به مسیر عادت داشتیم

عسکری: رکابزنان ایرانی می‌توانند بهترین باشند

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۸:۴۲:۵۳
کد خبر: ۲۶۲۷۸۸
عسکری: رکابزنان ایرانی می‌توانند بهترین باشند
دارنده دو مدال طلای رشته‌های استقامت و تایم تریل جاده قهرمانی آسیا گفت: رکابزنان ایرانی می توانند جزو 10 دوچرخه سوار برتر جهان در رشته جاده باشند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حسین عسکری دارنده دو مدال طلای رشته های استقامت و تایم تریل جاده قهرمانی پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری آسیا افزود: این مسابقات در تایلند برگزارشد و کشورهای آسیای شرقی مسیری را به گونه ای طراحی کرده بودند تا ورزشکاران آنها که در تورهای اروپایی شرکت می کنند در بخش جاده نتیجه لازم را بگیرند.

وی ادامه داد: مسیر طراحی شده برای آنها آسان بود و به این مسیرها عادت داشتند اما برعکس دوچرخه سواران ایرانی در تمرینات در مسیرهای صاف رکاب زده بودند و مسیرهای پیچ در پیچ برای آنها کمی مشکل بود.

وی خاطرنشان کرد: رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل برگزار شد و خوشبختانه من توانستم در بخش جاده سهمیه المپیک را بگیرم و قرار است در رقابت های سال 2015 نیز در رشته جاده حضور یابم.

وی ادامه داد: قرار است دوچرخه سواران ایرانی در تور دوچرخه سواری تایوان شرکت کنند تا امتیازات لازم را برای سهمیه المپیک کسب کنند.

وی گفت: هر ورزشکار به طور متوسط روزی 6 تا 8 ساعت تمرین می کند و من نیز در 25 سال گذشته به این رشته مشغول بوده ام و به همین دلیل ورزشکاران باید از لحاظ مالی تامین باشند تا با خیال آسوده تمرین کنند .

تیم ملی دوچرخه سواری که برای شرکت در سی و پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا از 15 تا 25 بهمن به شهر ناخن راچشیمای تایلند سفر کرده بود با کسب سه مدال طلا، چهار نقره و دو برنز امروز به تهران بازگشت.

کاروان اعزامی ایران در این مسابقات نتایج خوبی به دست آورد و بهنام خلیلی در اسکرچ و حسین عسکری در استقامت و تایم تریل جاده سه مدال طلا کسب کردند.

در این میان حسین عسکری که به تنهایی دو طلای کشورمان را از آن خود کرد موفق به کسب سهمیه بازی های المپیک 2016 ریو برزیل نیز شد.

محمد گنج خانلو در دور امتیازی جوانان، امیر زرگری و آروین معظمی گودرزی در مدیسون ( دونفره )، محمد اسماعیل چایچی در دور امتیازی زیر 23 سال و امیر کلاهدوز در تایم تریل انفرادی زیر 23 سال به مدال نقره دست یافتند.

همچنین احسان خادمی در یک کیلومتر تایم تریل بزرگسالان و محمد گنج خانلو در تایم تریل انفرادی جوانان دو مدال برنز ایران را در این رقابت ها به دست آوردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز