نخستین جشنواره تجلیل از برگزیدگان خاطرات فرهنگی و تربیتی

عباسی: ورزش نقشی تعالی‌بخش را برعهده دارد

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۸:۳۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۴۰۸
عباسی: ورزش نقشی تعالی‌بخش را برعهده دارد
وزیر ورزش و جوانان مقوله ای به نام فرهنگ در عرصه ورزش را مهم عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که ورزش ناشی از رفتارهای انسانی و تربیتی و از جنس فرهنگ است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد عباسی در نخستین جشنواره تجلیل از برگزیدگان جشنواره خاطرات فرهنگی و تربیتی که همزمان با رونمایی از کتاب جشنواره به نام "راز ماندگاری" برگزار شد ، به مهم ترین فعالیت های انسانی پرداخت و افزود: برخی از فعالیت هایی که انسان انجام می دهد در راستای نیازهای زیستی و برخی دیگر برای کسب مهارت است.

وی ادامه داد: دسته ای از فعالیت ها هستند که انسان را به سعادت در دنیا و آخرت می رسانند و هرچیزی که به سعادت انسان بینجامد عزت دارد و هرآنچه که خلاف این قاعده باشد منکر است . پس همه چیز از جمله علم و ورزش هم باید انسان را به سعادت برساند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از ظرفیت های نیک بختی بشر که مقدمه سعادت بشری است گزینه مهم سلامتی است و یکی از عالی ترین و برجسته ترین عناصر و ابزار در نگاه کارشناسان و متخصصان، ورزش است که بر سلامتی انسان اثر گذار بوده و‌در نتیجه ورزش مقدمه ارزشمندی برای سعادت و سلامتی انسان هاست.

وی افزود: اگر بخواهیم سعادتمند شویم ورزشی می تواند تعالی بخش باشد که مطابق الگوهای حرفه ای و حقیقی ورزش جهان عمل کند، ‌زیرا ورزش و انسان اساسا سمبل گراهستند و هیچ چیز مانند میادین ورزشی، ‌قهرمانان و پیشکسوتان الگوگرایی عمیق ندارند.

محمد عباسی گفت: ماموریتی که بر عهده ورزشکاران و قهرمانان عزیز است، این است که سعی کنند از سرمایه ارزشمندی که خداوند به آنها عطا کرده است و از این توجهی که مردم به آنها دارند خوب استفاده کنند که این دوران بسیار زودگذر است و فقط لحظه های معنوی و انسانی باقی می ماند.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم که انسان برای سعادت مندی باید اصول اخلاقی و اعتقادی را رعایت کند و اگر ورزشکاری از انجام آنها سرباز زند ممکن است در دوره ای کوتاه ظهور پیدا کند، اما خیلی سریع غروب خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از اساسی ترین ابزارهایی که می تواند روحیه پهلوان گرایی جوانان مارا اقناع کند رفتار فرهنگی است و ما باید از این جشنواره درس هایی بگیریم و این خاطرات را بشنویم و اشاعه دهیم تا سمبل و الگوی خوبی برای جوانان امروز و آینده داشته باشیم.

عباسی در پایان اظهار داشت: یکی از بخش هایی که وزارت ورزش و جوانان جزء برنامه های راهبردی خود قرار داده ،این است که با تلاش خود در کنار حرفه ای و عملی شدن ورزش، فرهنگ سازی میادین ورزشی را به طور جدی دنبال کند.

در این مراسم که هم زمان با رونمایی از کتاب جشنواره با نام "راز ماندگاری " بود از سید مهدی سید صالحی بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به خاطر اخلاق مداری در بازی های اخیر این تیم تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز