آغاز مسابقات زورخانه ای قهرمانی اروپا با ذکر یا علی

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۸:۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۹۰
آغاز مسابقات زورخانه ای قهرمانی اروپا با ذکر یا علی
مسابقات زورخانه ای قهرمانی بزرگسالان اروپا صبح امروز با حضور 13 تیم در شهر شولای لیتوانی آغاز شد.
به گزارش سرویس ورزشی برنا، سومین دوره مسابقات زورخانه ای قهرمانی بزرگسالان اروپا از صبح پنج شنبه و با حضور تیم هایی از کشورهای اتریش، بلاروس، لیتوانی، آذربایجان، قزاقستان، ترکیه، اوکراین، لاتویا، لهستان، روسیه، استونی، سوئیس و فنلاند در شهر شولای لیتوانی آغاز شد.

نکته جالب این مسابقات آغاز رویداد با ذکر یا علی بود. به رسم ورزش زورخانه تمامی شرکت کنندگان اروپایی از هر کشوری برای حضور در گود، از حاضرین رخصت گرفتند و با ذکر یا علی مسابقات خود را آغاز کردند.

سومین دوره مسابقات زورخانه ی قهرمانی اروپا را بر اساس قرعه کشی تیم بلاروس آغاز کرد که طبق برنامه و قوانین ورزش زوخانه ای، مراحل ورود به گود، جرگه زدن و استقرار، گفتار حکیمانه و تلاوت قرآن، سنگ گیری، نرمش پشت تخته(شنا)، میل گیری، چرخ(چرخ تیز و چمنی)، پا زدن، کباده زدن، کشتی پهلوانی، دعا و خروج را پشت سر گذاشتند. تیمهای لیتوانی و ترکیه نیز تیمهای بعدی بودند که وارد گود شدند و به رقابت با حریفان خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، تلاوت قران از سوی تیم های مسلمان شرکت کننده همچون آذربایجان و ترکیه و گفتار حکیمانه(شاه نامه خوانی) به زبان های انگلیسی، روسی و لاتویایی و همچنین دعای دسته جمعی و یا خواندن سرود ملی تیمهای شرکت کننده در پایان ورزش هر گروه که با مضمون سلامتی و تندرستی و صلح و برادری خوانده می شد از نکات دیدنی این دوره از مسابقات است.

تیمهای بلاروس، ترکیه و آذربایجان را ترکیبی از کشتی گیران و جودو کاران این کشور تشکیل می دهند که با بدنهایی ورزیده بختهای اصلی کسب عناوین قهرمانی به حساب می آیند.

حاضرین در سالن پیش از آغاز مسابقات به پاس احترام و همدردی با مهندس مهر علیزاده رئیس فدراسیون جهانی زورخانه ای که روز گذشته درسوگ برادرش نشست، یک دقیقه سکوت کردند. ضمن اینکه تیمهای آذربایجان و ترکیه و همچنین کارد برگزاری مسابقات نیز با بستن رومان مشکی به بازوهای خود همدردی خویش را با رئیس فدراسیون بین المللی اعلام داشتند.

این مسابقات با مدیریت گنتس ویلیتا رییس کنفدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای و با حمایت فدراسیون جهانی این رشته همزمان با مسابقات اروپایی ورزش های غیرالمپیکی در شهر شولای برگزار می شود.

سرپرستی سابقات را گنتس ولینتا، رئیس کنفدراسیون اروپا بر عهده دارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز