رئیس کمیته فدراسیون موتورسواری:

ایمنی مهمترین اصل در ورزش‌های موتوری است

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۹:۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۰۳۲
ایمنی مهمترین اصل در ورزش‌های موتوری است
رئیس کمیته توسعه تحقیق فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: باید فضایی را فراهم کنیم که ورزشکار سالم وارد و سالم از پیست خارج شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رئیس کمیته توسعه تحقیق فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی با تاکید بر رعایت امینی در تمامی مراحل تمرین تا مسابقات ورزشکاران رشته های موتوری گفت: باید فضایی را فراهم کنیم که ورزشکار سالم وارد و سالم از پیست خارج شود.

رامین رساور با بیان این که رئیس فدراسیون جهانی در صحبت های خود به سه نکته بسیار تاکید می کند، اظهار داشت: اول ایمنی، دوم ایمنی و سوم ایمنی سه نکته ای است که در ورزش های موتوری باید به ان بسیار توجه داشت.

عضو کمیسیون پیست های فدراسیون جهانی اتومبیل رانی ادامه داد: این که ما بتوانیم محیطی را فراهیم کنیم که ورزشکار سالم وارد پیست و از آن خارج شود مهم تر از نتیجه ای است که می خواهیم از مسابقات بگیریم.

رساور با تاکید به این نکته که توسعه زیرساخت ها باید با اولویت ایمنی طراحی، اجرا، ساخته و تجهیز شود، گفت: با درنظر گرفتن موارد می توانیم محیط ورزشی سالمی را ایجاد و ورزشکارانمان را در آن استعدادیابی کنیم و پرورش دهیم و به عرصه رقابت های بین المللی اعزام کنیم.

وی در ادامه به سری مسابقات جدید سرعت اشاره و عنوان کرد: این سری از کلاس یکی از مسابقاتی است که اخیراً در دنیا متداول شده؛ ماشین های آن کاملاً مسابقه ای هستند و از ایمنی استانداردی برخوردارند. از مزایای آن ها این است که تفاوتی به لحاظ فنی نسبت به یک دیگر ندارند؛ این که تیمی با بودجه و توان مالی بیشتر و تکنولوژی برتر وارد مسابقه شود منتفی است و همه از تکنولوژی برابر و یکسانی برخوردارند. در این مسابقات توانایی راننده و تیم شرکت کننده مطرح است.

رساور افزود: نفرات اول یا قهرمان سال به رقابت های جهانی اعزام خواهند شد و امیدواریم از این طریق بتوانیم هم ورودی های بیشتری به ورزش داشته باشیم، هم سطح و مهارت رانندگان ورزشکار ارتقا پیدا کند و هم این درٍ بسته ای که برای اتومبیل رانی ما وجود داشت کم کمک باز شود و با حضور در عرصه رقابت های بین المللی در واقع بهتر خود را محک بزنیم و خود را بهتر بشناسیم تا انشالله با رفع موانع و مشکلات بتوانیم ورزش کشور را توسعه دهیم.

رئیس کمیته توسعه تحقیق فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی در ادامه از برگزاری شش تا هشت سری از این مسابقات در سال آینده اشاره کرد و افزود: متقاضیان بالای شانزده سال می توانند دوره های لازم را بگذرانند و گواهی نامه شرکت و حضور در مسابقات را دریافت کنند.

وی در پایان اذعان داشت: این می تواند ورودی خیلی خوبی برای کسانی باشد که در سطح کارتینگ مسابقه می دهندو چون آن ها رانندگان خوبی هستند و اغلب از سن پایینی برخوردارند می تواند راهی باشد برای این که بتوانند اتومبیل رانی را ادامه دهند و در این راه پیشرفت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز