مهتاب پارسامهر در گفت‌وگو با برنا:

ورزش بانوان نیاز به فرهنگ سازی دارد/ امیدوارم اعتدال برقرار شود

۱۳۹۲/۰۷/۲۶ - ۰۴:۳۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۴۶۰۶
ورزش بانوان نیاز به فرهنگ سازی دارد/ امیدوارم اعتدال برقرار شود
قهرمان تیراندازی با کمان کشورمان گفت: تاسیس فدراسیون بانوان بهترین ایده است و با حفظ تعامل با آقایان و برنامه دقیق می توانیم موفق تر از قبل باشیم.

مهتاب پارسامهر که طی سال های اخیر عملکرد خوبی در رشته تیراندازی با کمان داشته در خصوص عدم حضور در مسابقات آسیایی گفت: پس از مسابقات کشورهای اسلامی رئیس فدراسیون با من صحبت کرد و اعلام کرد که من در مسابقات چین تایپه حضور نداشته باشم. ایشان دلیل این تصمیم را عدم کسب مدال در بازی های کشورهای اسلامی بیان کرد و قراراست زمینه برای افرادی که می توانند نتیجه بگیرند مهیا شود! من قصد داشتم یک دوره استراحت کنم و حالا با تصمیم مسئولان این دوره استراحت را سپری خواهم کرد. برای بازی های اینچئون در مسابقات انتخابی شرکت می کنم و تا آن زمان آماده خواهم شد.

پارسامهر در خصوص تاسیس فدراسیون ورزشی بانوان گفت: خبر خیلی خوبی بود و به نظرم در این مورد بهترین تصمیم گرفته شد. با این تصمیم خیلی از مسائل و مشکلات ورزش بانوان حل می شود. با این اتفاق قطعا شاهد خیلی تحولات در ورزش بانوان خواهیم بود. مخصوصا در ورزش ما که حاشیه زیاد وجود دارد و در تیراندازی باید در دوره های هماهنگ حضور داشته باشیم، وجود چنین سازمانی برای خانم ها غنیمت است. البته نه اینکه کاملا از هم تفکیک شویم اما می توانیم یکسری مشکلات مان را با همکاری هم حل کنیم.

پارسامهر ادامه داد: کاملا با اقدام در این مورد موافقم اما نباید با نگاهی سطحی به این قضیه وارد شد و به نظرم خانم ها هم در صورتی که زمینه فعالیت شان فراهم شود، می توانند بهترین عملکرد را داشته و مدیریتی خوب و موفق داشته باشند. اگر این طرح به مرحله اجرایی برسد و تعامل با آقایان همچنان برقرار باشد و برنامه دقیقی داشته باشیم می توانیم نتیجه این اعتماد را ببینیم.

قهرمان تیراندازی بانوان در مورد نگرش عدالت محور دکتر صالحی و تخصیص اعتبارات به صورت مساوی بین ورزشکاران تصریح کرد: این نوع نگرش جای تقدیر دارد چون برای اولین بار است که می شنویم خانم هاو آقایان از شرایط برابری برخوردار هستند. من 5 سال از طرف استان تهران در مسابقات بین المللی شرکت کردم و مدال های ارزشمندی کسب کردم اما کسی به این مسئله اهمیت نداد. من به دیدار رئیس تربیت بدنی استان رفتم و گفتم ای کاش در این مدت یک لوح تقدیر به من هدیه کرده بودید و در این حد از من حمایت می کردید. در مورد بانوان ورزشکار ما بعضی مواقع تا این حد کوتاهی می شود. مطمئن باشید نتیجه این اتفاق این می شود که بانوان بربر با آقایان مدال کسب می کنند و اگر زمینه لازم برایشان فراهم شود موفقیت هایی برابر کسب خواهند کرد. در حال حاضر هم خانم هاهمپای مردان تلاش می کنند و موفقیت شان کمتر نیست و هیچ فرقی ندارد که یک خانم یا یک آقا در ورزش موفق شود، درواقع باید نگاه تفکیکی برداشته شود.

وی در پایان افزود: باید در زمینه ورزش و حضور خانم ها در عرصه ورزش همگانی تبلیغات و فرهنگ سازی انجام گیرد و با تقسیم شدن اعتبارات به طور مساوی این مسئله ترویج پیدا کند. ورزش نباید برای پر کردن وقت تلقی شود و همیشه این شعار را مدنظر قرار دهیم که عقل سالم در بدن سالم است و با بدنی سالم می توانیم بهتر به مسائل نگاه کنیم و روح و روان سالمی هم خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز