۹ تیم به مصاف یکدیگر می‌روند

آغاز لیگ بسکتبال حرفه‌ای

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۲:۴۲:۵۵
کد خبر: ۲۶۲۵۹۴
آغاز لیگ بسکتبال حرفه‌ای
لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران با حضور 9 تیم از دوشنبه (فردا) با حضور بازیکنان خارجی آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، با به پایان رسیدن لیگ ملی بسکتبال ایران و تجلیل از برترین‌های این لیگ که جوانان بسکتبالیست بودند لیگ حرفه ای بسکتبال از دوشنبه با حضور 9 تیم آغاز می شود و حالا این 9 تیم می‌توانند در ترکیب خود 2 بازیکن خارجی هم داشته باشند. مهرام، پتروشیمی،‌ دانشگاه آزاد، هفت الماس قزوین، نفت آبادان‌، پمینا اصفهان،‌ شهرداری گرگان، ثامن مشهد و صنایع ماهشهر 9 تیم حاضر در لیگ حرفه‌ای بسکتبال هستند که به مصاف هم خواهند رفت.

در هفته نخست این لیگ مهرام قهرمان لیگ ملی در مشهد به مصاف ثامن این شهر می‌رود که در رده هشتم ایستاد. مهرامی‌ها که هنوز برای جذب بازیکن خارجی دست به کار نشده‌اند و به احتمال زیاد تصمیم دارند فعلا با ترکیبی ایرانی بازی کنند اما در طرف مقابل ثامن یک بازیکن پست پنج از لیتوانی جذب کرده تا نقطه ضعفش در این پست را از بین ببرد و حالا باید ببیند برابر یکی از مدعیان لیگ حرفه ای چه کاری از پیش می برد.

پتروشیمی نایب قهرمان لیگ ملی در نخستین بازی خود میزبان صنایع ماهشهر است. پتروشیمی پس از اینکه نتوانست قهرمان لیگ ملی شود در نخستین اقدام مهران حاتمی سرمربی خود را برکنار و بوبان میتف را جایگزین او کرد. این تیم در لیگ حرفه‌ای عرفان نساج پور را در پست یک خواهد داشت و باید دید برای جذب بازیکن خارجی چه برنامه‌ای دارد. حامد حدادی که اعلام کرده بعد از پایان کارش در لیگ چین اولویتش را پتروشیمی می‌بیند و از گوشه و کنار شنیده شده ماهشهری‌ها علاقه خود برای جذب مهدی کامرانی را نیز نشان داده‌اند.

کامرانی بعد از پایان کارش در لیگ چین این روزها استراحت می کند. در طرف مقابل صنایع ماهشهر که قعر نشین لیگ ملی شده در شرایطی در دربی ماهشهر به میدان می‌رود که گفته شده دو بازیکن خارجی جذب کرده اند اما هنوز به طور رسمی این موضوع از طرف مسوولان تیم تایید نشده است.

دانشگاه آزاد که در لیگ ملی عملکرد خوبی داشت اما نتوانست در فینال لیگ حاضر باشد در شرایطی کارش در لیگ حرفه‌ای را نشان می دهد که هنوز بازیکن خارجی جذب نکرده‌ است و هیچ کدام از بازیکنانش در بین بهترین‌های لیگ ملی نبودند! در طرف مقابل شهرداری گرگان که روزهای خوبی در لیگ ملی نداشت با جذب دو بازیکن آمریکایی سعی در تقویت تیمش داشته و فردا مشخص می‌شود این بازیکنان می‌توانند برای گرگانی‌ها به میدا بروند یا نه.

آخرین مسابقه نیز بین پمینای اصفهان و نفت آبادان برگزار می‌شود. اصفهانی ها یک بازیکن پست چهار و پنج جذب کرده‌اند و می خواهند لیگ حرفه ای را با قدرت آغاز کنند و در طرف مقابل نفتی‌ها نیز برنامه‌ای برای جذب دو بازیکن خارجی داشتند که هنوز روند جذب این دو بازیکن میسر نشده است.

** برنامه کامل رقابت های هفته نخست به شرح زیر است:

ثامن مشهد – مهرام تهران – ساعت 16 – خانه بسکتبال مشهد

پتروشیمی – صنایع ماهشهر – ساعت 16 – سالن اندیشه ماهشهر

پمینا اصفهان – پالایش نفت آبادان – ساعت 16 - اصفهان

دانشگاه آزاد – شهرداری گرگان – ساعت 16 – سالن حکیمیه تهران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز