چهارمین دوره بازیهای ساحلی_تایلند؛

رحیمی: سطح بازیها خیلی بالاتر از ادوار گذشته است

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۴:۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۳۹۰۳۴
رحیمی: سطح بازیها خیلی بالاتر از ادوار گذشته است
سرپرست کاروان اعزامی کشورمان سطح چهارمین دوره بازیهای آسیایی را به مراتب بالاتر از ادوار گذشته دانست

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سرپرست کاروان اعزامی کشورمان سطح چهارمین دوره بازیهای آسیایی را به مراتب بالاتر از ادوار گذشته دانست و با اشاره به اینکه کشورها این دوره از بازیها را بسیار جدی تر از قبل گرفته اند، عملکرد کاروان ایران را مطلوب ارزیابی کرد. 

دکتر اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2014 پوکت اظهار داشت: درست در روز برپایی نشست ثبت نام کشورها بود که متوجه شدیم این دوره از بازیها با ادوار گذشته چه به لحاظ کیفی و چه کمی متفاوت خواهد بود. تمام کشورها با قدرت در این دوره شرکت کرده اند و میزبان نیز با تمام توان آمده تا عنوان قهرمانی در اکثر رشته ها را به هر نحوی که شده بدست آورد.

وی ادامه داد: در دور قبل، بازیها فقط در 13 رشته برگزار شد اما این دوره در 26 رشته برگزار می شود که تعداد ورزشکاران شرکت کننده نیز به همین نسبت افزایش داشته است.

دوره پیشین که 2012 در چین برگزار شد 1336 ورزشکار حضور داشتند در حالیکه در این دوره از بازیها 2335 ورزشکار به رقابت با یکدیگر می پردازند. اعلام این نکته که چین بعنوان میزبان دور قبل با 160 ورزشکار به مصاف میهمانان رفته بود اما در این دوره تایلند با 358 ورزشکار در بازیها حضور دارد.

رحیمی با تاکید بر این موضوع که افزایش تعداد کشورها و ورزشکارانش به خوبی نشان می دهد که این بازیها رفته رفته با اهمیت تر می شوند هم گفت: با نگاهی به تاریخچه برگزاری این بازیها در دوره های قبل می توان بخوبی رشد، توجه و جدی گرفته شدن آنرا حس کرد. این بازیها به حدی در حال پیشرفت و توجه است که در اجلاس انجمن کمیته های ملی المپیک جهان(ANOC)، مسئولین کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا تصمیم به جهانی سازی آن گرفتند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های خوب کشورمان برای سرمایه گذاری در رشته های ساحلی یاد آور شد: خوشبختانه هم در شمال و هم در جنوب ایران سواحل بسیار ایده آلی برای تمرین و آماده سازی ورزشکاران کشورمان در اکثر رشته ها وجود دارد که با شناسایی چهره های مستعد می توان برای موفقیت در اکثر رشته های این دوره از بازیها سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد. به هر حال دستگاه ورزش ایران بخصوص فدراسیونهای ما نیز می بایست همگام با تمام رقبای آسیایی توجه بیشتری را به رشته های ساحلی خود داشته باشند.

رحیمی عملکرد کاروان ورزشی ایران در این دوره از رقابتها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه علیرغم اینکه فقط در 17 رشته و آنهم با نفراتی بسیار محدود حضور پیدا کردیم اما خوشبختانه نتایج قابل قبولی را در اکثر رشته ها بدست آوردیم که در کنار نظم و رعایت مسایل فرهنگی باعث می شود تا نمره قابل قبولی به کاروان ایران تعلق بگیرد. در واقع قرار نبود کاروان ساحلی به این بازیها اعزام شود که با اراده رییس و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم نهایی برای اعزام گرفته شد که جای تقدیر و تشکر دارد. رشته کشتی عملکرد خیره کننده ای داشت. فوتوالی، کبدی و سپک تاکرا بیش از انتظار ظاهر شدند و مطمئنا در رشته هایی همچون موی تای هم نتایج خوبی بدست خواهیم آورد.

وی در ادامه افزود: رشته های تیمی مثل فوتبال، والیبال، کبدی و واترپلو هم در حال پیگیری ادامه رقابتها هستند و ظرفیت کسب مدال طلا برای همه آنها در این دوره از بازیها وجود دارد. در کل عملکرد کاروان تا اینجای کار مطلوب ارزیابی می شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی کمیته ملی المپیک با اشاره به جایگاه ایران در جدول رده بندی بازیها هم گفت: ببینید، در حال حاضر با 5 طلا در جایگاه ششم قرار داریم. در دوره قبل کشورهایی مثل خود ما با دو طلا در جایگاه هفتم قرار گرفتند اما در این دوره شاهدیم که کشوری با 2 طلا و 6 برنز در جایگاه پانزدهم قرار گرفته. این یعنی سطح بالا، فشردگی مسابقات، برنامه ریزی کشورها و اهمیت بازیها.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کنم این است که ما تا این لحظه عنوان ششمی با کاروانی حداقلی و البته بدون استفاده از پتانسیل ورزشکاران زن بدست آورده ایم. شما با نگاه به جدول مدال آوری کشورهای بالا و پایین ایران به خوبی می بینید که نیم و بلکه بیش از نیمی از مدالهای کشورهای رقیب را بانوان کسب کرده اند. در این دوره از بازیها به دلیل بسیاری از مسایل امکان حضور بانوان نبود اما قطعا درآینده با استفاده از توانایی آنان می توانیم تعداد مدال و جایگاهمان را ارتقا ببخشیم.

رحیمی در پایان برای موفقیت رشته هایی همچون والیبال، کبدی، فوتبال، واترپلو، دوومیدانی، موی تای، پرورش اندام، سپک تاکرا و ... که طی روزهای آینده نیز رقابت خواهند داشت آرزوی موفیت کرد و گفت: ضمن خسته نباشید به کلیه اعضای کاروان از کادر سرپرستی گرفته تا ورزشکار، مربی، سرپرست و نمایندگان رسانه ها امیدوارم که رشته های دیگرمان نیز با کسب بهترین عناوین جایگاهمان را در جدول بازیها ارتقا ببخشند.

نظر شما