مراسم کلنگ زنی اولین دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

عباسی: جلوه های اقتدار ملی با علمی شدن ورزش بارز می‌شود

۱۳۹۲/۰۱/۲۲ - ۱۹:۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۸۴۹
عباسی: جلوه های اقتدار ملی با علمی شدن ورزش بارز می‌شود
وزیر ورزش و جوانان کشور گفت: جلوه های اقتدار ملی با شکوفایی ورزش شکل می گیرد که این مستلزم داشتن یک پشتوانه علمی مستحکم است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر عباسی در مراسم کلنگ زنی اولین دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور که دیروز 21 فروردین ماه در مجموعه ورزشی ثامن الائمه(ع) مشهد انجام شد، اظهار داشت: این اقدام موثر با مشارکت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و مسوولان خراسان رضوی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص علمی کردن ورزش انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع تعالی ورزش و علمی کردن آن جز سیاستگزاری ها و اهداف اولیه وزارت ورزش و جوانان است، عنوان کرد: واگذاری حدود 40 هکتار از منابع موجود در ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای احداث این دانشگاه، کاری منطقی برای تحقق اهداف وزارت ورزش و جوانان و استفاده بهینه از این منابع خواهد بود.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سال 91 درخشانترین دوره ایران در بخش ورزش بود، افزود: جلوه اقتدار ملی در شکوفایی ورزش در رقابت های جهانی و المپیک شکل گرفت که تداوم آن مستلزم مسلح شدن دست اندرکاران ورزش به یک جریان علمی است.

دکتر عباسی تاکید کرد: باید تجربه ورزشکاران در عرصه قهرمانی با نگاه آکادمیک، پایدار شود.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در خراسان رضوی مطابق ظرفیت های سه جانبه وزارت ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری خراسان رضوی شکل می گیرد، گفت: تمام نیازهایی که بتواند حرفه ای شدن و تخصصی شدن را در ورزش و علوم ورزشی توسعه دهد در تعاملات و تفاهمات وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه بخشی از تاسیسات وزارت ورزش و جوانان با قرار گرفتن این دانشگاه در مجموعه ثامن الائمه(ع) مشهد در اختیار وزارت علوم قرار خواهد گرفت، افزود: تامین بودجه احداث این دانشگاه به عهده وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و مسائل مربوط به امور داخلی استان را نیز استانداری خراسان رضوی پیگیری خواهد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور نیز در این مراسم گفت: تلاشی که با همت وزارت ورزش و جوانان کشور، مسوولان خراسان رضوی و نمایندگان این استان انجام شد به نتیجه رسید تا احداث این دانشگاه از همان ابتدا با هدف همکاری مستقیم با حوزه کاربردی و تجربی ورزش و در راستای حل گره های این بخش انجام شود.

کامران دانشجو با بیان اینکه این دانشگاه با هدف علمی کردن فرآیند ورزش کشور، تقویت بنیه علمی و تربیت و تامین نیروی انسانی برای مجموعه های ورزشی کشور ایجاد می شود، عنوان کرد: دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی مشهد با رویکرد آکادمی در حوزه قهرمانی در 8 دانشکده پیش بینی شده که با حمایت و همکاری هایی که استانداری خراسان رضوی داشته است امیدواریم شکافی که بین تجربه و علم وجود دارد از بین برود.

وی زمان پذیرش دانشجو در این دانشگاه را از ابتدای مهرماه امسال اعلام کرد و گفت: دانشجویان بر اساس قوانین آزمون و کنکور پذیرش خواهند شد و قطعا با معرفی افرادی که به صورت تجربی در حوزه ورزش تلاش ها و موفقیتهایی داشته اند از سوی وزارت ورزش و جوانان، تسهیلات لازم برای حضور آنان در این دانشگاه در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشنهاد احداث این دانشگاه در استان های دیگر نیز مطرح شده بود، اظهار داشت: بهره گیری از معنویات بارگاه امام رضا(ع) در درجه اول و وجود مجموعه ورزشی ثامن الائمه(ع)، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی و امکان استفاده از ظرفیت های آستان قدس رضوی، استان خراسان رضوی و شهر مشهد را بهترین گزینه برای این امر قرار داد.

دانشجو ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه اولین دانشگاه با نگاه تخصصی به حوزه ورزش است بتواند از نظر علمی پشتوانه خوبی برای ورزش کشور باشد و به عنوان یکی از دستاوردهای دولت در مشهد باقی بماند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در مراسم کلنگ زنی اولین دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور عنوان کرد: برای اینکه حرفی در دنیا برای گفتن داشته باشیم باید به صورت تخصصی به تمامی ابعاد بپردازیم و این امر با همت و تلاش دانشگاهیان و ورزشکاران کشور و احداث این دانشگاه در استان محقق خواهد شد.

سید علی اکبر هاشمی جواهری با بیان اینکه علمی کردن ورزش بسیاری از معضلات این حوزه را از بین خواهد برد، افزود: ارتقای سطح علمی و فرهنگی ورزش تنها راه برون رفت از کاستی ها است که برای این امر نیاز به یک همت ملی احساس می شود.

وی ادامه داد: با تمام وجود برای شکل گیری این امر آماده ایم و امیدواریم با تلاش همه دستگاه ها عملیات اجرایی این دانشگاه به زودی آغاز شود.

مهدی طالبپور رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور نیز احداث این دانشگاه را آغاز تحول علمی ورزش ایران دانست و گفت: از سال 89 مراحل مقدماتی این امر آغاز شد و هدف آن بررسی نیازهای واقعی، تخصصی و کاربردی ورزش کشوراست.

وی با بیان اینکه احداث دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در مشهد پایان کار نخواهد بود، افزود: در طرح توسعه، این دانشگاه محدود به شهر مشهد نخواهد بود و با مرکزیت این شهر، دانشگاه های ارومیه و همدان نیز برای توسعه آتی دانشگاه علوم ورزشی، منابعی را در اختیار قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز این طرح عظیم به سوی اقتدار علمی و ورزشی کشور خواهیم رفت، بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم تا با واسطه کار علمی، جایگاه ویژه ای برای ورزش کشور در منطقه و جهان ایجاد کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز در مراسم کلنگ زنی اولین دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور در مشهد گفت: امیدواریم با ایجاد این دانشگاه، موضوع تلفیق علم و معنویت با ورزش موجبات شکل گیری حماسه های ورزشی در کشور ایجاد شود.

علی اصغر رشید افزود: باید با همکاری مسوولان ملی و استانی این مطالبه ورزش کشور که موجبات همگانی کردن موضوع ورزش در جامعه را فراهم می کند، به سر منزل مقصود برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز