بازیکنان اعتماد به نفس نداشتند

عطایی: جوانان والیبالیست ایران می توانستند نتیجه ای بهتر کسب کنند

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۴:۰۲:۴۳
کد خبر: ۶۹۸۶۶
عطایی: جوانان والیبالیست ایران می توانستند نتیجه ای بهتر کسب کنند
سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: نتایج جوان ایران در رقابت های جهانی قابل قبول است، اما آنها می توانستند نتایج بهتری نیز بدست آورند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال نوجوانان در خصوص عملكرد تیم جوانان كشورمان در رقابت های والیبال قهرمانی جوانان در برزیل گفت: به هر حال این واقعیت غیر قابل انكار است كه سطح این مسابقات بسیار بالا ست. تیم ما به غیر از بازی با آمریكا در بقیه بازی ها عملكرد بدی نداشته است. در بازی با آمریكا تیم ایران خوب عمل نكرد و همین عملكرد ضعیف سرنوشت ما را در این مسابقات تغییر داد.

وی افزود: من فكر می كنم كادر فنی می بایست شناخت بیشتری بر روی بازیكنان پیدا می كرد. چرا كه گاهی شاهد یك دو گانگی و عدم اعتماد به نفس در تیم بودیم. هر چند این تیم از بازیكنان با تجربه و خیلی خوبی بهره می برد ولی نباید فراموش كنیم كه یكی از مشكلات بزرگ مصدومیت امیر غفور بود كه از اواسط لیگ برتر گریبان گیرش شده بود كه او را از تمرینات منظم و آمادگی صد در صد محروم كرده بود.

عطایی خاطرنشان کرد: ما می توانستیم با بازی های تداركاتی خارج از كشور تیم را آماده تر كنیم و شناخت كادر فنی از تركیب اصلی تیم را بیشتر كنیم ولی به دلیل مشكلات خروج از كشور برخی از بازیكنان و محدودیت زمانی این كارعملی نبود. البته وضعیت آب و هوایی و اختلاف ساعت هم موجب به هم خوردن ساعت فیزیولوژی بدن بازیكنان می شود ، هرچند كه با تلاش هایی كه فدراسیون والیبال داشت تا تیم یك هفته زود تر اعزام شود، می بایست این مشكل توسط برنامه ریزهای كادر فنی حل می شد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان با اشاره به نتایج جوانان ایران در رقابت های جهانی گفت: نتیجه ای كه جوانان ایران کسب کرده اند می توانست بهتر از این ها باشد. در دو سال قبل نیز تیم ما تیم خوبی بود. نمی شود گفت كه از این تیم بهتر بود ولی با وجود بازیكنانی چون قائمی كه بهترین اسپكر جهان بود به مقام هفتمی رسید .یكی از علل عدم نتیجه گیری مطلوب قرعه نامناسب و مشكلات خروج از كشور بازیكنانی چون شبان بود.

عطایی در پایان گفت: به نظر من این نتایج به دست آمده می توانست بهتر باشد و جایگاه تیم ما حداقل در جمع چهارتیم بود ولی به دلایلی كه گفتم نتوانستیم به این هدف برسیم. ما نباید احساساتی و شتابزده عمل كنیم. باید یك كار كارشناسی كنیم و عوامل عدم موفقیت را جویا شویم. نباید همه چیز را گردن یك نفر بیاندازیم. كادر فنی تیم باید در مورد عملكرد تیم پاسخ گو باشد و باید با كار كارشناسی عملكرد كادر فنی و تیم را مورد تحلیل قرار دهیم. البته نباید از حق بگذریم كه فدراسیون نهایت همكاری را با تیم جوانان داشته و تمام شرایط و امكاناتی را كه كادر فنی درخواست كرده، در اختیار تیم قرار داده است.

نظر شما