غفوری: جوایز نقدی باعث بالا رفتن انگیزه ورزشکاران شد

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۹:۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۶۲۸۱۱
دبیر کمیته والیبال ساحلی ایران با برشمردن دلایل برگزاری لیگ غیرمتمرکز در این رشته گفت: با بالابردن جوایز نقدی مسابقات علاوه بر قرارداد بازیکنان انگیزه کار را برای رقابت ب

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کسری غفوری درباره دلایل برگزاری نخستین دوره لیگ والیبال ساحلی گفت: به هر حال باید برای مسابقات ساحلی و ساماندهی این رشته برنامه ریزی می کردیم. از ابتدای سال تا پایان مهر ماه تنها دو مسابقه در این رشته برگزار شده بود. زمانی که مسئولیت کمیته فنی والیبال سالی را پذیرفتم، باید ویترین قهرمانی و اعضای تیم ملی را از دل این مسابقات در می آوردیم. یک دوره مسابقات در چابکسر برگزار کردیم. بعد از آن با توجه به ترافیک مسابقه های بین المللی به بازی های آسیایی ساحلی و تور جهانی آفریقای جنوبی رفتیم. در جریان این مسابقات حس کردم که باید تیم های ملی بیشتر تقویت شوند.

وی افزود: در همین راستا هم جلسه ای در فدراسیون با حضور فنی های این رشته مثل فرخی، سرسبیلی، هوشمند، دوبنده و موحدی برگزار کردیم. در آن جلسه به دنبال راهکارهای هر چه بهتر شدن والیبال ساحلی و شیوه گزینش ورزشکاران تیم های ملی بودیم. در نهایت هم تصمیم گرفته شد تا از دل مسابقات متعدد برترین های برای حضور در تیم ملی انتخاب شوند. از این جا جرقه برگزاری لیگ به ذهنم خطور کرد. با وجود اینکه همه می گفتند برگزاری لیگ ساحلی، سختی ها و دشواری های زیادی دارد. با این حال مصمم به برگزاری مسابقات لیگ بودیم زیرا می دانستیم برگزاری لیگ موجب حضور حامیان مالی در این رشته می شوند.

دیبر سازمان والیبال ساحلی خاطرنشان کرد: پیش از این همه بازیکنان والیبال ساحلی گله داشتند این بود که میزان دستمزد و قراردادهای بازیکنان در رشته های والیبال ساحلی و سالنی بسیار متفاوت است. این موضوع بازیکنان رشته والیبال ساحلی را اذیت می کرد و موجب شده بود که خیلی از بازیکنان ساحلی به لیگ سالنی بروند. به همین دلیل زمینه حضور اسپانسر ها فرآهم شد. حالا به جایی رسیدیم که آرش وکیلی و رحمان رئوفی که از بهترین های والیبال ساحلی ایران هستند از مسابقات سالنی به ساحلی برگشتند.

وی با اشاره به برنامه های کمیته ساحلی برای ایجاد انگیزه بین ساحلی بازان گفت: فارغ از بحث قراردادها، جایزه این دوره از مسابقات بسیار نفیس است. تیم های برنده در هر مرحله 20 میلیون تومان جایزه می گیرند. قبلا بالاترین جایزه ای که در والیبال ساحلی پرداخت می شد 10 میلیون و تنها یک بار در سال بود. اما حالا در هر 5 مرحله لیگ 20 میلیون یعنی مجموعا 100 میلیون پاداش می دهیم. همین موضوع انگیزه ورزشکاران را برای رقابت بالاتر برده است.

نظر شما