سرپرست فدراسیون عنوان کرد؛

دورخیز دوومیدانی برای كسب ۱۰ سهمیه المپیك

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۳:۵۶:۴۰
کد خبر: ۶۲۹۵۰
دورخیز دوومیدانی برای كسب ۱۰ سهمیه المپیك
سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: ملی پوشان با جابه جا كردن چندین ركورد ملی و كسب مدال های رنگارنگ بهترین نتایج تاریخ دوومیدانی را در مسابقات قهرمانی آسیا كسب كردند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی دوومیدانی ایران كه با 24 ورزشكار در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در كشور ژاپن شركت كرده بود با كسب 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز، به كشورمان بازگشت.

آشتیانی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ابراز خرسندی از نتایج كسب شده توسط ملی پوشان در این رقابت ها گفت‌و‌‌گویی را با پایگاه خبری ورزش ایران انجام داده که متن کامل آن در زیر آمده است:

*پیش از اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا پیش بینی كسب 2 سهمیه المپیك را كرده بودید، اما میسر نشد. آیا از نتایج كسب شده رضایت داشتید؟
- من پیش بینی كرده بودم و هیچ قولی در این خصوص به كسی ندادم. اگر چه در كسب سهمیه ناكام بودیم، اما به جرات می گویم بهترین نتایج کاروان دوومیدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا كسب شد. در این مسابقات رکوردهای بیشماری در دوها، پرتاب و پرشهای مسابقات قهرمانی آسیا جابجا شد و نمایندگان کشورمان هم توانستند 3 رکورد ملی خود را بهبود بخشند. ضمن اینكه اكثر دوومیدانی كاران ركوردهای تمرینی خودر ا در این مسابقات شكستند. این نتایج از نظر من رضایت بخش بود.

*در كدام بخش ها از ملی پوشان رضایت نداشتید؟
- در پرش نیزه و پرتاب چكش بسیار ضعیف ظاهر شدیم. متاسفانه پرش با نیزه در سالهای اخیر حواشی اش بیش از بار فنی اش رشد پیدا كرده بود به همین خاطر در حد انتظار ظاهر نشد، اما در سایر بخش ها موفق بودیم.

* تیم امدادی در این مسابقات با وجود كسب مدال برنز بیش از سایر مدالها موجب خوشحالی شما شد. دلیل این موضوع چه بود؟
- تیم دوی امدادی ایران با وجود اینکه رنگ مدالش برنز بود، اما بهترین و با ارزش ترین مدال ایران بشمار می رود. من سالها مسئولیت دوهای امدادی را در فدراسیون برعهده داشتم و اگر فراموش نكرده باشید بارها عنوان کرده بودم که در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقی خوشایند در این ماده خواهیم بود و بالاخره هم وعده ها با کسب اولین مدال تاریخی این رشته درآسیا محقق شد. بابت این موضوع بسیار خوشحالم.

*در دهگانه نیز برای اولین بار مدال طلا توسط سپهرزاد كسب شد آیا پیش بینی این نتیجه را كرده بودید؟
- بله، هادی سپهرزاد برای اولین بار مدال طلا دهگانه مسابقات قهرمانی آسیا را برای كشورمان به ارمغان آورد كه برای ما بسیار ارزشمند است. این ركورد قابل پیش بینی بود چرا كه برای رسیدن به این مهم زحمات زیاید را متحمل شده است.

* با وجود كسب مدال طلا از سوی حدادی، آیا از ركورد او رضایت داشتید؟
- او در شرایط نامناسب جوی مجبور به پرتاب شد و از نظر من ركورد بدی نبود در صورتی كه مطمئن هستم اگر این شرایط نبود قطعا ركورد بهتری را ثبت می كرد.

* از عملكرد بانوان تا چه اندازه رضایت داشتید؟
- لیلا رجبی و مریم طوسی انتظارات را برآورده كردند، اما سایر بانوان به آنچه كه مدنظر ما بود نرسیدند. رجبی موفق شد در پرتاب وزنه به مدال برنز دست یابد و مریم طوسی بارها و بارها توانست در طول این مسابقات ركوردهای مواد 100 و 200 متر ایران را جابجا كند، اما در عین شایستگی در مرحله فینال 200 متر، دستش به مدال نرسید و به مقام چهارمی اكتفا كرد.

*با این روند تصور می كنید در ادامه مسابقات بین المللی در كسب سهمیه المپیك موفق باشید؟
- بله من به شما این اطمینان را می دهم در مسابقات آتی 10 سهمیه المپیك را از آن خود كنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز