با تاکید بر برنامه محوری و توسعه ورزش بانوان

اکبرآبادی: برای رسیدن به توسعه پایدار ورزش، نیازمند تفکر حرفه‌ای هستیم

۱۳۹۱/۰۸/۲۸ - ۱۶:۰۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۶۹۲۳
اکبرآبادی: برای رسیدن به توسعه پایدار ورزش، نیازمند تفکر حرفه‌ای هستیم
معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی با تاکید بر تعامل و همفکری ، نگرش حرفه ای و برنامه محوری در توسعه ورزش بانوان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مرضیه اکبر آبادی که شب گذشته در نشست مشترک نواب رییس فدراسیونهای ورزشی سخن می گفت ، اظهار داشت : توسعه پایدار ورزش بانوان در حوزه های قهرمانی و همگانی نیازمند نگرش حرفه ای و برنامه محوری است .

وی افزود : مقولات مهمی در حوزه ورزش بانوان وجود دارد که بررسی علمی و عملی آنها می تواند ورزش بانوان را به جایگاه مطلوب خود نزدیک کند.

وی دراین نشست از المپیک آسیایی کره جنوبی ( 2014) به عنوان مهمترین رویداد پیش روی ورزش بانوان نام برد و برنامه ریزی دراین راستا و ارائه آن به این معاونت با هدف برنامه ریزی میان مدت را مورد تاکید قرارداد.

معاون اموربانوان و توسعه ورزش همگانی با اشاره به اهمیت زمانی در آماده سازی تیم های ورزشی برای بازیهای اینچوان کره جنوبی ، اظهارداشت : فرصت اندکی تا زمان برگزاری بازیها باقی مانده است و باید از این زمان به بهترین شکل بهره گرفت.

وی همچنین به ابلاغیه معاونت امور بانوان و توسعه ورزش همگانی مبنی بر بهره گیری از مربی بدنساز اشاره کرد و گفت: علمی سازی ورزش، توسعه پایدار ورزش قهرمانی در حوزه بانوان را به دنبال خواهد داشت و بهره گیری از مربی بدنساز برای آماده سازی تیمها یکی از ضروریت های ورزش حرفه ای است .

اکبرآبادی تصریح کرد : متاسفانه در بررسی های کارشناسان این معاونت از اردوهای آماده سازی مشخص شده ،بسیاری از فدراسیونها در آماده سازی تیم هایشان از مربیان بدنساز بهره نمی گیرند که این مساله قطعا در عملکرد تیمهایشان موثر خواهد بود .

وی با بیان اینکه ابلاغیه استفاده از مانتو -گرمکن به تمام هیاتهای ورزشی وادارات کل تربیت بدنی سراسر کشور ابلاغ شده ،در خصوص اعزام تیم های ورزشی به رویدادهایی مهم بین المللی، خواستار تهیه گزارش عملکرد از دستاوردهای بانوان ورزشکار شد و گفت: این اقدام به ما کمک می کند تا نقاط قوت وضعف را به طور علمی ، عملی و برنامه ای مورد بررسی وارزیابی قرار دهیم.

اکبر آبادی سلامت ورزشکاران را به لحاظ جسمی و روحی امری مهم توصیف کرد و افزود: از تمامی نواب رییس فدراسیونهای ورزشی می خواهم پیش از حضور ورزشکاران در اردوهای اماده سازی ،از ابعاد مختلف سلامت پزشکی آنان مورد تایید قرار گیرد.
وی به حساسیت مجامع بین المللی در قبال حضور ورزشکاران دوجنسیتی در رقابت ها و تورنمنت های بین المللی اشاره کرد و گفت : مطابق قوانین فنی چنانچه ورزشکاری با این شرایط در رویدادی حضور پیدا کند ،علاوه بر ورزشکار ، تیم اعزامی از دور مسابقات حذف خواهند شد .

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی گفت : ما حق محروم کردن هیچ انسانی ازپرداختن به ورزش چه در حوزه همگانی و چه درحوزه قهرمانی را نداریم . وجود این افراد به عنوان یک معلول و بیمار غیر قابل انکار است و ما به عنوان مسوولان و برنامه ریزان ورزش کشور موظف به شناسایی این افراد و ایجاد شرایط مناسب برای درمان و ایجاد بستر مناسب برای حضور آنها در میادین ورزشی هستیم .
وی در این نشست به بررسی های کارشناسانه این معاونت با فدراسیون پزشکی ورزشی دراین خصوص اشاره کرد .
شایان گفتن است ، در ابتدای این جلسه مراسم مداحی و سینه زنی به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم برگزار شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز