برگزاری رقابت‌های آزاد تیراندازی با کمان با حضور ورزشکاران سالم و معلول

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۶:۰۶:۱۳
کد خبر: ۱۹۶۱۶۳
رئیس انجمن تیر اندازی با کمان جانبازان و معلولین از برگزاری مسابقات آزاد این رشته با حضور ورزشکاران جانباز، معلول و غیر معلول خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مجید کهتری در خصوص این مسابقات گفت: کمانداران معلول و غیرمعلول از سراسر کشور می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و ثبت نام آن از امروز آغاز شده است که پیش‌بینی می‌کنیم استقبال خوبی از آن شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش رو بودن بازی‌های پاراآسیایی کره جنوبی، ملی‌پوشان کشورمان باید همواره در آمادگی کامل باشند و شرکت در این مسابقات به حفظ شرایط مطلوب و نیز کسب آمادگی‌های بیشتر و محک خوردن آنها کمک می‌کند.

کهتری با اشاره به حضور کمانداران غیرمعلول گفت: اینکه ورزشکاران دارای معلولیت در کنار ورزشکاران غیرمعلول در شرایطی یکسان مسابقه می‌دهند، به رشد هر دو طرف کمک می‌کند و باعث می‌شود ورزشکاران ما در شرایطی جدی‌تر به رقابت فکر کنند. ضمن اینکه فشار و استرسی که به ورزشکاران وارد می‌شود، مانند رقابت‌های برون‌مرزی است و ما بدون اینکه هزینه زیادی برای شرکت در تورنمنت‌های تدارکاتی صرف کنیم، تا 70 درصد از نتیجه مورد نظر را در همین مسابقات و بدون صرف هزینه، بدست می‌آوریم.

رئیس انجمن تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین تصریح کرد: هدف ما این نیست که حتما ورزشکاران ما اول شوند، بلکه هدف این است تا آنها را در سطح دشوارتری از رقابت‌ها درگیر کنیم و در این میان حضور ورزشکاران غیرمعلول بسیار مهم است. تمام اعضای تیم ملی ملزم به شرکت در این مسابقات شده‌اند و این مساله به آمادگی بیشتر آنها در شرایط غیر اردو کمک می‌کند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم پیش از اعزام به رقابت‌های اینچئون، یک تا دو مرحله دیگر از این مسابقات برگزار کنیم که البته در این میان مسابقات جام رمضان در ماه مبارک رمضان نیز برگزار خواهد شد. در مسابقات جهانی، این امکان وجود دارد که ورزشکاران دارای معلولیت و غیرمعلول در شرایط برابر با هم رقابت کنند، از این رو دستاوردهای این مسابقات هم برای ما حائز اهمیت است و هم برای کمانداران غیر معلول.

رقابت‌های آزاد تیراندازی طی روزهای پنجشنبه و جمعه، 29 و 30 خرداد ماه به میزبانی باشگاه آروین شهر تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز