نخستین نشست وزیر ورزش و جوانان با معاونین و مدیران کل ستادی وزارتخانه

دکتر گودرزی: نیروی انسانی ارزشمندترین منبع هر سازمان است

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ - ۲۲:۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۷۳۷
دکتر گودرزی: نیروی انسانی ارزشمندترین منبع هر سازمان است
وزیر ورزش و جوانان از نیروهای این وزارتخانه به‌عنوان مجرب‌ترین نیروها نام برد و گفت: نمی‌توان تجربه و تخصص مدیران، کارشناسان و پرسنل دو حوزه ورزش و جوانان را نادیده گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،‌ دکتر محمود گودرزی عصر امروز در دیدار با معاونین و مدیران کل ستادی از نیروی انسانی به گران قدرترین و ارزشمندترین منابع هر سازمان نام برد که می تواند تولید کننده ثروت باشد و اظهار داشت: این درحالی است که در کشور ما استفاده از این منبع ارزشمند متخصص به 20 درصد هم نمی رسد.

وی با بیان این که همه ما نسبت به کاری که انجام می دهیم مسوول هستیم و باید در همه حوزه ها بر حسب توان و تعهدمان زمان بگذاریم، ‌خاطرنشان کرد: هیچ یک از ما در هیچ زمینه ای نباید قائم به شخص یا مسوول خاصی عمل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان پیشرفت هر سازمانی را منوط به تعامل، همکاری، همفکری و خرد جمعی دانست و از تغییرات پی درپی و سرعتی و ایجاد فضای نا امن شغلی به عنوان عامل افت محیط های کاری نام برد و افزود: در این شرایط تغییرات را به نفع کشور نمی دانم چرا که معتقدم در وزارت ورزش و جوانان کوله باری از تجربه وجود دارد.

وی با تاکید براینکه هیچ تغییری مگر به ضرورت اتفاق نخواهد افتاد، توضیح داد: این ضرورت می تواند تمایل خود فرد و یا عدم هماهنگی با معیار های تعریف شده سازمانی باشد که البته آن هم بسیار بعید و نادر است.

دکتر گودرزی با بیان اینکه به دنبال توسعه پایدار و گام نهادن به سمت رشد و تعالی دو حوزه ورزش و جوانان هستیم، ادامه داد: طبق ارزیابی های انجام شده کارکنان این وزارتخانه از مجربترین نیروها هستند و نمی توان این تجربیات را نادیده گرفت.

وی با تاکید بر شایسته سالاری در بحث مدیریتی و اجرا گفت: اگر بتوانیم نیرویی متخصص و شایسته بیابیم که بتواند به این وزارتخانه کمک کند قطعا از توان و دانش علمی و عملی اش بهره خواهیم گرفت.

بالاترین مقام وزارت ورزش و جوانان درخصوص تغییرات در سطح روسای فدراسیونهای ورزشی، اصل قانونمداری را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر دراین حوزه تغییراتی انجام شود این امر توسط من نخواهد بود بلکه مطابق قوانین و مقررات و در انتخابات قانونی تحت نظر دکتر سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای و همکارانشان انجام می شود .

وزیر ورزش و جوانان در این نشست از معاونان خود به عنوان افرادی خبره و باتجربه یاد کرد و گفت: دکتر سجادی‌‌، دکتر گلزاری و دیگر عزیران، افرادی دانش محور و متخصص هستند که امیدواریم حضور آن ها منشا خیر و خدمات باشد.

گودرزی در ادامه این جلسه اجرای برنامه های ارائه شده به عنوان چشم انداز وزارت ورزش و جوانان را اقدامی مهم در جهت توسعه ورزش و جوانان عنوان و تصریح کرد: راهبردها و استراتژی های مهمی تعریف شده که همگی ما مقید به انجام آن هستیم و امیدوارم بتوانیم آن ها را عملیاتی کنیم.

وی همچنین در این نشست ارتقاء جایگاه حوزه جوانان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با نشست های کارشناسی تلاش خواهیم که این بخش را ازسایه ورزش خارج کنیم.

رفع مشکلات معیشتی کارکنان وزارت ورزش و جوانان، نگاه ارزشی به دو حوزه ورزش و جوانان، تشکیل منظم جلسات شورای عالی ورزش به طور منظم، تلاش در جهت ترفیع بودجه در لایحه دولت برای وزارت ورزش و جوانان، تشکیل پایگاههای قهرمانی و توجه به برنامه های استعدادیابی با هدف قهرمانی پروری، اخلاق مداری و پیوند ارزشهای فرهنگی و مذهبی با ورزش با هدف توسعه ورزش پاک از جمله مواردی بود که دراین نشست مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما