نشست خبری رییس فدراسیون جانبازان و معلولین

خسروی وفا: نباید حواشی ورزش را به جامعه بکشانیم/ با معجزه نمی‌توان کار کرد

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۶:۲۶:۳۵
کد خبر: ۱۱۵۳۷۱
خسروی وفا: نباید حواشی ورزش را به جامعه بکشانیم/ با معجزه نمی‌توان کار کرد
نشست خبری محمود خسروی وفا، رییس فدراسیون جانبازان و معلولین امروز در محل این فدراسیون و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، اهم صحبت‌های محمود خسروی وفا در این نشست 90 دقیقه‌ای به شرح زیر است:

* کار برای پارالمپیک 2012 لندن را با هدف حفظ و ارتقای جایگاه کشورمان از چهار قبل از آن و در پکن آغاز کردیم.

* تصمیم گرفتیم روی ورزشکاران طلایی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

* برای پارالمپیک لندن اولویت بندی‌هایی که داشتیم را دقیقاً اجرا کردیم و طبق برنامه ریزی عمل کردیم. سعی کردیم اردوها خوب و به به موقع اجرا شود. همچنین آموزش‌های لازم در مورد دوپینگ و سایر موارد نیز داده شد و خودمان با مطالعه‌ای که داشتیم، بهترین مکمل ها را برای ورزشکاران تهیه کردیم.

* مدال آوران کشورمان در پارالمپیک لندن از 16 استان بودند.

* در سال 2012 بهترین نتیجه تاریخ ورزش کشور را بدست آوردیم و در حالی در رده یازدهم پارالمپیک ایستادیم که کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، کره، ژاپن و ایتالیا پس از ما قرار داشتند.

* 6 رکورد جدید به نام ورزشکاران کشورمان در پارالمپیک به ثبت رسید.

* با توجه به نتیجه ای کسب شد، پس از بازگشت از لندن یک برنامه آسیب شناسی به منظور تجزیه و تحلیل نتایج انجام دادیم تا نقاط ضعف و قوت را دربیاوریم.

* نباید به این نتایج دل خوش باشیم و باید برای نتیجه گیری بهتر تمرکز کنیم.

* تیم فوتبال 5 نفره برای نخستین بار در لندن شرکت کرد. همچنین در تنیس خاکی، شنا و  ورزش بانوان نابینا نیز برای نخستین بار نماینده داشتیم.

* در همان لندن ستاد المپیک 2016 برزیل را راه اندازی کردیم.

* برنامه کوتاه مدت ما حضور موفق در رقابت‌های مالزی، افزایش تعداد مدال‌ها و پشتوانه سازی برای بازی‌های آسیایی کره جنوبی است.

* دومین برنامه حفظ و ارتقاء جایگاهمان در بازی‌های آسیایی کره نسبت به سال 2010 می باشد.

* هدف نهایی و بلند مدت نیز موفقیت، حفظ و ارتقا جیاگاه در پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو است.

* از لندن که برگشتیم، 48 ساعت بعد نخستین استعداد را با حضور 450 ورزشکار در مشهد انجام دادیم.

* مهمترین کار ما برای سال 1392 به تایید رساندن کمیته ملی پارالمپیک به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی در مجلس شورای اسلامی است.

* در سال 91 هیچ بدهی نداشته و نداریم.

* اگر کمیته پارالمپیک ایجاد شود، مستقل می شویم و اعتبار بیشتری نیز تخصیص می یابد و سرمایه گذاری بیشتری نیز انجام می شود. ایجاد کمیته ملی پارالمپیک ضمانت آینده ورزش معلولان است.

* محرومیت بسکتبال پس از 4 سال به دلیل عدم رویارویی به تیم ؤژیم اشغالگر قدس به پایان رسید و از این پس از در مسابقات شرکت خواهیم کرد. روی مواضع خود پافشاری می‌کنیم و این در گذشته و در سال 1361 نیز وجود داشته است که در آن زمان 2 سال محروم بودیم.

* برای پارالمپیک برزیل روی بسکتبال سرمایه گذاری خواهیم کرد.

* در سال 92 تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش امضا خواهیم کرد.

* کتاب مدال آوران جانباز و معلول تا سوم خرداد ماه رونمایی خواهد شد. ورزشکارانی نداریم که در رقابت‌های داخلی و بین المللی مدالی کسب کرده باشد و نامش در این کتاب نباشد. همچنین خاطرات لندن نیز روز سوم خرداد رونمایی می‌شود.

* در سال 92 میزبان مسابقات والیبال نشسته انتخابی پارآسیایی کره جنوبی در بخش بانوان هستیم که طبق خواسته ما هیچ مربی و حتی خبرنگار مردی در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت. تلاش ما برای برگزاری بازی‌ها در شهریور ماه است. این مسابقات نخستین مرحله کسب سهمیه بازی‌های پارآسیایی خواهد بود.

* سال پرمشغله‌ای را پیش رو داریم؛ به طوری که باید در فروردین مسابقات دو و میدانی جوانان در امارات، 6 اردیبهشت مجمع عمومی ID یا همان افراد با هوش میانی، در همین ماه جام پیروزی روسیه در بخش قطع عضو، خرداد ماه مسابقات دو و میدانی ID قهرمانی جهان و در ماه‌های بعدی نیز رقابت‌های انتخابی بسکتبال زیر 23 سال، والیبال نشسته جوانان جهان، انتخابی جام جهانی فوتبال 7 نفره، بسکتبال زیر 23 سال قهرمانی جهان، بازی‌های پارآسیایی نوجوانان، بسکتبال با ویلچر بزرگسالان آسیا و وزنه برداری آزاد قهرمانی شرکت کنیم.

* رسانه‌های و صدا و سیما بدون آنکه به آن‌ها بگوییم و ستاد ویژه‌ای تشکیل بدهیم، خودشان احساس کردند که ورزش جانبازان و معلولان نیاز به توجه دارد و به قول معروف به صورت دلی در این حوزه فعالیت کردند. برای نخستین بار در تاریخ نیز به هنگام پخش مستقیم یک مسابقه فوتبال، این بازی قطع و رقابت سیامند رحمان در لندن پخش شد.

* سعی کرده‌‎ایم بهترین خدمات و تجهیزات را ارایه دهیم. استانداردهای ما حتی از المپیکی‌ها نیز بهتر بود. هیچ حقوق عقب افتاده‌ای نسبت به مربیان و ورزشکاران نداشتیم.

* معتقدم پول به اندازه کافی وجود دارد. ما در سال 91 خریدهای متفرقه را قطع کردیم و به اعزام‌های غیر ضروری از جمله سفر خودم به آفریقای جنوبی تن ندادیم. در مجموع مدیریت کردیم و مشکلی پیش نیامد. با معجزه نمی‌توان کار کرد. سال قبل 7.5 میلیارد تومان به ما و فدراسیون نابینایان پول از سوی کمیته ملی الپیک داده شد و همه جوایز را نیز پرداخت کرده‌ایم.

* رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته از شنبه هفته آینده به صورت زنده از سیما پخش می‌شود و این می‌تواند مردم را به سالن بازی‌ها نیز بکشاند.

* یک نفر هم طلبکار نداریم. حتی بابت رقابت‌های پارالمپیک 2012 یک ریال معوقه وجود ندارد.

* برای پارالمپیک 2016 برزیل هیچ پیش بینی نمی‌کنم، اما تلاش می‌کنیم تا سکوی یازدهمی را حفظ و آن را ارتقا ببخشیم و مدال‌های بیشتری نیز کسب کنیم.

* جلسه هم اندیشی که روز گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، جلسه خوبی شد. در مورد اساسنامه می‌شد با همان شکل قبلی به کار ادامه داد و یا اصلاحات بسیار کمی در آن ایجاد می‌کرد. باید در اساسنامه به شکلی تغییر ایجاد می شد که نقش دولت کمتر از قبل جلوه پیدا می‌کرد. اما مگر می‌توان نقش دولت را به طور کلی در نظر نگرفت؟ این مساله در همه جای جهان وجود دارد. در مجموع با تعامل بهتر می‌توانستیم بهتر عمل کنیم.

* بنده پاسخگوی شکست نابینایان هم هستم. اما از نظر مدیریتی، برگزاری اردوها مشکل داشت و به همین دلیل هم نتیجه خوبی گرفته نشد. باید در مدیریت به نابینایان هم اعتماد کنیم. باید در این مورد عکس العمل نشان می‌دادیم، اما نمی‌خواستیم مدیریت دوگانه شود. با این حال از این پس به شیوه ما در این بخش حرکت صورت می‌گیرد.

* از دادگان درس‌های اخلاقی و مدیریتی زیادی گرفته‌ام. انتظارات او به‌جاست، اما شخصاً با ایجاد حاشیه مخالفم. ضمن احترام به نظر او، نحوه اعتراض و راهبرد من برای نتیجه گیری فرق دارد. من می‌گویم باید با حداقل حاشیه و جنجال و با جسارت زیاد رفتار کرد. در مجموع من ناجی ورزش کشور نیستم، اما در مجمع کمیته ملی المپیک به عنوان یک عضو حضور دارم.

* ورزش کشور سال خوبی را پشت سر گذاشت، اما اگر می‌خواهیم ورزش در چالش نیفتد، نباید حواشی را به جامعه بکشانیم و بزرگ کنیم.
 
* اردوهای تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف از فروردین ماه برای حضور پرقدرت در بازی‌های پارآسیایی کره جنوبی آغاز می‌شود.

نظر شما