طوفان ۹ دقیقه‌ای آبی‌های لندن در شب تشویق مورینیو

چلسی و بنفیکا، فینالیست‌های لیگ اروپا

۱۳۹۲/۰۲/۱۳ - ۱۲:۳۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۱۸۷
چلسی و بنفیکا، فینالیست‌های لیگ اروپا
تیم‌های فوتبال چلسی انگلیس و بنفیکا پرتغال با شکست حریفان خود به دیدار پایانی رقابت‌های لیگ اروپا راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، در دو برگشت بازی های نیمه نهایی لیگ اروپا شب گذشته چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن میزبان بازل سوئیس بود و موفق شد با نتیجه سه بر یک حریف را شکست بدهد تا راهی فینال شود.

محمد صلاح در آخرین ثانیه های نیمه اول برای بازل گلزنی کرد تا امیدهای این تیم برای صعود بیشتر شود اما با شروع نیمه دوم چلسی توانست 9 دقیقه طوفانی را پشت سر بگذارد تا به دیدار پایانی برسد.

فرناندو تورس 50، ویکتور موسز 53 و داوید لوئیز 59 برای آبی های لندن گلزنی کردند تا چلسی در مجموع با نتیجه 5 بر 2 به برتری برسد و فینالیست لیگ اروپا شود.

از نکات جالب بازی تشویق خوزه مورینیو از سوی هواداران چلسی بود؛ مربی ای که به احتمال فراوان هدایت این تیم را در سال آینده برعهده خواهد گرفت.

چلسی که سال پیش به قهرمانی در لیگ قهرمانان دست پیدا کرده بود، امسال از دور گروهی کنار رفت اما با غلبه بر تیم های اسپارتاپراگ جمهوری چک، استوا بخارست رومانی، روبین کازان روسیه و بازل سوئیس در لیگ اروپا فینالیست شود تا سومین فینال اروپایی خود را در 6 سال اخیر تجربه کند.

چلسی که امسال در جام خیریه، سوپرکاپ اروپا، جام باشگاه های جهان، لیگ قهرمانان اروپا، جام اتحادیه، جام حذفی و لیگ جزیره ناکام بود، می تواند با قهرمانی در لیگ اروپا به اولین تیمی تبدیل شود که طی دو سال، دو جام مختلف اروپایی را به ارمغان آورده است.

در دیگر مسابقه تیم بنفیکا پرتغال میزبان فنرباغچه ترکیه بود و توانست با نتیجه سه بر یک به برتری برسد و در مجموع با نتیجه سه بر دو برنده شود تا جشن صعود به فینال بگیرد.

گایتان 9، کاردوسو 35 و 67 برای بنفیکا و کویت 23 پنالتی برای فنرباغچه گلزنی کردند. در دیدار رفت فنرباغچه با تک گل کورکماز به پیروزی رسیده بود اما از صعود به دیدار پایانی باز ماند.

دیدار پایانی میان تیم های چلسی و بنفیکا روز بیست و پنجم اردیبهشت در ورزشگاه آمستردام آرنا هلند برگزار خواهد شد. چلسی فصل پیش در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توانسته بود بنفیکا را حذف کند. تقابل لوئیز و رامیرس با تیم سابق خود نکته جالب دیدار نهایی است.

نظر شما