افتتاح تور جایزه بزرگ اسنوکر

سجادی: هدف بزرگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد باید موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ باشد

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۳:۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۹۹۵
سجادی: هدف بزرگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد باید موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ باشد
معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزاری تور جایزه بزرگ اسنوکر را اقدامی مهم در جهت توسعه این رشته در حوزه قهرمانی و حرفه‌ای عنوان کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سید حمید سجادی که در آیین افتتاحیه نخستین دوره رقابت‌های جایزه بزرگ اسنوکر سخن می‌گفت، اظهار داشت: مرحله نهایی نخستین دوره رقابت‌های تور جایزه بزرگ اسنوکر در واقع مصاف چکیده‌ای از برترین‌های کشور در این رشته جذاب و دیدنی است که امروز همه ما در اکادمی ملی المپیک شاهدش هستیم.

وی گفت: در واقع می‌توان گفت ورزشکارانی که امروز به این مرحله صعود کرده‌اند در یک پروسه زمانی از رقابت‌های آماتور برگزار شده و نفرات برگزیده به این مرحله صعود کرده‌اند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: نکته‌ای که در مورد برگزاری چنین رقابت‌هایی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که وقتی چنین رویدادهایی در چنین سطحی در کشور برگزار می‌شود، در واقع یک شبکه ورزشی را با تمامی پتانسیل‌ها درگیر می‌کند و نتیجه آن شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف است.

سجادی با تاکید بر تداوم برگزاری چنین رقابت‌ها و ایجاد فضای مناسب برای حضور ورزشکاران خارجی دراین رقابت‌ها، اظهارداشت: امیدوارم روزی برسد که این مسابقات با حضور ورزشکاران خارجی برگزار گردد و در تقویم فدراسیون‌های جهانی به یک رویداد مهم ورزشی ثبت شود.

سجادی دراین مراسم همچنین از بازی‌های آسیایی کره به عنوان مهم ترین رویداد پیش روی این فدراسیون نام برد و افزود: ورزشکاران اسنوکر ایران هم اکنون عناوین خوبی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده‌اند و من امیدوارم جوانان مستعد کشورمان در این رشته بتوانند در المپیک آسیایی هم صاحب سکو شوند.

وی در پایان نتایج کسب شده توسط ورزشکاران این رشته در میادین بین المللی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: سال گذشته در چنین زمانی بود که حسین وفایی توانست در یک مبارزه سخت و ده ساعته در مسابقات حرفه‌ایی‌های جهان عنوان نخست را از آن خود کند و این افتخار را به نام ایران ثبت کند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با مهم خواندن توسعه همگانی رشته‌های بیلیاردی اظهارداشت: باید تلاش کنیم تا در همگانی کردن و عمومی سازی این رشته نیز همانند قهرمانی به رشد چشمگیری دست پیدا کنیم.

سجادی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و عاشورای حسینی اظهار داشت: امیدوارام ورزشکاران با اخلاق این رشته با تاسی از این ایام به عنوان الگویی ارزشی به جامعه معرفی شوند.

مرحله نهایی نخستین دوره رقابت‌های تور جایزه بزرگ اسنوکر که با حضور ورزشکاران داخلی برگزار می‌شود شب گذشته با حضور سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در سالن شماره 3 آکادمی ملی المپیک رسما آغاز شد.

نظر شما