ناصر طالبی در گفتگو با برنا؛

در كره جنوبی ركورد زدیم/ هدفمان المپیک نروژ است

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۰۳:۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۶۸۵۱۸
در كره جنوبی ركورد زدیم/ هدفمان المپیک نروژ است
رئیس فدراسیون اسکی گفت: مدیر تیم های ملی بر کنار خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ناصر طالبی که حدود یک سال است سکان هدایت فدراسیون اسکی را پس از عیسی ساوه شمشکی بر عهده گرفته در مورد مباحث پیرامون این ورزش با خبرنگار برنا گفتگویی انجام داد.

طالبی درباره عملکرد اسکی بازان در مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار برنا گفت:  واقعا از نتیجه به دست آمده در كره جنوبی راضی هستم اما می خواهم همین جا عنوان کنم در این یک سال اگر مدیریت بهتری داشتم، می توانستیم مدال های بیشتری کسب کنیم. البته نتیجه فعلی نیز در اسکی ایران یک رکورد محسوب می شود.

وی ادامه داد: به دلیل یک سری مشکلات نتوانستیم 2 نفر از ملی پوشان را اعزام کنیم که در این باره باید بگویم که مقصر اصلی مدیر تیم های ملی است که پیگیر کارهای ملی پوشان نبود و مطمئن باشید که موسی ساوه شمشکی در چند روز آینده از سمت خود برکنار خواهد شد.

رئیس فدراسیون اسکی در مورد اینکه مشکل به وجود آمده خللی در نتایج تیم ملی داشت، بیان کرد: مرتضی جعفری امید اصلی کسب مدال برای ما بود که متاسفانه با کوتاهی مدیر تمی ملی برای پیگیری مشکل وی از سفر به کره جنوبی بازمانده این مورد تاثیر زیادی روی روحیه وی خواهد گذاشت و برای بازگشت وی به شرایط مسابقه زمان زیادی صرف خواهد شد.

او در مورد سطح مسابقات قهرمانی آسیا گفت: باید تمام رکوردهای ثبت شده در مسابقات توسط کمیته فنی بررسی شود تا بتوان با قطعیت گفت که رقابت ها در چه سطحی بوده است. البته نفرات خوب و با کیفیتی در این مسابقات بودند و البته در 24 دوره اخیر هم به همین نحو بوده است و از عیار بالایی برخوردار بوده است.

طالبی ادامه داد: البته ما هم یک میزبانی برای سال 2018 گرفته ایم که بعد از رقابت های المپیک زمستانی خواهد بود و می تواند کمک شایانی به پیشرفت و رشد اسکی به ایران بکند چرا که ما سرمایه ها و استعدادهای فراوانی در این ورزش در سرتاسر کشور داریم و با مدیریتی قوی و استراتژیک می توانیم شاهد افتخار آفرینی های آن ها باشیم. البته مدیریتی که در لحظه حساس داشتیم باعث موفقیت شد چرا که می خواستیم ابتدا تیم به مسابقات آمریکا برود و سپس به قهرمانی آسیا برود که با لغو کردن سفر آمریکا 2 مدال خوش رنگ توسط حسین ساوه شمشکی در آسیا کسب کردیم.

رئیس فدراسیون اسکی درباره برنامه های آینده فدراسیون عنوان کرد: نقطه عطف فدراسیون حضور در المپیک 2016 جوانان در نروژ است. برای رسیدن به این هدف رده های سنی زیر 16 سال و زیر 14 سال به اردوها دعوت خواهند شد تا آمادگی کامل را برای حضوری موفق در آن مسابقات پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما همچنین در تقویم 94 که تدوین و آماده گشته است 37 مسابقه را پیش بینی کرده ایم تا همه ورزشکاران در هر رده سنی آماده رقابت با حریفان بین المللی را داشته باشند.  رقابت اسکی شهرنشینان که قرار بود در شیراز برگزار شود به علت آماده نبودن پیست به شمشک منتقل شد و تیم های خارجی حاضر برای حضور در این رقابت به تهران خواهند آمد. همچنین برای رقابت های اسنوبرد به اتریش و صحرانوردی به سوئد اعزام خواهیم داشت.

طالبی در خصوص برنامه هایش برای ادامه روند خوب اسکی بیان کرد: جا دارد نهایت تشکر را از وزیر محترم ورزش داشته باشم که با حمایت های بی دریغ خود باعث رسیدن ما به اهداف کوتاه مدتمان شدند که امیدوارم این حمایت ها ادامه دار باشد. قرار است مدرس خارجی که مورد تایید فدراسیون جهانی نیز هست در ایران حضور پیدا کند تا به عنوان مشاور در کنار سرمربی تیم ملی باشد و باعث پیشرفت دانش مربیگری در ایران شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در ایران مشکل برف داریم. در کشور عزیزمان تنها پیست ها 90 روز در سال برف دارند و به نوعی 3 فصل دیگر سال تمرین نداریم. در فکر این هستیم که سالن سرپوشیده با برف مصنوعی تدارک ببینیم تا همیشه آماده و در شرایط مسابقه قرار بگیریم.

همچنین قصد داریم طبق تقویم مدون جلو رفته و با برگزاری اردوهای گلخانه ای در همه استان ها فعالیت استعدادیابی خود را ادامه دهیم و باعث شکوفایی اسکی و همچنین افزایش سهمیه حضور در المپیک بشویم. در المپیک سوچی 5 نماینده داشتیم که می خواهیم با یک افق 12 ساله این تعداد را به مرور در المپیک های بعدی افزایش داده و حتی ان را 2 رقمی کنیم. در پایان باز هم می گویم که یک تقویم مدون و مدیریت استراتژیک باعث موفقیت ما در برنامه هایمان خواهد شد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز