حذف یک سهمیه ایران برای المپیک نانجینگ

از ۱۷ به ۱۶!

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۷:۴۵:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۵۰۹
از ۱۷ به ۱۶!
تعداد ورزشکاران کاروان اعزامی ایران از 17 نفر به 16 نفر کاهش پیدا کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کاروان ایران برای حضور در المپیک جوانان با کاهش سهمیه مواجه شد.

پیش از ایران و طی مدت زمانی که میادین کسب سهمیه برای حضور در دومین دوره بازی‌های المپیک نوجوانان در جریان بود، ورزشکاران ایران موفق به کسب 16 سهمیه لازم برای شرکت در این بازی‌ها شده بودند. این تعداد سهمیه در 9 رشته به دست آمده بود.

اما چندی پیش و به دنبال انصراف برخی کشورها از حضور در مسابقات دوومیدانی بازی‌های المپیک نوجوانان، سهمیه‌های به دست آمده توسط این کشورها میان دیگر کشورهای حاضر در بازی‌ها توزیع شد.

سهم ورزش و دوومیدانی ایران از این سهمیه‌های توزیعی یک سهمیه بود. پیش از ایران ایران صاحب دو سهمیه در رشته دوومیدانی بود که با اضافه شدن سهمیه جدید، تعداد آنها به سه سهمیه افزایش یافت.

در هر صورت به دنبال اضافه شدن یک سهمیه به تعداد سهمیه‌های از پیش کسب شده، تعداد ورزشکاران کاروان ایران برای شرکت در دومین دوره بازی‌های المپیک نوجوانان نانجینگ 17 نفر شد اما تعداد این ورزشکاران دوباره دستخوش تغییراتی شده و این بار با کاهش روبرو شده است.

بر این اساس یکی از دو سهمیه به دست آمده و نهایی شده در رشته شنا با نظر و تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) حذف شد و بدین ترتیب تعداد ورزشکاران کاروان اعزامی ایران از 17 نفر به 16 نفر کاهش پیدا کرد.

البته 16 نفر تعداد نهایی ورزشکاران کاروان ایران برای حضور در دومین دوره بازی‌های آسیایی است. این کاروان با یک ورزشکار در چهار رشته شنا، جودو، تیراندازی و سوارکاری، سه ورزشکار در دو رشته تکواندو (دو سهمیه مردان و یک سهمیه زنان) و دوومیدانی و دو ورزشکار در سه رشته والیبال، کشتی فرنگی و وزنه‌برداری در بازی‌های 2014 المپیک نوجوانان شرکت می‌کند.

دومین دوره بازی‌های المپیک نوجوانان طی روزهای 25 مردادماه تا 6 شهریورماه در نانجینگ چین برگزار می‌شود.

نظر شما