر شکایات خود هستیم
مربی تیم تکواندو گاز فجر جم گفت: داورها در حد و اندازه مسابقات لیگ برتر نبودند.

لیگ برتر تکواندو این هفته با جنجال همراه شد. این مسابقات که به صورت متمرکز برگزار می شود، روز جمعه به میزبانی تیم گاز فجر جم در بوشهر دنبال شد؛ اما این بار بر خلاف سایر هفته ها به خیر و خوشی پایان نیافت تا کار به شکایت و شکایت کشی کشیده شود.

مسوولان تیم گاز فجر جم شکایت نامه ای علیه داوران این مسابقات تنظیم کرده و به فدراسیون فرستاده اند و در مقابل کمیته داوران نیز شکایت خود را به فدراسیون و سازمان تربیت بدنی برده است.

در این خصوص با مرتضی کریمی سرمربی تیم گاز فجر جم به گفت‌وگو پرداختیم که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:


* جنجال به وجود آمده ناشی از ضعف داوران بود
مسابقات لیگ برتر تکواندو این هفته حساس تر از هر زمان دیگری دنبال شد؛ چرا که چهار مدعی اصلی قهرمانی باید با یکدیگر مبارزه می کردند، اما ضعف داوری باعث شد تا مسابقات با جنجال همراه شود.
به اعتقاد من داورانی که برای این رقابت ها انتخاب شده بودند، در حد و اندازه مسابقات نبودند.


* شکایت نامه ای را تنظیم و به فدراسیون فرستاده ایم

داوری ها بسیار ضعیف بود. ما شکایت نامه ای را تنظیم و به فدراسیون فرستاده ایم. پیگیر شکایت خود هستیم تا به نتیجه نرسیم، دست بردار نخواهیم بود.
داوران به ناحق امتیاز تکواندوکار ما را ندارند، از همین رو تا زمانی که به حقمان نرسیم دست از تلاش نخواهیم کشید.


* مسوولان به خود زحمت نداده و به بوشهر نیامدند
کمیته داوران باید دقت بیشتری در انتخاب و اعزام داوران به این مسابقات می کرد. جالب اینکه مسوولان نیز به خود زحمت نداده و به بوشهر نیامده بودند. غیبت کمیته فنی و از همه مهمتر مدیر اجرایی باعث شد که لیگ تا حدود یادی زیر سوال برود.


* آقایان فکر می کردند به یکی از شهرهای بزرگ اروپا آمده اند

داوران شب قبل از آغاز مسابقات نسبت به محل اسکان خود اعتراض کرده و می گفتند که ما در هتل های 40 طبقه اقامت کرده ایم! گویا آقایان فکر می کردند به یکی از شهرهای بزرگ اروپا آمدند که چنین انتظاری از ما دارند.
باور کنید اگر نیمی از امکاناتی که در تهران وجود دارد را داشتیم، چنان پذیرایی از میهمانان خود می کردیم که کم سابقه باشد.
لازم است به این نکته نیز اشاره کنم که برخی از داوران هم به خاطر بعد مسافت در این رقابت ها حاضر نشده بودند، این در حالی است که این دوستان همواره شعار خدمتگزاری سر می دهند.

* نباید اسپانسرها را فراری دهیم
مگر چند اسپانسر داریم که از لیگ تکواندو حمایت می کنند؟! فدراسیون باید نظارت کافی و کامل را بر این مسابقات داشته باشد تا افرادی که در تکواندو سرمایه گذاری می کنند دلسرد نشده و همواره به این رشته کمک کنند.
فدراسیون باید نظرات اسپانسرها را نیز در خصوص لیگ و شرایط برگزاری این مسابقات جویا شود تا آنها نیز متوجه شوند که نقش بسزایی در رشته تکواندو دارند.
بی توجهی ها باعث فراری شدن تیم ها و اسپانسرها می شود و این به هیچ وجه به نفع تکواندو نیست.


* روابط عمومی در اعزام خبرنگاران کوتاهی می کند

ما از روابط عمومی فدراسیون خواسته بودیم که حداقل چند تن از خبرنگاران را به محل برگزاری مسابقات اعزام کنند، اما این دوستان کوتاهی کرده و این کار را نکردند.
مگر اعزام یک خبرنگار چه مقدار برای فدراسیون هزینه دارد؟! معتقدم این کار بی‌احترامی به خبرنگاران است در حالی که اگر این قشر در سالن برگزاری مسابقات حضور داشتند، می توانستند اخبار صحیح را مخابره کرده و از بوجود آمدن حواشی و اخبار کذب جلوگیری کنند. فدراسیون نباید نسبت به خبرنگاران نامهربان باشد.


* تعطیلی لیگ مساوی است با افت تیم ملی

مسابقات لیگ باعث روند رو به رشد تکواندو می شود، از همین رو باید توجه لازم را به این پیکارها داشته باشیم. باور کنید اگر لیگ را یک‌سال برگزار نکرده و یا تعطیل کنیم، تیم ملی تکواندو به شدت افت کرده و جایگاه خود را در جهان از دست خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز