ورزش ایران در نیمه اول فروردین ۹۳ به روایت برنا

سالی که نکوست...

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۱۵:۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۴۷۱
ورزش ایران در نیمه ابتدایی فروردین ماه افتخارات زیادی را به خودش دید که ورزش های رزمی بیشترین سهم را در این بین داشت.

مهم ترین عناوین خبری ورزش ایران در نیمه ابتدایی فروردین 93:

**تبریک وزیر ورزش و جوانان به مناسبت فرا رسیدن سال 1393
وزیر ورزش و جوانان در پیامی فرا رسیدن سال جدید را به جامعه ورزش، جوانان و هموطنان عزیز تبریک گفت.در پیام نوروزی دکتر محمود گودرزی آمده است:

«زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی
از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی»
شمیم دلنواز بهاری معطر شده با سوسن و سنبل پیچیده در بیشه های بارانی. چهچه بلبلان مست بر شاخسارهای منقش به شکوفه های ارغوانی و جوشش چشمه ساران،‌ بیدارباش دیگری شده است در طبیعت زیبای ما که چندی آرمیده بود در رویای زمستانی.

اکنون و در این فضای دل انگیز و شاداب که نویدبخش روزگاری نو برای ماست از یگانه خداوند هستی بخش بهترین و زیباترین آرزوهایم را برای شما عزیزان می طلبم و از همه مسوولان و دست اندرکاران جامعه ورزشی و فعالان عرصه جوان می خواهم که با سعه صدر و تلاشی مضاعف در سایه سار دولت تدبیر و امید به رهنمودهای مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده،‌دست در دست هم در مسیر رشد و بالندگی نسل شایسته و جوان کشورمان گام برداریم و با کمک سایر دستگاه ها و نهادهای مسئول،‌در سال آینده که با جام جهانی فوتبال و بازی های آسیایی،‌قرین گشته با ایستادن بر سکوهای افتخار،‌سال بسیار موفق همراه با پیروزی های چشمگیر و غرورآفرین را برای مردم قدردانمان رقم بزنیم. 
1 فروردین 1393

**صعود تیم ملی هاکی به بازی های آسیایی 2014
تیم ملی هاکی ایران با شکست چین تایپه در جایگاه پنجم رقابت‌های انتخابی مسابقات آسیایی ایستاد و جواز حضور در بازی های آسیایی اینچئون را کسب کرد. تیم ملی ایران برای تعیین مقام پنجم و ششم به مصاف تیم چین تایپه رفت و موفق شد با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی برسد و در جایگاه پنچم قرار گیرد. هر دو گل تیم ملی را یعقوب بهرامی به ثمر رساند. بدین ترتیب تیم های عمان، بنگلادش، سریلانکا، سنگاپور، ایران و چین تایپه جواز حضور در هفدهمین دوره مسابقات آسیایی را کسب کردند.

**محجوب صیاد اولین مدال سال 93
جودوکاران ایران در روز پایانی رقابتهای جایزه بزرگ گرجستان با کسب یک مدال برنز به کار خود در این مسابقات پایان دادند. در روز پایانی این مسابقات دو نماینده داشت که محمد جمالی در وزن 90- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس برابر "زیاد گوگاتچاری" نفر دوازدهم رنکینگ جهانی به میدان رفت و بازنده تاتامی را ترک کرد و از دور مسابقات کنار رفت. جواد محجوب دومین نماینده ایران در این مسابقات بود که دور نخسن استراحت داشت و سپس برابر "داوید لوریاشویلی" از گرجستان با یک امتیاز "وازاری" نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده رفت. محجوب در جدال برای کسب مدال برنز ابتدا "الکساندر مشکالیدزه" از گرجستان را با ضربه فنی شکست داد و سپس "گورام توشیاشویلی" دیگر حریف گرجستانی خود را با امتیاز شکست داد وبه نشان برنز دست پیدا کرد. در این وزن "بولیشنکو" از اکراین مدال طلا کسب کرد. "رمارنکو" جودوکار بلاروسی الاصل تیم امارات به مدال نقره گرفت "گاسیموف" از روسیه در کنار محجوب روی سکوی سوم ایستادند. تیم ملی جودو کشورمان با سه جودوکار در این مسابقات شرکت داشت که با مدال برنز محجوب و عنوان پنجمی قاسمی نژادبه کار خود پایان داد. 
۴ فروردین 1393

**اموری اولین بانوی مدال آور ایرانی در سال 93
تکواندوکار وزن 44- کیلوگرم تیم ملی بانوان در فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در راند طلایی با رای داوران بازنده اعلام شد و به مدال نقره بسنده کرد. دهمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان از یکشنبه سوم تا ششم فروردین ماه به میزبانی چین تایپه و در سالن آرنا پیگیری می‌شود. در دومین روز مسابقات فاطمه اموری تکواندوکار ملی پوش وزن منهای 44 کیلوگرم کشورمان در فینال مسابقات مقابل حریف کره‌ای در وقت قانونی به نتیجه 3 بر 3 رضایت داد تا مبارزه در راند طلایی پیگیری شود. پس از پایان راند طلایی و عدم کسب امتیاز توسط هر دو مبارز رای داوران اموری را بازنده اعلام کرد تا وی در این وزن نایب قهرمان جهان شود. فاطمه اموری در نخستین مسابقه خود تکواندوکار روسیه را با نتیجه 12 بر 9 و در دومین دیدار نماینده‌ای از ویتنام را با نتیجه 12 بر 8 از پیش رو برداشت. اموری در مبارزه سوم خود در راند طلایی از سد حریف چینی خود گذشت و با اقتدار به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 
۴ فروردین 1393

**همگروهی ایران با امارات، قطر و بحرین در جام ملت‌های آسیا
تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا با تیم‌های امارات، قطر و بحرین همگروه شد. شانزدهمین قرعه‌کشی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا 2015 در اپراهاوس شهر سیدنی استرالیا برگزار شد و 16 تیم حاضر در این مسابقات بدین ترتیب در 4 گروه قرار گرفتند:

گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان، کویت
گروه B: ازبکستان، عربستان، چین، کره شمالی
گروه C: ایران، امارات، قطر، بحرین
گروه D: ژاپن، اردن، عراق، قهرمان چلنج کاپ 2014

این مسابقات از تاریخ 19 دی تا 11 بهمن ماه سال جاری در 5 شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، نیوکاسل و بریس‌بین کشور استرالیا برگزار می‌شود.
 ۶ فروردین 1393

**دختران تکواندوکار نوجوان برای نخستین بار نایب قهرمان جهان شدند
تیم اعزامی دختران و پسران تکواندوکار نوجوان ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز در دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به کار خود پایان داد.
حاصل تلاش ملی پوشان نوجوان کشورمان در دهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در چین تایپه، کسب 2 نشان طلا، 2 نقره و 3 برنز بود، ضمن اینکه تیم ملی دختران تکواندو کشورمان نیز برای اولین بار موفق شد بر سکوی نایب قهرمانی جهان بایستند و شگفتی ساز جام دهم لقب بگیرد.

در دهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان که با حضور 803 تکواندوکار از 103 کشور بمدت چهار روز(سوم تا ششم فروردین)در سالن آرنا شهر تایپه برگزار شد، تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان در بخش دختران توانست با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز پس از کره جنوبی و بالاتر از انگلیس بر سکوی دوم جهان بایستد و تیم ملی پسران تکواندو نیز با همین یک طلا، یک نقره و یک برنز تعداد مدال در جای چهارم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار گرفت.

براساس این گزارش، مقام دومی تیم ملی دختران در جام دهم جهان(2014)در شرایطی بدست آمد که تکواندو ایران از 10 وزن 7 نماینده به چین تاپیه اعزام شد. این پنجمین حضور تیم ملی تکواندو دختران در مسابقات جهانی بود.

اولین حضور تیم ملی دختران تکواندو جهانی 2006 ویتنام بود که نمایندگان کشورمان سهمی از مدالهای توزیع شده نداشتند. در سال 2008 در ازمیر ترکیه نیز تیم ملی دختران کشورمان بدون اینکه مدالی کسب کنند به کار خود پایان دادند. در جهانی 2010 مکزیک پرونده تیم دختران ایران با یک نقره و یک برنز بسته شد و دو سال بعد در مصر سهم نمایندگان تکواندو کشورمان دو برنز بود.

اما در بخش پسران تیم ملی کشورمان در شرایطی در جایگاه چهارم قرار گرفت که تیم های کره جنوبی، روسیه و چین تاپیه موفق به احراز عناوین اول تا سوم شدند.

اسامی مدال وران تیم ملی نوجوانان دختر و پسر تکواندو کشورمان در دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در چین تاپیه به این شرح است:

دختران:
کیمیا علیزاده( مدال طلا )
فاطمه اموری ( نقره)
ناهید کیانی ( برنز)
مهسا جدی (برنز)

پسران:
مهدی اسحاقی (طلا)
امیر حسین امیدی (نقره)
رضا جعفر پور(برنز)

مژگان زاد محمد، فاطمه اموری، ناهید كیانی، پریسا جوادی، مهسا نوروزی، مهسا جدی و کیمیا علیزاده به عنوان تكواندوكار، نیلوفر صفریان و اعظم درستی، مربیان تیم و زیر نظر ندا زارع به عنوان سرمربی ترکیب تیم ملی تكواندوی نوجوانان دختر كشورمان را در این دوره از مسابقات تشکیل می دادند.

تیم ملی پسران كشورمان نیز با تركیب مهدی اسحاقی، نریمان مریدانی، هادی تیران، رضا جعفرپور، نیما معظمی، فرشاد منصفی، ابوالفضل احمدی،‌ كامران امانلو، فرشاد قیاس به عنوان تكواندوكار، حسینعلی نعیمی و وحید عبدالهی به عنوان مربی، زیر نظر سرمربی تیم، محمدرضا زوار در مسابقات نوجوانان قهرمانی جهان شرکت داشت. 
۷ فروردین 1393

**اسكوربورد هفته بیست و هشتم لیگ برتر
هفته بیست و هشتم لیگ برتر بعد از یك ماه وقفه برگزار شد و مهمترین اتفاق در این هفته پیروزی مدعیان قرمزنشین بالای جدول بود تا دو تیم قرمز یك گام به جام قهرمانی نزدیكتر شوند. در تهران و در حساسترین بازی استقلال در ادامه روند ناكامی هایش برابر نفت شكست خورد تا در كلیدی ترین برهه از فصل از كورش قهرمانی عقب بیفتد. فولاد نیر با پیروزی برابر تراكتور صدرنشینی خود را تثبیت كرد تا در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت ها پرامیدترین تیم برای قهرمانی در لیگ برتر باشد. در شت نیز پرسپولیس اولین فینال از سه گانه خود به تعبیر علی دایی را با برد جشن گرفت تا جای آبی ها را در رتبه دوم گرفته و امیدوارانه لیگ را دنبال كند.

*استقلال صفر – نفت 1
گل: رضا نوروزی (2+90)

*داماش صفر – پرسپولیس 1
گل: محمد عباس‌زاده (31)

*فولاد 2 – تراکتورسازی 1
گل‌ها: مهدی بدرلو (34 و 73، هر دو پنالتی) برای فولاد، کریم انصاری‌فرد (9) برای تراکتور

*سپاهان 2 – سایپا 2
گل‌ها: امید ابراهیمی (44) و مهدی شریفی (58) برای سپاهان، سجاد شهباززاده (20) و کاوه رضایی (80) برای سایپا

*فجرسپاسی 1 – مس 1
گل: رامتین سلیمان نژاد (80) برای فجر، لوسیانو ادینهو (65) برای مس

*گسترش فولاد 1 – ملوان 2
گل‌ها: محمد بایرامی (1+90، پنالتی) برای گسترش، مهدی دغاغله (59 و 77) برای ملوان

*صبا 2 – ذوب‌آهن 1
گل‌ها: هادی شکوری (49) و رضا عنایتی (2+90) برای صبا، مهدی رجب زاده (3+90) برای ذوب

*راه‌آهن 1 – استقلال خوزستان صفر
گل: علی علیپور (60)
اخراج: فرزاد آشوبی (68) از راه‌آهن
  7 فروردین

**محجوب مدال برنز رقابت های جودو جایزه بزرگ ترکیه را کسب کرد
عضو تیم ملی جودو کشورمان با برتری مقابل حریف سوئدی خود در پیکار رده بندی مسابقات جایزه بزرگ ترکیه به نشان برنز دست یافت. جواد محجوب که به دیدار رده بندی این دوره از مسابقات در وزن 100- کیلوگرم راه یافته بود در مبارزه برای کسب مدال برنز مقابل "مارتین پاکک" به میدان رفت و در ثانیه 15 حریف خود را ضربه فنی کرد و به نشان برنز دست یافت. حریف سوئدی نفر 10رنکینگ جهانی بود. وی پس از استراحت در مرحله نخست ، "توما نیکیفروف" از بلاروس را با ارائه نمایشگاهی از تکنیک ضربه فنی کرد و سپس مقابل "سلطانوف" از روسیه دارنده مدال طلای دوره قبل همین مسابقات و نفر 16 رنکینگ جهانی نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. محجوب در گروه بازنده ها "درویش رامادان" نفر سوم مسابقات جهانی 2009 با رنکنیگ 15 جهان را شکست داد و به دیدار رده بندی راه پیدا کرد.
10فروردین 1393

**بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی که در خانه کشتی تهران در حال برگزاری است، بازدید کرد.  دکتر گودرزی در این دیدار تمرینات ملی پوشان کشتی فرنگی در خانه شماره یک کشتی را زیر نظر گرفت و دقایقی نیز با کادر فنی و ملی پوشان حاضر در اردو گفت‌وگو کرد. پ

دکتر گودرزی در حاشیه این دیدار با تاکید بر این موضوع که وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به ورزش اول کشور دارد، اظهار داشت: متاسفانه مشکلات مالی یک واقعیت انکار ناپذیر است اما وزارت ورزش و جوانان در حد توان به فدراسیون کشتی کمک خواهد کرد تا بهترین شرایط برای تیم های ملی و موفقیت در این رشته اصیل فراهم شود.
 
وزیر ورزش و جوانان در خصوص بدهی های فدراسیون کشتی گفت:این بدهی های مربوط به مدیریت قبل است اما امیدواریم که با جذب منابع مالی بیرونی و کمک وزارتخانه این بدهی ها به مرور پرداخت شود.

دکتر گودرزی ادامه داد:کشتی ورزش اول ماست و همه باید دست به دست هم دهیم تا به این ورزش کمک کنیم و قول می دهم که وزارت ورزش و جوانان هم نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشد و در حد توان از کشتی حمایت کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه قرار است اقداماتی مانند ایجاد آکادمی کشتی در فدراسیون کشتی صورت گیرد، گفت: کشتی در سال جاری دو رویداد رقابت های جهانی و بازیهای آسیایی را به فاصله اندک پیش رو دارد که امیدوارم در این سال سخت نتایج خوبی کسب شود. 
۱۱ فروردین 1393

**دکتر گودرزی از اردوی تیم ملی والیبال بازدید کرد
وزیر ورزش و جوانان دقایقی پیش بصورت سرزده از اردوی تیم ملی والیبال بازدید کرد.دکتر گودرزی که بعد از حضور در خانه کشتی، از اردوی تیم ملی والیبال که در مجموعه پنج سالن آزادی در حال برگزاری است، بازدید کرد. در جریان این دیدار محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال گزارشی از روند آماده سازی تیم های والیبال ایران برای رویدادهای مهم سال جاری و نحوه انتخاب و زمان حضور «کواچ» سرمربی تیم ملی والیبال به وزیر ورزش و جوانان گزارشی ارائه کرد. وزیر ورزش و جوانان نیز با بازیکنان و مربیان حاضر در اردوی تیم ملی والیبال گفت‌وگو کرد. 
۱۱ فروردین 1393

**نفس راحت فولاد/صعود تراکتور و سپاهان به اما و اگر کشید
روز اول از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با یک برد و دو تساوی برای نمایندگان کشورمان همراه بود. تیم فوتبال فولاد خوزستان در روز اول از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان بنیادکار ازبکستان بود و موفق شد با یک گل حریفش را شکست بدهد تا به صعود از گروه دوم مسابقات امیدوارتر شود. ایوب والی در دقیقه 76 با ضربه سر گل پیروزی بخش را به ثمر رساند تا فولاد با 8 امتیاز در صدر گروه قرار بگیرد.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام میزبان العین امارات بود که تلاش دو تیم به تساوی 2-2 انجامید تا تراکتور نتواند امتیازات کامل را کسب کند.
در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد، سعید دقیقی 20 و فرشاد احمدزاده 61 برای تراکتور و آساموا جیان 54 و محمد عبدالرحمان 59 برای میهمان موفق به گلزنی شدند. تراکتورسازی با این تساوی 5 امتیازی شد و موقتا به رده دوم صعود کرد. العین هم با 7 امتیاز صدرنشین گروه سوم است.

تیم فوتبال سپاهان، میهمان الاهلی امارات بود و برابر حریف خود به تساوی بدون گل دست یافت تا چهار امتیازی شود. سپاهان در دیدار رفت با نتیجه 2 بر یک مغلوب الاهلی شده بود. با این تساوی کار صعود برای سپاهان سخت شد.
12 فروردین 1393

**جزیره در تسخیر استقلال
تیم فوتبال استقلال ایران با غلبه بر الجزیره امارات به دو دیدار باقی مانده خود در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار شد. در روز دوم از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا الجزیره امارات در ورزشگاه محمد بن زاید مقابل استقلال ایران قرار گرفت که این دیدار با برتری یک بر صفر نماینده کشورمان خاتمه یافت. محمد قاضی دقیقه 70 گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند. این نخستین برد استقلال در آسیا بود. 
۱۳ فروردین 1393 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز