صعود پینگ‌پنگ بازان ایران در اولین رنکینگ سال ۲۰۱۱

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۶:۵۳:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۸
صعود پینگ‌پنگ بازان ایران در اولین رنکینگ سال ۲۰۱۱
پینگ پنگ بازان كشورمان در تمامی رده های سنی در اولین رده بندی بازیكنان جهان در سال 2011 صعود قابل توجهی داشتند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) رنكینگ بازیكنان جهان در ماه ژانویه 2011 را منتشر كرد. در این رده بندی رتبه ورزشكاران در رده های مختلف سنی ( نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان ) اعلام شد.

در رده بندی بزرگسالان جهان تیموبول آلمانی بعد از هفت سال مجدداً به صدر جدول ورزشكاران جهان بازگشت . این بازیكن كه طی چند سال گذشته بازیكنان چینی را شكست داده است و با قهرمانی در كاپ فولكس واگن در آلمان و غلبه بر مالین از چین به صدر جدول رده بندی ورزشكاران جهان راه یافت. مالونگ از چین با یك پله سقوط در مكان دوم قرار گرفت و وانگ هائو دیگر بازیكن چینی در رده سوم ایستاد. 

نوشاد عالمیان، محمد رضا اخلاق پسند و افشین نوروزی سه بازیكن برتر ایران در رنكینگ جهانی هستند كه در این بین عالمیان با یك پله سقوط در مكان 158 ایستاد، ولی اخلاق پسند با سه پله صعود در رتبه 251 و نوروزی با پنج پله ارتقاء در جایگاه 296 ایستاد. همچنین مهران احدی با سه پله سقوط در رده 334 ، واحد مالمیری و محسن خطیون هر كدام با 7 و 9 پله صعود به ترتیب در رده های 451 و 677 قرار گرفتند.


در رنكینگ ژانویه جهان بانوان ورزشكار ایران به رده های بالاتر صعود كردند. ندا شهسواری 6 پله ، محجوبه عمرانی 7 پله و پریسا صمدی 6 پله ارتقاء رده ای داشتند. در این رده بندی گیویان چینی همچنان در صدر جدول قرار دارد و فنگ تیان وی از سنگاپور و لی شیا از چین در مكان های بعدی جای دارند. در رنكینگ بانوان جهان 1283 ورزشكار حضور دارند.


در رده بندی ورزشكاران امید كه 1037 نفر از سراسر جهان در آن حضور دارند، نوشاد عالمیان برای اولین بار به رده 22 جهان صعود كرد. نیما عالمیان و حمید رضا طاهر خانی نیز با 33پله و 55 پله صعود به ترتیب در مكان های 163 و 366 جهان قرار گرفتند.

در این رده بندی بانوان كشورمان نیز به رتبه های بالاتر صعود کردند. محجوبه عمرانی با 53 پله و سحر رهنما با 52 پله در جایگاههای 409 و 671 ایستادند.


در رده سنی جوانان زیر 18 سال جهان علیرضا ملا رجبی، محمد امین حنطه و پوریا عمرانی در صدر بازیكنان ایرانی قرار دارند. ملارجبی 85 پله، حنطه 109 پله و عمرانی 120 پله در رده بندی جهان ارتقاء داشتند. در رده بندی جوانان جهان 710 ورزشكار حضور دارند.

در رده سنی نوجوانان نیز ورزشكاران كشورمان در مجموع 364 پله صعود كردند. حامد باشت باوی با 87 پله صعود در مكان 63 جهان ایستاد، سروش امیری نیا با 125 پله صعود در جایگاه 115 و متین لطف الله نسبی با 139 پله ارتقاء در مكان 152 نفرات بعدی ایران در رنكینگ نوجوانان جهان قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز