نگاه علی اکبر ولایتی به مقوله ورزش:

استقلال و پرسپولیس باید به مردم واگذار شوند/ تقویت اخلاق در ورزش اولویت دارد

۱۳۹۲/۰۳/۱۶ - ۱۴:۵۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۸۱۶
استقلال و پرسپولیس باید به مردم واگذار شوند/ تقویت اخلاق در ورزش اولویت دارد
کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس باید به مردم واگذار شوند و نباید دولتی بمانند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر علی اکبر ولایتی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در رادیو ورزش به ارائه برنامه ها و سیاست های خود در حوزه ورزش پرداخت که صحبت های وی در زیر آمده است.

ولایتی در ابتدای سخنان خود گفت: نخستین کاری که باید صورت بگیرد اصلاح قانون ورزش با شرایط زمان و کاستی‌هایی آن است. شورای عالی ورزش به‌ندرت جلساتی را تشکیل می‌دهد و این یکی از اشکالات به شمار می آید چرا که جلسات شورای ورزش باید به‌ وفور تشکیل شود تا ضعف‌ها و کمبودهای ورزش را جبران کند و با تصویب مصوبات مناسب راه برای ورزش قهرمانی هموارتر شود.

ولایتی ادامه داد: در کشور ما میهن‌پرستی و دفاع از تمامیت ارضی کشور و دفاع از نظام حاکم بر کشور جزو مشترکات تمام مقاطع تاریخی ما بوده است؛ به‌عنوان مثال ما در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دلاورمردی‌های رستم را می‌بینیم که وقتی تمامیت ارضی کشور به خطر می‌افتد از زابل حرکت می‌کند و پرچم را به دست می‌گیرد و همه مردم زیر پرچم او جمع می‌شوند و از کشور دفاع می‌کنند. پهلوانی با فتوت و مهربانی درآمیخته است. تقویت اخلاق در ورزش را باید به‌صورت اولیه در نهاد هر ایرانی مورد توجه قرار دهیم چرا که اخلاق به‌صورت ذاتی در سرشت هر ایرانی وجود دارد. البته ما باید راه‌های تبدیل کردن این ظرفیت از حالت بالفعل به بالقوه را پیدا کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید بتوانیم پایه‌های اخلاق را در ورزش که ریشه در فتوت ما ایرانی‌ها دارد احیا کنیم. پهلوان کسی است که قوت جسم و ارتقای روح و ویژگی‌های برجسته اخلاق را در خود دارد و وظیفه ما است که زمینه‌های آن را که در سرشت هر ایرانی وجود دارد تقویت کنیم.

ولایتی با اشاره به دیدار خود با ورزشکاران و پیشکسوتان و مربیان ورزش گفت: حتی کسانی که در ورزش‌های جدید مدال‌آور بودند شاهد بودیم که هیچ‌وقت از منش پهلوانی دور نبودند به‌عنوان مثال پیشکسوتی مثل نصیری که یک قهرمان مدال‌آور بوده است چگونه برخورد خود را با دیگران تنظیم می‌کند و این از آثار رویکرد پهلوانی‌بودن ورزشکاران ماست. همچنین اولین کاری که مورد توجه قرار خواهیم داد این است که ورزش از حالت دولتی به حالت مردمی تبدیل شود.

ولایتی درمورد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: دولت نباید در ورزش باشگاه‌داری کند و این برای کشور مضر است و باید باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس را در اختیار هوادارانشان بگذاریم و آنها را سهامداران باشگاه‌های خودشان قرار دهیم. اگر مردم به من اطمینان کنند و من را خادم خود انتخاب کنند کاستی‌هایی را که در زمینه قانون و مصوبات ورزش وجود دارد جبران خواهم کرد و دولتی‌بودن باشگاه‌ها و مدیریت‌های ورزشی را کنار خواهم گذاشت.

وی ادامه داد: عمومی‌کردن ورزش قبل از دبستان سومین برنامه بنده خواهد بود. ما ورزش های شنا و ژیمناستیک را در دبستان‌ها اجباری خواهیم کرد و ساعت ورزش را از حالت اتلاف ‌وقت کنار خواهیم زد و می‌توانیم با فراهم کردن امکانات برای ورزش وضعیت مناسبی را به‌وجود آوریم.

ولایتی همچنین از ایجاد یک معاونت ورزشی در آموزش و پرورش به‌عنوان کارویژه ورزش خبر داد و گفت: با انجام این کارها و برنامه‌ها می‌توانیم در جهت همگانی کردن ورزش حرکت کنیم و استعدادهای مناسب را پیدا کنیم. چرا که ما نمی‌دانیم چه‌کسی در چه حوزه‌ای استعداد خوبی دارد، بنابراین می‌توانیم با پیاده کردن این برنامه‌ها کشور را در پیشبرد اهداف خود در حوزه ورزش کمک کنیم. ما همچنین از مربیان، صاحب‌نظران و کارشناسان ورزش در جهت استعدادشناسی استفاده خواهیم کرد.

ولایتی به فراهم آوردن امکانات و مکان مناسب برای ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: باید بانوان هم مانند آقایان از جدیدترین امکانات ورزش برخوردار باشند. البته باید فضاهای مجزا که هم‌اکنون نیز تعداد آنها انگشت‌شمار است برای بانوان فراهم کنیم تا آزادتر به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند. امیدواریم با فراهم آوردن امکانات مناسب بانوان ما بتوانند با حفظ حجاب و در چارچوب موازین اسلامی در میادین ورزشی حاضر شوند و برای کشور افتخار کسب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز