تلاش مدعیان

جدال کاله و میزان در لیگ برتر والیبال

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۱:۳۶:۴۲
کد خبر: ۱۶۲۸۴۱
جدال کاله و میزان در لیگ برتر والیبال
هفته بیستم لیگ برتر والیبال فردا چهارشنبه با شش بازی پیگیری می شود که دیدار دو تیم میزان مشهد و کاله مازندران حساس ترین بازی این هفته رقابت ها است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته نهم دور برگشت لیگ برتر والیبال به میزبانی شهرهای تهران، کاشان، بندرعباس، تبریز، مشهد و گنبد برگزار خواهد شد.

دو تیم کاله مازندران و میزان مشهد که از نظر امتیاز برابر هستند (37 امتیاز) اما به علت تعداد برد بیشتر کاله (14 پیروزی) به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم جدول لیگ برتر والیبال قرار دارند، در هفته نهم دور برگشت این رقابت ها در سالن مهران مشهد به مصاف یکدیگر می روند.

شاگردان جبارقوچان نژاد که هفته پیش در ورامین مغلوب متین شدند و به رتبه چهارمی نزول پیدا کردند، این هفته بهترین فرصت ممکن را در اختیار دارند تا با شکست میهمان خود علاوه بر کسب مقام سومی جدول، اختلاف امتیاز خود با این تیم را حداقل به دو امتیاز برسانند.

اما کاله مازندران نیز در دور برگشت تنها یک شکست (هفته نخست) تجربه کرده و در سایر بازی ها پیروز میدان بوده است( هفت بازی). مدافع عنوان قهرمانی که در دور رفت فروغ چندانی نداشت با نیروهایی که در ترکیب بازیکنان و کادر فنی جذب کرد روند مثبت و خوبی را در پیش گرفت که سه پیروزی قاطع سه بر صفر متوالی از جمله آنهاست.

بازیکنان کاله مازندران با هدایت بهروز عطایی در صورت پیروزی در مشهد می توانند رده سومی را تا حدودی برای خود مسجل کنند. چرا که در دو هفته باقی مانده با آلومینیوم المهدی و شهرداری زاهدان بازی خواهند داشت.

کاله در بازی رفت در آمل سه بر صفر مغلوب میزان شد و در بازی برگشت کار سختی خواهد داشت.

تیم های شهرداری تبریز و نوین کشاورز که با 28 و 24 امتیاز رتبه های ششم و
هفتم جدول این رقابت ها را در اختیار دارند، در هفته بیستم لیگ برتر والیبال در سالن شهد اقدمی تبریزبه مصاف هم می روند.

شاگردان حسین معدنی سرمربی شهرداری تبریز در صورت شکست در این بازی مانند دو هفته گذشته در جایگاهشان در جدول تغییری ایجاد نمی شود و در رتبه ششم خواهند ماند، اما اگر نوین کشاورز مغلوب میزبان خود شود احتمال از دست دادن رتبه هفتم را دارد.

این دیدار برای مسعود آرمات و نوین کشاورز حساسیت زیادی دارد چرا که نمی خواهد در هفته های پایانی دور مقدماتی از هشت تیم برتر این رقابت ها فاصله بگیرد و از حضور در پلی آف محروم شود.

دیدار رفت دو تیم نوین کشاورز و شهرداری تبریز در تهران سه بر دو به سود نوین خاتمه یافت.

سومین بازی هفته بیستم لیگ برتر والیبال در سالن فجر شهر بندرعباس برگزار خواهد شد تا بازیکنان آلومینیوم المهدی با هدایت ناصر شهنازی میزبان متین ورامین باشند.

متین ورامین در حال حاضر با 43 امتیاز صدرنشین است و برای ماندن در این جایگاه باید پیروز سه امتیازی این دیدار باشد. زیرا باریج اسانس نیز 43 امتیازی است و تنها به یک امتیاز اختلاف با متین برای کسب صدرجدول نیاز دارد.

آلومینیوم المهدی نیز با 22 امتیاز در رده نهم قراردارد، برای حضور در جمع هشت تیم برتر چاره ای جز پیروزی در این دیدار ندارد و در صورت شکست از صعود به پلی آف نا امیدتر خواهد شد.

متین در بازی رفت تنها موفق به کسب دو امتیاز شد زیرا سه بر دو نماینده بندرعباس را شکست داد.

شاگردان مصطفی کارخانه این هفته نیز در سالن کتابچی کاشان بازی دارند و باید از قعرنشین لیگ برتر والیبال (سایپا) که چند پیروزی متوالی در هفته های اخیر کسب کرده پذیرایی کنند.

تیم جوان سایپا که با هدایت نفرزاده هفته پیش به رغم کسب پیروزی در برابر شهرداری تبریز، حضور در پلی آف را از دست داد، برای ماندن در لیگ برتر و عدم سقوط به لیگ دسته و قرار گرفتن در جایگاه نهم و دهم از هیچ کوششی دریغ نمی کند. از طرفی هم باریج اسانس برای پس گرفتن صدرجدول از ورامینی ها برای پیروزی به میدان این مسابقه می روند.

تیم والیبال پیکان تهران در پنجمین بازی هفته بیستم لیگ برتر والیبال در خانه والیبال تهران میزبان شهرداری زاهدان است. شاگردان پیمان اکبری که هفته پیش مغلوب باریج اسانس شدند این هفته در تهران در برابر تیم شهرداری زاهدان که با 19 امتیاز رتبه یازدهم جدول را در اختیار دارد، صف آرایی خواهند کرد.

دو تیم پیکان تهران و شهرداری زاهدان در صورت پیروزی یا شکست تغییری در جایگاهشان در جدول رقابت ها بوجود نخواهد آمد. اما حمید موحدی سرمربی شهرداری زاهدان می داند که اگر این تیم در این بازی مغلوب شود، امکان حضور در پلی آف را به احتمال فراوان از دست خواهد داد و حتی امکان دارد نماینده زاهدان در اولین سال حضورش در لیگ برتر سقوط به لیگ دسته یک را تجربه کند.

بازی رفت دو تیم در زاهدان سه بر صفر به سود پیکان به پایان رسید و حال باید دید این تیم بحران زده توانایی جبران شکست دور رفت را دارد یا نه؟

یکصدوبیستمین دیدار لیگ برتر والیبال امسال "جام ولایت" در سالن المپیک شهر گنبد برگزار خواهد شد تا بازیکنان بازرگانی جواهری این شهر با هدایت بای محمد دوجی از شاگردان یدالله کارگر پیشه سرمربی شهرداری ارومیه پذیرایی کنند.

آلومینیوم المهدی و جواهری گنبد نیز به ترتیب با 22 و 21 امتیاز رتبه های نهم و دهم جدول را در اختیار دارند و پیروز این بازی رتبه نهمی اش حتمی است و شاید در جمع هشت تیم برتر نیز قرار گیرند. 

رده

تیم

امتیاز

تعداد برد

معدل ست

معدل پوئن

1

متین ورامین

43

15

2.31

1.11

2

باریج اسانس

43

14

2.08

1.11

3

کاله مازندران

37

14

1.36

1.03

4

میزان مشهد

37

12

1.43

1.03

5

پیکان تهران

32

12

1.18

1.01

6

شهرداری تبریز

28

9

0.97

1.00

7

نوین کشاورز

24

9

0.83

0.97

8

جواهری گنبد

23

7

0.75

0.97

9

آلومینیوم المهدی

22

6

0.75

0.93

10

شهرداری ارومیه

21

5

0.70

0.96

11

شهرداری زاهدان

19

6

0.61

0.94

12

سایپا البرز

13

5

0.49

0.90

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز