تردید رییس فیفا در برگزاری تابستانی جام جهانی ۲۰۲۲

بلاتر: کسر امتیاز بهتر راه حل بهتری در مبارزه با نژادپرستی است

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۱۶:۳۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۴۱۶
بلاتر: کسر امتیاز بهتر راه حل بهتری در مبارزه با نژادپرستی است
رییس فدراسیون جهانی فوتبال کسر امتیاز از تیم هایی که بازیکنان یا هوادارانشان اقدام به انجام کارهای نژادپرستانه می کنند را بهتر از ترک میدان مسابقه دانست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در جریان دیدار دوستانه چندی قبل آث میلان مقابل تیم دسته چهارمی پرو پاتریا، تماشاگران تیم میزبان بر علیه کوین پرینس بواتنگ هافبک غنایی روسونری و سایر بازیکنان تیره پوست این تیم شعارهای نژادپرستانه سر دادند. به دنبال این حرکت، بواتنگ توپ را به سمت تماشاگران شوت زد و سپس از زمین خارج شد تا این بازی ناتمام بماند.

دیدار بعدی پرو پاتریا بدون حضور تماشاگران و پشت درهای بسته برگزار شد. به این حال سپ بلاتر معتقد است که مجازات های بیشتری باید درخصوص نژادپرستی صورت بگیرد.

او گفت: فکر می کنم کسر امتیاز یک راه حل بهتر و مناسب تر برای مبارزه با نژادپرستی است و به نظرم این مساله تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر جریمه ها داشته باشد.
 
بلاتر حرکت بواتنگ در ترک میدان مسابقه را تحسین می کند، اما اعتقاد دارد که این راه، راه حل طولانی برای مبارزه با نژادپرستی نیست. او می گوید: نظرم را در این بار پیش تر اعلام کرده ام و هنوز هم فکر می کنم همان احساس وجود دارد. کاری که او انجام داد، خوب بود، اما این راه حال همیشگی نیست.، زیرا شما هرگز نمی توانید اینگونه مسائل را در زندگی تان از جمله زندگی خصوصی، اقتصادی یا هر چیز دیگری با فرار کردن و دویدن حل کنید. این یک نشانه خوب است.
 
فیفا هفته گذشته دستور داد بازی تیم های بلغارستان و مجارستان در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 به دلیل نژاد پرستی پشت درهای بسته برگزار شود؛ درست به مانند آنچه که پیش از این برای تیم ملی صربستان و تیم های پورتو و لاتزیو رخ داده بود.

بلاتر عنوان کرد: فکر می کنم ما به اندازه کافی نمی توانیم کاری برای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال انجام بدهیم. ما باید کاری را انجام بدهیم که برای مثال در بریتانیا برای ریشه‌کن کردن خشونت انجام شده است. آنها با کنترل و آموزش موفق به کنترل اوضاع شده‌اند. برگزاری بازی ها بدون حضور تماشاگران یک هشدار است؛ هشداری برای هواداران.

رییس 76 ساله فیفا که از سال 1998 بر روی مسند ریاست نشسته است، در ادامه صحبت هایش مطالبی را راجع به شبهاتی درخصوص برگزاری ایمن بازی های جام جهانی 2022 قطر در تابستان عنوان کرد. درخواست هایی مطرح شده که جام جهانی به دلیل گرمای سوزان تابستان در قطر، در فصل زمستان برگزار شود و میشل پلاتینی رییس یوفا نیز یکی از موافقان این نظر است. بلاتر می گوید که بازیکنان و تماشاگران در داخل ورزشگاه ها از هوای مطبوع بهره خواهند برد، اما این اتفاق نمی تواند در خارج از استادیوم نیز رخ بدهد. به همین دلیل نیز تصمیم گیری در این باره به پس از برگزاری جام جهانی 2014 در برزیل موکول شد.

او در ادامه با اشاره به کناره گیری از ریاست فیفا در سال 2015، اعلام کرد که پلاتینی گزینه مناسبی برای جانشینی اش است، اما رییس یوفا هنوز برای قبول این پست متقاعد نشده است. بلاتر گفت: هنوز مطمئن نیستم که آیا پلاتینی حاضر است رییس فیفا شود یا خیر. او چیزی در این باره به صورت رسمی اعلام نکرده، اما می‌تواند یک جانشین خوب باشد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز