در دیدار با هیات حزب الله لبنان

عباسی از توسعه و تعمیق همکاری‌های ورزشی با لبنان استقبال کرد

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۳:۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۸۶۳
عباسی از توسعه و تعمیق همکاری‌های ورزشی با لبنان استقبال کرد
وزیر ورزش و جوانان گفت: جمهوری اسلامی آماده است تجارب خویش را در تمامی حوزه‌ها و از جمله ورزش و جوانان در اختیار کشور دوست و برادر لبنان قرار دهد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر محمد عباسی شب گذشته در دیدار با هیات ورزشی حزب الله لبنان، ابراز امیدواری کرد که سفر به ایران و دیدار و گفت‌وگوهای هیات لبنانی با مسوولان و دست اندکاران ورزش و جوانان ایران بتواند تجاربی خوب و عملی را در جهت توسعه ورزش در این کشور به همراه داشته باشد.

وی از توسعه فرهنگی و ورزشی در لبنان استقبال کرد و گفت: این جریان ورزشی و فرهنگی نه تنها در لبنان بلکه در تمامی جوامع انسانی مهم است، همان گونه که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ورزش را برای همه افراد لازم و برای سالمندان واجب دانسته‌اند.

عباسی افزود: علاوه بر تمامی مشکلات و معضلاتی که ممکن است در این راه گریبانگیر ما باشد، دشمن نیز لبه تیز شمشیرش را به طرف جوانان ما نشانه رفته است. از این منظر پرداختن به ورزش و توسعه بیش از پیش آن می‌تواند سلاحی ارزنده در دست جوانان کشورهای مسلمان به منظور مقابله با دسیسه‌ها و حیله‌های فرهنگی نظام‌های غربی و مستکبرانه باشد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر استقامت ملت ایران در برابر هجمه‌های دشمن که از هر طریقی خواهان صدمه زدن به پیکره انقلاب اسلامی هستند، گفت: ملتی که در حال جنگ روانی با دشمن است به قدرت جسمی و روحی سالم جوانان خود نیاز دارد. همان گونه که پیامبر گرامی اسلام نیز با تاکید بر انجام سه ورزش اسب سواری، تیراندازی و شمشیربازی، در همه حال آمادگی جسمی فرد را برای رویارویی با دشمن مد نظر داشته‌اند.

وی تجربیات چندین ساله ایران در زمینه ورزش و جوانان را بسیار باارزش توصیف کرد و بیان داشت: از ضروریات ایجاد راهکارهای ورزشی و فرهنگی در لبنان برای جبران کمبود امکانات و فرصت‌ها، داشتن برنامه است تا بر مبنای آن بتوان از کم‌ترین امکانات بیشترین بهره برداری را به‌عمل آورد.

عباسی افزود: با این رویکرد پیگیری مسایل مطرح شده در خلال سفر هیات حزب الله لبنان بسیار مهم‌تر از این جلسات و صحبت‌ها و گزارش‌هاست و باید تفاهمی را دنبال کرد که از دل آن کارهای اجرایی موفقی بیرون آید. از این منظر باید بگویم با ایجاد تشکیلات ورزشی در حزب الله لبنان و استفاده از تجربیات ایران در زمینه ورزش و جوانان، گام درست را برداشته‌اید.

وی ادامه داد: با توجه به این تجربیات در زمینه راه اندازی فدراسیون‌های ورزشی در لبنان باید بر حسب علاقه مندی مردم خود اقدام به برنامه ریزی کنید، زیرا رشد در تمامی رشته‌های ورزشی در مدت کم معقول نیست و تحقق این خواست کاری علمی و حساب شده را می‌طلبد.

وزیر ورزش و جوانان با توجه به سابقه 70 ساله برخی رشته‌های ورزشی در ایران تصریح کرد: ما در ایران نیز با توجه به اولویت‌های خود در رشته‌هایی کار می‌کنیم که استعداد در آن بیشتر است مثل کشتی، تکواندو، کاراته و ...و در برخی از رشته‌ها نیز به دلیل پایه بودن و فعالیت تمامی ورزشکاران در آن‌ها (شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی) سرمایه گذاری ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: رشته‌های دیگری نیز هستند که استقبال عمومی را به دنبال دارند و به طور کلی رشته‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال و...که دارای تماشاچیان بسیاری هستند در گروه ورزش‌های اولویت دار ایران قرارگرفته‌اند و در نهایت ورزش‌های رزمی به دلیل مسلح بودن جوانان اسلامی به قدرت بدنی لازم را در این گروه گنجانده‌ایم.

محمد عباسی در ادامه به شروع همکاری‌های جدی میان ایران و حزب الله لبنان در امر ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در گستره بیشتری می‌توانید با مدرسان آموزشی‌، فعالیت‌های ورزشی را آغاز کنید. اضافه بر آنکه نباید از توسعه زیر ساخت‌ها به‌ویژه در جنوب لبنان غافل شد.

وزیر ورزش و جوانان، مسایل فرهنگی در ورزش را نیز مقوله‌ای با اهمیت دانست و افزود: فرهنگ سازی در ورزش و توجه به آن، موضوع بسیار با اهمیتی است که جمهوری اسلامی توجهی ویژه به آن دارد و شما نیز که مشغول توسعه زیر ساخت‌ها هستید نباید از این امر مهم غافل بمانید. در موضوع جوانان هم اگر بحث فرهنگی زودتر مورد توجه قرار بگیرد، توسعه سایر بخش‌ها را به همراه خواهد داشت. به گفته مقام معظم رهبری در بیداری اسلامی در بین جوانان باید نکات بسیاری لحاظ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز