آماده کسب سهمیه پارالمپیک ریو هستم

زمانی: پشتکار در ورزش از استعداد مهم‌تر است

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۹:۵۴:۲۰
کد خبر: ۲۶۲۷۸۳
زمانی: پشتکار در ورزش از استعداد مهم‌تر است
مهدی زمانی ملی پوش جانباز تیم ملی تیراندازی است که در بازی های پاراآسیایی اینچئون موفق به کسب یک نشان نقره شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ملی پوش تیم ملی تیراندازی پیش از نائل شدن به درجه جانبازی نیز ورزش می کرد و در رشته هایی نظیر فوتبال و باستانی فعال بود. پس از مجروحیت و طی کردن دوران نقاحت از سال 75 به صورت رسمی وارد ورزش جانبازان و معلولین شد و فعالیت های خود در رشته باستانی را از سر گرفت.

وی در جشنواره میلاد کوثر موفق شد به نشان نقره دست پیدا کند و طی این سال ها در رشته هایی چون وزنه برداری، بدن سازی، شنا، تنیس روی میز، دارت، دوومیدانی، تیروکمان و رالی نیز فعالیت کرده و در برخی از آنها موفق به کسب مقام های استانی و کشوری نیز شده است.

زمانی در خصوص روی آوردنش به رشته تیراندازی می گوید: حدود دو سال و نیم پیش از طریق آقای نجفی، مربی تیراندازی باشگاه پیام، مطلع شدم که مسابقات آزاد در شرف برگزاری است و از تاریخی که مطلع شدم تا شروع مسابقات دو ماه فرصت داشتم و با تمرینات مستمر خودم را برای شرکت در اولین دوره مسابقات آزاد آماده کردم.

دارنده نشان نقره بازی های پاراآسیایی در ادامه افزود: با آغاز مسابقات رقابت جدی من در عرصه تیراندازی نیز شروع شد و در مرحله اول، چهارم شدم و به تدریج تا پایان مرحله آخر به مقام اول دست یافتم و این موفقیت باعث شد به اردوهای تیم ملی دعوت شوم.

وی گفت: برای اولین بار در سال 93 به اردوهای تیم ملی راه یافتم و به همراه ترکیب این تیم در مسابقات جام جهانی لهستان و نیز مسابقات جهانی آلمان شرکت کردم که در واقع این دو رویداد در زمره اولین تجربه های برون مرزی من نیز محسوب می شوند. من در مسابقات لهستان به یک نشان نقره تیمی دست یافتم و مسابقات جهانی آلمان نیز برای من با کسب یک نشان طلا همراه بود.

زمانی در ادامه خاطرنشان کرد: معتقدم در ورزش عامل پشتکار از استعداد بسیار مهم تر است و دلیل اینکه من توانستم در مدت زمان کوتاهی در رشته ای مثل تیراندازی موفقیت هایی به دست آورم همین عامل بوده است. در رشته باستانی هم با اینکه یکی دو هفته بیشتر از تمریناتم نگذشته بود، توانستم به یک عنوان کشوری دریافت کنم و این به خاطر تمریناتم در سه باشگاه، زیر نظر سه مربی و به صورت مداوم و روزانه بود که سرعت پیشرفتم را به همان میزان افزایش می داد.

ملی پوش طلایی مسابقات جهانی آلمان افزود: در هر مسابقه به این فکر می کنم که انجام آنچه آموخته ایم در درجه اول اهمیت قرار دارد و بعد از آن کسب نتیجه مهم است. اصل مطلب این است که کاری را که به عهده گرفتیم درست انجام بدهیم و البته هر ورزشکار وقتی وارد میدان می شود به نتیجه هم فکر می کند و بخش اعظمی از ذهنش درگیر این مساله است.

وی در خصوص مسابقات پاراآسیایی و نحوه آمادگی اش گفت: بازی های اینچئون سومین رویداد برون مرزی من محسوب می شد و قبل از آن دو مسابقه مهم نظیر مسابقات جهانی آلمان و جام جهانی لهستان را پشت سر گذاشته بودم و در مجموع طی شش ماه اول سال 93 در شش تا هفت مرحله اردوی آمادگی تیم ملی نیز حضور داشتم. ضمن اینکه در فواصل بین اردوها با برنامه های تنظیم شده از سوی کادر فنی که گاهی به صورت شخصی و گاهی عمومی ارائه می شد، تمریناتم را به صورت مداوم پیگیری می کردم.

زمانی ادامه داد: بازی های پاراآسیایی اگرچه از نظر کمیت به نسبت مسابقات جهانی پایین تر بود اما از نظر کیفیت و رکوردهای ثبت شده در درجه بالاتری قرار داشت. چراکه اکثر حریفان مهم در رشته تیراندازی از آسیا و کشورهایی نظیر چین، کره و تایلند هستند و توقعی که از تیم وجود داشت نیز متفاوت از مسابقات قبل بود به همین خاطر فشار روی تیم شاید کمی بیشتر از مسابقات جهانی بود.

وی در خصوص زیباترین خاطرات به جای مانده از بازی های پاراآسیایی گفت: این سفر مجموعه ای از خاطرات و لحظات شاد بود اما برای من که اولین اعزام گروهی به این شکل را تجربه می کردم، آنچه بسیار جلب توجه می کرد توجه کلیه اعضای کاروان به جایگاه ایران بود و اینکه بعد از هر مسابقه و کسب مدال از آخرین جایگاه ایران در جدول پرس و جو می کردند و نگران بودند که از آنچه مد نظر است، جایگاه ایران تغییری نداشته باشد. این مساله برای من تداعی گر عرق ملی ملت ایران در دوران جنگ و همدلی آنها بود که این نوع از همدلی و همراهی را در مناسبت هایی چون راه پیمایی ها نیز به وفور مشاهده می کنیم.

ملی پوش تیم تیراندازی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری ورزش برای جانبازان و معلولین امری است واجب و بنابراین هر کس در توانش است به هر نحوی که مقدور است باید برای سلامت جسم و روح ورزش کند. برای من نیز به شخصه فعالیت های ورزشی موجب حفظ روحیه، نشاط و سلامت جسم بوده و معتقدم ورزش کردن جانبازان و معلولین باعث ایجاد نشاط و خود باوری در آنها می شود .

وی تصریح کرد: تا زمانی که بتوانم برای حفظ سلامتی و روحیه ام ورزش می کنم و در عرصه ورزش حرفه ای نیز تا زمانی که عملکرد مفیدی داشته باشم حضور خواهم داشت. در حال حاضر هم تمریناتم را به صورت مداوم انجام می دهم تا به امید خدا برای مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ریو آمادگی های لازم را بدست آورم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز