دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای:

تیم ملی در آمریکا و سوییس ورزش باستانی اجرا می‌کند

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۷:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۳
تیم ملی در آمریکا و سوییس ورزش باستانی اجرا می‌کند
دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای گفت: تیم ملی در آمریکا، سوییس، بوسنی و امارات ورزش باستانی اجرا خواهد کرد.

دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای بر بسط و گسترش ورزش باستانی در جهان تاکید کرد و اظهار داشت: براساس برنامه ریزی در سال 90، تیم ملی علاوه بر شرکت در چند دوره مسابقات بین المللی در کشورهای هندوستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه و ایران در کشورهای آمریکا، سوییس، بوسنی و امارات نیز ورزش باستانی بصورت نمایشی اجرا می کند.

فرهاد طلوع کیان در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی ورزش باستانی در اصفهان به خبرنگار ورزشی برنا گفت: هدف از اردوی یک هفته ای تیم ملی در اصفهان، آماده سازی نفرات تیم جهت اعزام به مسابقات مختلف بین المللی است که هر دو مقطع زمانی بهمن و اسفند ماه برپا می گردد.

وی با بیان اینکه پس از این اردوف در اسفندماه یک اردوی بلند مدت در کیش نیز برپا می شود افزود: در حال حاضر وضعیت تیم مطلوب است تا در مسابقات از عنوان قهرماین خود دفاع کند.

دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای مهمترین رقبای ایران را عراق، افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان دانست و خاطرنشان کرد: ورزش باستانی در حال شکل گیری در سطح جهان است و کشورهای اروپایی نیز به این ورزش توجه خاصی پیدا کرده اند.

وی مهمترین مشکل هیات های ورزش باستانی استان های کشور را مدیریت و تزریق بودجه به سیستم تحت مدیریت خود دانست و گفت: در حال حاضر 18 درصد بودجه فدراسیون از کل بودجه مصوب امسال خود را دریافت کرده و این باعث گردیده تا حضور آن به هیات های استانها نیز سرایت کند.

طلوع کیان همچنین بزرگترین مشکل تیم ملی را ارنج تیم براساس مشکل فنی در فدراسیون جهانی دانست و افزود: در مسابقات بین المللی براساس قانون فدراسیون جهانی یک ملی پوش هنرهای فردی باید در کشتی پهلوانی نیز شرکت کند که این مساله با قانون ورزش باستانی مغایرت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز