کاوه موسوی در گفت‌وگو با برنا:

آرزو داشتم تیخن را از نزدیک ببینم!/ با او می‌توان به مدال جهانی فکر کرد

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۰۳:۳۵:۱۲
کد خبر: ۱۶۸۱۵۷
آرزو داشتم تیخن را از نزدیک ببینم!/ با او می‌توان به مدال جهانی فکر کرد
نایب قهرمان پرتاب چکش آسیا گفت: مطمئن هستم در صورت حضور تیخن اتفاقات خوبی برای من خواهد افتاد.

کاوه موسوی نایب قهرمان پرتاب چکش آسیا و رکورددار ایران این روزها به شدت پیگیر حضور تیخن مربی برجسته روسی در ایران است. یک مربی بزرگ و نامدار که با پیگیری های شخصی موسوی به ایران آمد و حاضر شد با فدراسیون پای میز مذاکره بنشیند.

موسوی در این باره به خبرنگار ورزشی برنا گفت: تیخن یکی از بزرگترین مربیان و ورزشکاران دوومیدانی جهان است. او سه مدال جهانی و دو مدال المپیک در کارنامه دارد و تاکنون در تاریخ دوومیدانی سابقه نداشته مربی ای به این بزرگی و نامداری به ایران بیاید. بنابراین حضور او در ایران اتفاق بسیار بزرگی بود.

نایب قهرمان پرتاب چکش آسیا از جزئیات حضور تیخن در ایران می گوید: طی اردویی که در روسیه داشتم و تمرین می کردم، با تیخن آشنا شدم و طی این مدت رابطه مان به اندازه ای نزدیک و صمیمی شد که او پذیرفت برای مذاکره با فدراسیون دوومیدانی به ایران بیاید و در تیم ملی مشغول به کار شود.

موسوی از جزئیات مذاکره تیخن با فدراسیون می گوید: این مربی روس به اندازه ای نامدار و کارنامه دار است که به هیچ عنوان نیازی به قرارداد با دوومیدانی ایران ندارد اما همانطور که گفتم به واسطه رفاقت با من این پیشنهاد را پذیرفت. او ماهانه 4 هزار دلار از فدراسیون روسیه دریافت می کند و نیازی به پول ندارد. بنابراین برای کارکردن آمده و در مذاکره با آقای داوری خیلی شفاف و راحت خواسته های خود را مطرح کرد. در حالی که برای قرارداد با مربی ای در این سطح باید بالای 10 هزار دلار هزینه کرد، او پذیرفت تا با مبلغ ماهیانه 3 هزار دلار مربی من باشد. او در مذاکراتش خواسته های خود را نیز مطرح کرد و تاکید فراوانی داشت که ورزشکارش باید در اردوها و تورنمنت هایی که او مشخص می کند حتماً حضور داشته باشد و تاکید کرد در صورت مهیا بودن شرایط موفقیت ورزشکارش را تضمین می کند. 

نایب قهرمان پرتاب چکش آسیا درباره احتمال عقد قرارداد فدارسیون با این مربی روسی گفت: من با آقای داوری صحبت کردم و به او گفتم که چقدر تلاش کردم تا این مربی پذیرفت به ایران بیاید. واقعاً از رفاقتم مایه گذاشتم تا تیخن برای مذاکره به ایران آمد. آن هم در شرایطی که فدراسیون و کلاً ورزش ما با بحران اقتصادی مواجه است و تیخن پذیرفت تا حتی با این شرایط و بدون چشم داشت مالی با ما کار کند. آقای داوری تاکید کرد که باید در این زمینه با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مذاکره کند و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند با جور کردن منابع مالی با این مربی بلاروس قرارداد منعقد کند.

رکورددار پرتاب چکش ایران از حضور یک هفته ای این مربی روسی در ایران نهایت استفاده را برد. موسوی می گوید: بعد از تیخن به ایران سفر کرد با توجه به اینکه آقای داوری به چین رفته بود، او را به ارومیه بردم و به مدت سه روز با او تمرین کردم. تمرینات بسیار خوب و آموزنده ای بود و من نهایت استفاده را از حضور تیخن بردم. امیدوارم که قرارداد او با فدراسیون نهایی شود و بتوانم از حضور چنین مربی بزرگی استفاده کنم.

موسوی تاکید می کند با حضور تیخن می توان به افق های دور دست فکر کرد: تیخن واقعاً مربی بزرگی است و من مطمئنم در صورت حضور او می توان حتی به مدال جهانی نیز اندیشید. او علاوه بر آموزه های فنی و تکنیکی به اندازه ای به من روحیه و اعتماد به نفس می دهد که با حضورش هیچ حد و مرزی را برای خود قائل نیستم و انرژی مضاعفی می گیرم. مطمئن هستم در صورت حضور او اتفاقات خوبی برای من خواهد افتاد.

رکورددار پرتاب چکش ایران برای اثبات صمیمیت و نزدیکی اش به تیخن خاطره جالبی را تعریف می کند: تیخن با احسان حدادی نیز دوست است. زمانیکه احسان عکس های دو نفره اش با او و خاطرات مشترکشان را تعریف می کرد به این فکر می کردم که آیا می شود روزی از نزدیک تیخن را ببینم. وقتی که در مسابقات جهانی او را نزدیک دیدم، به بزرگی اش پی بردم و آرزو می کردم که یک روزی بتوانم با او تمرین کنم و خوشبختانه این آرزو برآورده شد. شاید باور نکنید وقتی با او تمرین می کنم حتی به خاطراتش نیز به عنوان یک آموزه و توصیه نگاه می کنم و به تمامی جملاتش به دقت توجه دارم. کلاً حضور در کنار تیخن و تمرین با او برای من یک کلاس درس است.

از موسوی درباره بازی های آسیایی اینچئون می پرسیم و اینکه او با توجه به اینکه نایب قهرمان دوره قبل این مسابقات بوده چه پیش بینی از اینچئون دارد. او گفت: به هیچ عنوان نمی توان شرایط و نتیجه را پیش بینی کرد. چون رقابت بسیار فشرده و نزدیک است با این وجود اعتقاد دارم با توجه به شرایط مدال دور از دسترس من نیست اما با توجه به مشکلات موجود هیچ تضمینی درباره آن نمی دهم اما تمام تلاش خود را می کنم تا مدال خوشرنگی برای ورزش و دوومیدانی ایران کسب کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز